Gå til innhold

Billig reciever med mulighet for spotify? Skal ta over for TX-SR508

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en Onkyo TX-SR508 som fungerer utmerket til mitt beskjedne behov her i stuen.

Det eneste som irriterer meg er at jeg ikke kan spille av spotify på en enkel måte.

Så er det noen som kan anbefale en billig reciever som gjør en like bra jobb som min gamle gjør, men som samtidig har mulighet for avspilling av Spotify?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har i dag en Onkyo TX-SR508 som fungerer utmerket til mitt beskjedne behov her i stuen.

Det eneste som irriterer meg er at jeg ikke kan spille av spotify på en enkel måte.

Så er det noen som kan anbefale en billig reciever som gjør en like bra jobb som min gamle gjør, men som samtidig har mulighet for avspilling av Spotify?

Alle Denon har vel denne muligheten så langt jeg kan huske. Sjekk med butikk og få ytterligere info; sannsynligvis finnes det alternativer fra andre produsenter også.

Lenke til kommentar

Har funnet frem en liste her over aktuelle ut i fra Spotify funksjon og pris.

http://www.prisjakt.no/list.php?l=74895&view=c

Er der noen her som skiller seg ut som ett bedre kjøp? Er der noen grunn til å ikke velge den rimeligste?

Ser det er litt forskjell på hvordan Spotify kan brukes, der noen har innebygget spiller for dette mens andre bruker Spotify Connect. Vet i grunn ikke hva som er å foretrekke her, men begge deler vil vel fungere bra tenker jeg. 

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Om du har apple produkter (iphone/ipad) er også airplay et bra alternativ; da vil det fungere med alt av system. 16bit/44kHz overføres tapsfritt.

Somregel er ikke spotify spillerene i receivere veldig bra å navigere med.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ja det virker som at Spotify Connect er veien å gå fremfor integrert spiller i recieveren.

Dette vil jo fungere for alle unntatt min samboer som bruker Windows telefon, og der er jo Spotify Connect funksjonen mangelvare.

Det spørs om jeg ikke heller skal beholde recieveren jeg alt har og satse på en annen måte å få spotify over på anlegget, med enkel betjening for alle brukere. 

Blir det nytt kjøp så heller jeg mot Pioneer VSX-924, om jeg bare finner noen som har den på lager til under 3000,-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jo jeg vurderte det og var innom hifi klubben i dag for å se om de hadde noe slikt inne, samt jeg skulle levere inn et par hodetelefoner som har tatt kvelden.

Det endte med at vi ble stående å prate litt, og de hadde en demo stående av Denon AVR-X1100W til 2498,-

Siden jeg alt har kjøpt nye hodetelefoner og bare har vært treg med å levere inn de gamle ble de trukket i fra også, og dermed var det kort vei for å oppgradere :D

Så får vi se om jeg blir fornøyd. Tenker koble den opp senere i dag :)

Lenke til kommentar

Det endte med at vi ble stående å prate litt, og de hadde en demo stående av Denon AVR-X1100W til 2498,-

Denon leverer varene; egentlig fantastisk hvor mye de klarer få inn i en boks til 2498. Masse funksjonalitet og muligheter; tipper du blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke koble til en blåtann-dongel ala dette? Da vil det bli mer universalt og ikke bundet til feks AirPlay eller lignende proprietær ting.

Mange støtter både blåtann og AirPlay om dagen; fordelen med AirPlay er at det er tapsfritt. Bruker det stadig vekk selv - bruker aldri media-pc som er koblet via HDMI til musikk lengre; alt går via iPad eller iPhone. AirPlay støtter ikke 96kHz og 192khz, men det kan jeg høre på med hodetelefonoppsettet; så problemfritt.

Lenke til kommentar

Denon leverer varene; egentlig fantastisk hvor mye de klarer få inn i en boks til 2498. Masse funksjonalitet og muligheter; tipper du blir fornøyd.

Ja jeg blir nok det når jeg får satt den opp skikkelig. Sliter litt med korrekt oppsett på "sound mode" siden jeg kjører 3.1 system nå i starten. 

Lenke til kommentar

Ja jeg blir nok det når jeg får satt den opp skikkelig. Sliter litt med korrekt oppsett på "sound mode" siden jeg kjører 3.1 system nå i starten. 

Har du ikke amplifier assign i meny på X1100W ? Det finnes på Denon 4520; og da kan man i praksis sette opp høytalerkombinasjon nøyaktig som man måtte ønske ved å slå av kanaler; reassigne kanaler osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...