Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er sex med fulle jenter et mulig overgrep?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs graden av beruselse. Det vil være overgrep dersom den eine parten er ute av stand til å samtykke, men å ha sex med fulle personer er ikkje i seg sjølv ulovleg.

Moralen vil nok også være godt ivaretatt så lenge det er snakk om to voksne samtykkande mennesker.

Når det gjeld dei sosiale konvensjonane så er vell fylle-sex meir normalen enn unntaket for mange mennesker. Spesielt blant den yngre garde.

Lenke til kommentar

... lovbrudd ... ?

Straffeloven 1902 § 192 (voldtektsparagrafen):

 

§ 192. Den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

 

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år.

 

Straffen er fengsel i minst 3 år dersom

a) den seksuelle omgang var samleie, eller

b) den skyldige har fremkalt en tilstand som nevnt i første ledd bokstav b for å oppnå seksuell omgang.

 

Fengsel inntil 21 år kan idømmes dersom

a) voldtekten er begått av flere i fellesskap,

b) voldtekten er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte,

c) den skyldige tidligere er straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 195, eller

d) den fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

 

 

Den som ved grov uaktsomhet gjør seg skyldig i voldtekt etter første ledd, straffes med fengsel inntil 5 år. Foreligger omstendigheter som nevnt i tredje ledd, er straffen fengsel inntil 8 år.

 

http://lovdata.no/lov/1902-05-22-10/§192

 

Ordet "bevisstløs" betyr ikke det samme her som i dagligtale. Det er mulig å være våken og samtidig "bevisstløs" i strafferettslig forstand. I den nye straffeloven 2005, som trer i kraft i oktober, bruker man i stedet begrepet "sterk bevissthetsforstyrrelse" (§ 20) om den samme tilstanden.

 

En svært full (eller på annen måte ruset) person kan altså potensielt være "bevisstløs" selv om han eller hun snakker og frivillig kler av seg og krabber opp i senga. En annen mulighet er at en svært full person kan bli fysisk eller psykisk "ute av stand til å motsette seg handlingen".

 

Og vips, så sitter man med en minimumsstraff på tre år i fengsel.

 

Dette gjelder for begge kjønn. Så vidt jeg kan se er det i teorien fullt mulig at to personer som tilsynelatende har frivillig fylle-sex ender opp med å "voldta" hverandre, samtidig, slik at begge havner i fengsel. (Uten at det resultatet virker særlig sannsynlig i praksis.)

Lenke til kommentar

Så når 2 fulle mennesker har sex med hverandre. Er dette et overgrep?

 

https://www.youtube.com/watch?v=Pwm-qlWbgmc

Jeg hevder ikke at det alltid vil være et overgrep. Å være full og dum hører jo godt sammen. Men alkohol fører som kjent til redusert dømmekraft, noe enkelte vet å utnytte. Eller at de føler at de har overskridet sine egne moralske grenser. Noe vi relativt ofte ser på antall voldtektsanmeldelser som blir henlagt. Så hvorfor ikke være på den sikre siden?

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor ikke bare anmelde det, for sikkerthetsskyld!

 

Er du helt idiot i hodet eller??

Selv om enkelte mener å tro at det som skjer på nettet er et slags alternativt univers hvor vanlig folkeskikk ikke gjelder, skulle jeg ønske at du tenker deg litt om før dine utbrudd. Av respekt for deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Voldtekt er ikke noe å kimse av. Du er helt dum i hodet og oppfordrer folk til å være kriminelle, da det å levere inn falsk anmeldelse er ULOVLIG. Skjerp deg.

Nå fabulerer du. Men du forstår sikkert at jeg ikke gidder å diskutere med folk som må ty til personangrep.

Oppfør deg som du ville ha gjort offline.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Back up your bullshit, cause I will back up mine:

''§ 168. Den, som ved falsk Anklage, Anmeldelse eller Forklaring til Retten, Paatalemyndigheden eller anden offentlig Myndighed eller ved Forvanskning eller Bortryddelse af Bevis eller Tilveiebringelse af falsk Bevis eller mod bedre Vidende paa anden Maade søger at paadrage en anden Sigtelse eller Fældelse for en strafbar Handling, eller som medvirker hertil, straffes, hvis der handles om en Forbrydelse, med Fængsel fra 6 Maaneder indtil 8 Aar og, hvis der handles om en Forseelse, med Fængsel indtil 4 Aar.''

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_2-9#KAPITTEL_2-9

 

Du får det ikke klarere. Det er ULOVLIG å levere inn en falsk anmeldelse til politiet.

PS: Har ingenting med saken å gjøre, men du vet da vitterlig INGENTING om hvordan jeg er i virkeligheten, aldri vil du heller få vite det. Adios!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor langt er et tau?

 

Så langt det trengs å være for å binde opp hun fulle man skal overgripe seg på......... 

 

Neida, straffeloven er ganske så klar, om man har samleie eller annen seksuell handling med noen som ikke kan gjøre rede for seg, eller at man gjør det med makt så er det overgrep!

 

Ergo om hun ikke er drita herfra til evigheten og klarer å gjøre rede for seg og ta "klare nok valg" selv til å ønske å ha sex, så kjør på om man selv er i samme status. Dette gjelder selvsagt om å ha sex med fulle gutter også. Loven skiller ikke på kjønn her!

Lenke til kommentar

Så når 2 fulle mennesker har sex med hverandre. Er dette et overgrep?

 

https://www.youtube.com/watch?v=Pwm-qlWbgmc

Jeg gidder ikke se videoen, men generelt sett: Om begge to er så fulle at de ikke er i stand til å motsette seg handlingen, så er det teknisk sett overgrep av begge to (så lenge rusen er selvpåført. Er du blitt skjenket uten å vite det (eller mer praktisk: dopet) kan du ikke straffes - her snakker jeg altså om gjerningsmannens rus).
Lenke til kommentar

Back up your bullshit, cause I will back up mine:

 

''§ 168. Den, som ved falsk Anklage, Anmeldelse eller Forklaring til Retten, Paatalemyndigheden eller anden offentlig Myndighed eller ved Forvanskning eller Bortryddelse af Bevis eller Tilveiebringelse af falsk Bevis eller mod bedre Vidende paa anden Maade søger at paadrage en anden Sigtelse eller Fældelse for en strafbar Handling, eller som medvirker hertil, straffes, hvis der handles om en Forbrydelse, med Fængsel fra 6 Maaneder indtil 8 Aar og, hvis der handles om en Forseelse, med Fængsel indtil 4 Aar.''

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_2-9#KAPITTEL_2-9

 

Du får det ikke klarere. Det er ULOVLIG å levere inn en falsk anmeldelse til politiet.

 

PS: Har ingenting med saken å gjøre, men du vet da vitterlig INGENTING om hvordan jeg er i virkeligheten, aldri vil du heller få vite det. Adios!

Ehm, hvem skal anmelde hva her egentlig? Hva er det som er

 

Man kan selvfølgelig anmelde et faktisk forhold med påstand om at det er ulovlig, uten å risikere straffeforfølgnig fordi det viste seg at det man påsto skjedde ikke var ulovlig likevel. Det er kun når man hevder det har skjedd noe som ikke faktisk har skjedd at det er snakk om falsk anmeldelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg synes ikke det er et overgrep før jenta er helt borte

noen har jo en tendes til å beskylde folk for overgrep bare fordi de angrer seg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...