MrAwaken Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Hei, jeg er i Bulgaria akkurat no, og jeg har kjøpt en "foldbar kniv" jeg lurer på om den er lovlig i Norge, og om jeg kan pakke den ned i kofferten på flyplassen takk for svar. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Helt lovlig Hvis bladet er fjærbelastet og fyker ut av seg selv når du trykker på en knapp eller lignende er den ulovlig, men ren foldekniv har aldri vært ulovlig i norge. Så lenge det er DU som påfører bladet kraft til å åpnes ut er det lovlig. Endret 29. juni 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Dersom du handlar våpen i utlandet, må du vere merksam på at du ikkje kan innføre våpen utan eit løyve frå politi eller lensmann. Det står mer info på Toll sine sider, som f.eks her Edit: Trodde det var fjærbelastet kniv. Endret 29. juni 2015 av VegardBS Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Dersom du handlar våpen i utlandet, må du vere merksam på at du ikkje kan innføre våpen utan eit løyve frå politi eller lensmann. Det står mer info på Toll sine sider, som f.eks her Men denne kniven er ikke et "våpen". Les kilden din, og tenk littegran før du poster. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Ser ut til å være ein kopi av denne kniven: http://www.clasohlson.com/no/Bear-Grylls-Folding-Sheath,-foldekniv/40-8282 Heilt vanlig hyllevare med andre ord. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Går det noen grense på bladlengder. Kan jeg f.eks. ha skarpslipede sverd? Eller ljå (langhorv)? Endret 29. juni 2015 av G Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Så lenge det er verktøy som ikkje er våpen, og verktøyet ellers er lovlig i Norge så skal det ikkje være restriksjonar på innførselen. Men eg reknar med at flyselskapet nok kjem med nokre protestar dersom du skal sjekke inn ljåen som bagasje. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Man kan jo sjekke det inn som våpen, eller? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 En ljå er da ikke et våpen. Skal gå greit å ha det i innsjekket bagasje på lik linje med kniver. Men tar du det ut av landet kan det jo hende at andre regler gjelder på destinasjonen. Sjekk derfor nøye. Vær i alle fall forberedt på hva du skal svare om du blir spurt hvorfor du har en ljå med deg og hva du skal bruke den til. Av erfaring så vet jeg at elektronikk og ledninger er noe herk å ha med seg. Det kan virkelig se misstenksomt ut på gjennomlysingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå