jonas2015 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Heisann,Jeg har gått nå 3 år på BIs siviøkonomutdannelse. Jeg har bestått alle eksamene og har oppnådd 180 studiepoeng. Jeg har nå valgt å avslutte siv.øk utdannelsen. Slik jeg har forstått det er siv.øk utdannelsen delt opp i en 3-årig bachelordel og en 2-årig master. Er det slik da at jeg har oppnådd en bachelorgrad i økonomi og ledelse ettersom jeg har bestått hele bachelordelen? Eller er det andre krav som jeg må bestå for å få denne graden? Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Har ikke fasiten på dette men vil tro at dersom du avslutter nå får du en bachelorgrad uten spesialisering. Et vanlig bachelorløp får med spesialisering. Fordypning på høst og bacheloroppgave på våren (30 stp). På NHH kan man ihvertfall avslutte etter 3 år og få bachelorgrad, så da regner jeg med det er slik på BI også. Send en mail til skolen. Du får som regel kjapt svar der. Endret 29. juni 2015 av Gennaro Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Du må nesten sjekke opp med skulen, det er ingen automatikk i at ei mastergrad innebærer at du fyrst tar bachelor og deretter to års påbygg til master. Det finnes mange mastergradutdanningar der ein enten oppnår mastergrad, eller sitter igjen med "ubrukelige" studiepoeng og ingen grad dersom ein faller av før den tid. Skal du ha bachelorgrad så må du bestå ei bacheloroppgåve. I dei fleste mastergradsstudia så har ein ingen slik bacheloroppgåve, i staden venter ein til femte året og heller skriver ei masteroppgåve. Så med all sannsynlegheit så må du ta deg eit semester til for å skrive bacheloroppgåve for at du skal kunne dra frå BI med ei oppnådd grad. Det er ikkje sikkert at dette er så lett å gjere, fordi dette krever at ein også har gjennomført dei obligatoriske faga som kreves for å få ei bachelorgrad i økonomi. På femårige utdanningar så legg ein ofte opp utdanningsløpet på ein litt anna måte enn ein hadde gjort dersom ein skulle hatt 3+2 års alternativet. Lenke til kommentar
jonas2015 Skrevet 29. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2015 Har ikke fasiten på dette men vil tro at dersom du avslutter nå får du en bachelorgrad uten spesialisering. Et vanlig bachelorløp får med spesialisering. Fordypning på høst og bacheloroppgave på våren (30 stp). På NHH kan man ihvertfall avslutte etter 3 år og få bachelorgrad, så da regner jeg med det er slik på BI også. Send en mail til skolen. Du får som regel kjapt svar der. Jeg tok å ringte dem opp og fikk vite at jeg har fått en grad i Økonomo og Ledelse Heldigvis slipper jeg å skrive en bacheloroppgave, noe som jeg var litt redd for. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Skal du ha bachelorgrad så må du bestå ei bacheloroppgåve. Ikke nødvendigvis. Man får bachelor på NHH, som Gennaro nevner, uten å skrive ei bacheloroppgave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå