Cair Paravel Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Himmelens konge har den glede å invitere nettopp deg til bryllaup for sin son Jesus Kristus! (Matt 22:2) Tidspunkt for vigslinga kjenner korkje englar eller Sonen, men berre kongen (Matt 24:36). Den som ønskjer å vere med, må difor vere budd når timen er der. (Matt 24:44). Du er herved invitert som: Kristi brud (Op 19:7) Kongen seier: "Festmåltidet har eg stelt til, oksane mine og gjøfeet er slakta, og alt er ferdig. Kom til bryllaupet!" (Matt 22:4) Kristi brud må vere ikledd ein bunad av skinande reint lin (Op 19:8). Dersom du ikkje skiftar til bryllaupsklede, vil du verte kasta ut frå festen (Matt 22:13). Prisen for klednaden har brudgomen betalt med sitt dyre blod. Det er også viktig at du har nok olje på lampen når brudgomen kjem (Matt 25:4). Bryllaupssalen vil verte full av gjestar (Matt 22:10), så ikkje drøy med å svare! Kjærleg helsing på vegne av Himmelens konge JHVH Høg 2:8 - "Høyr, det er min ven. Sjå der, han kjem springande over heiane, hoppande over haugane." Lenke til kommentar
Populært innlegg Kikert Skrevet 29. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 29. juni 2015 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Turtledove Skrevet 29. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 29. juni 2015 12 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Du er herved invitert som: Kristi brud (Op 19:7) Æsj, gjeld ikkje meg! Ikkje heiter eg Kristi, og brud kan eg av gode grunnar aldri bli. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Skift navn og klipp snabben så er det null problem! 1 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Hvilken kanal mottar du disse merkelige budskapene gjennom? 2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Tja, hvis denne Christi(sic?) betaler kjolen og vinen er god, så kan jeg godt krølle salamin bak og leke brud for en aften.. Endret 29. juni 2015 av toth 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Det ville jo vore eit digert slag midt i trynet til alle kristne land som ikkje tillet homofile giftemål dersom Jesus sjølv giftar seg med ein mann. 2 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 hallelujah! lets kill some *******! Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Det er bare å lene seg frem og spre skinkene gutter. Jesus kommer for å fylle deg til randen med sin hellige ånd. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Cair Paravel: er du for eller imot flerkoneri? For det er nettopp flerkoneri du legger opp til her. Samt likekjønnet ekteskap, da invitasjonen ikke ser ut til å være kjønnsbestemt. 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Du er herved invitert som: Kristi brud (Op 19:7) Jeg også? Jeg har fått med meg at høyesterett i USA har sagt at de er Ok, men jeg tror at - heter det samkjønnet ekteskap - fortsatt er forbudt i bibelen? Uansett, jeg beklager, men har annet å gjøre den dagen. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Du er herved invitert som: Kristi brud (Op 19:7) Jeg også? Jeg har fått med meg at høyesterett i USA har sagt at de er Ok, men jeg tror at - heter det samkjønnet ekteskap - fortsatt er forbudt i bibelen? Uansett, jeg beklager, men har annet å gjøre den dagen. Bibelen sier vel ikke noe om samkjønnet ekteskap, teknisk sett. Forbudet gjelder homoseksuelt samleie mellom menn, og ikke kvinner. Såvidt meg bekjent er det kun det som er nevnt i forhold til homoseksualitet. Du kan vel ikke vite at du har annet å gjøre? Veldig dårlig invitasjon i så måte. Jeg ville da forventet at en allmektig og allvitende gud skulle være i stand til å gi en dato og et klokkeslett. Lenke til kommentar
crii Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Du er herved invitert som: Kristi brud (Op 19:7) Jeg også? Jeg har fått med meg at høyesterett i USA har sagt at de er Ok, men jeg tror at - heter det samkjønnet ekteskap - fortsatt er forbudt i bibelen? Uansett, jeg beklager, men har annet å gjøre den dagen. Bibelen sier vel ikke noe om samkjønnet ekteskap, teknisk sett. Forbudet gjelder homoseksuelt samleie mellom menn, og ikke kvinner. Såvidt meg bekjent er det kun det som er nevnt i forhold til homoseksualitet. Du kan vel ikke vite at du har annet å gjøre? Veldig dårlig invitasjon i så måte. Jeg ville da forventet at en allmektig og allvitende gud skulle være i stand til å gi en dato og et klokkeslett. Meanwhile in the US :p Kristen-Fundamentalister eid Endret 29. juni 2015 av crii Lenke til kommentar
Visum Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Hvilken kanal mottar du disse merkelige budskapene gjennom? Jeg vil tro Visjon Norge. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Kjærleg helsing på vegne av Himmelens diktator JHVH Rettet det for deg jeg... Best å holde seg til sannheten Jesus var ikke engang et ordentlig menneske siden han aldri (påståelig) hadde sex engang... Så hvorfor i all verden skal han da gifte seg? Er ikke det eneste grunnen kristne etter sigende skal gifte seg i følge bibelen da, for sex? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Jesus var ikke engang et ordentlig menneske siden han aldri (påståelig) hadde sex engang... Mange mennesker har aldri kjønnslig omgang med andre. De er altså ikke ordentlige mennesker, etter din oppfatning. Hvor tar du sånt vrøvl ifra? 2 Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 15. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2015 Rettet det for deg jeg... Best å holde seg til sannheten Jesus var ikke engang et ordentlig menneske siden han aldri (påståelig) hadde sex engang... Så hvorfor i all verden skal han da gifte seg? Er ikke det eneste grunnen kristne etter sigende skal gifte seg i følge bibelen da, for sex? Kva veit vel du om det eventuelt er sex i himmelen? Eller meir truleg at sex er ein jordisk forsmak på ein langt sterkare og meir varig himmelsk eufori? Men dette vert sjølvsagt berre spekulasjonar. Vi kan ikkje med vår avgrensa forstand og skrøpelege lekam forstå djupnene i Guds himmelske framtidsplan for oss. Det vi kan vite er at vi har det beste i vente vi som trur. Dette er godt å vite, sjølv om vår forgjengelege lekam vert broten ned, vert ånda i oss fornya dag for dag. Og ein dag skal vi få sjå Jesus slik som han er, det er det største av alt. Tenk å skulle få omfavne Meisteren og takke for hans fullbrakte frelsesverk for oss på Golgata og for den ultimate åndskamp i Getsemane. Så til det andre. Poenget med ekteskap er at det er eit før og eit etter. Før ekteskapet held ein seg rein og kysk, noko Jesus var i heile sitt liv. Etter ekteskapet er ein bunden til sin ektefelle, dette er eit bilete på forholdet mellom Jesus og den heilage kyrkjelyd (brura). Alle vi som har tatt imot Jesus, er ein del av brura, som ein dag skal gifte seg med brudgomen Kristus. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Jeg tror ikke Jesus levde et liv i sølibat. Dersom kristne og katolikker kan brukes som rettesnor - går jeg et skritt videre og hevder at det er utenkelig! Husk, Jesus var en mann. Praktisk kyskhet påligger kun kvinner i den troende sfære. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 15. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2015 Husk, Jesus var en mann. Hugs også at Jesus er Gud. Han makta det vi ikkje kunne klare, å leve eit plettfritt liv og såleis oppfylle lova. Du kan ikkje samanlikne Jesus med feilbarlege menneske, sidan Jesus hadde makt til å motstå alle freistingane han møtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå