Gå til innhold

Gode råd&tips om kjøp av brukte bærbare

|ribbe|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se etter skader på skjermen, det er til å bli gal av hvis du oppdager det i ettertid. Se også om skjermen har like bra brightness over hele. Trykk på "lokket" for å se etter "distortion" på skjermen, maskiner med tynt lokk er ikke bra, siden skjermen er det første som blir herpa ved evt. fall eller transport i ryggsekk/koffert med bøker/annet.

Ellers bør du sjekke kontaktene på baksiden, spes. vga ut blir veldig slitt etter 100-150 oppkoblinger, samme med mus/tastaturutganger (noe som har skjedd på begge de 2 bærbare maskinene jeg har hatt).

Kjøp maskin med USB hvis du kan, da tar det 2sek å koble på mus/tastatur/webcam osv. Hvis det er snakk om nyere maskin har det jo sikkert det.

Kjøp en maskin som har eller kan oppgraderes til 128, og helst 192/256MB RAM. Har du 256MB RAM så har du en råbra maskin, jeg har 128 og den sliter litt.

Velg 15" skjerm om du skal bruke pc'en ofte, og pass på at den greier 1024x768 oppløsning (noe eldre maskiner ikke greier).

Dette er ting jeg ville sett etter, andre har kanskje flere tips til deg :smile:

Lykke til med kjøpet.

PS: Smart å kjøpe brukt, er jo enormt prisfall :|

Lenke til kommentar

se på Zepto sine sider på zepto.no, der kan du velge selv hva du vil ha med. Har 3001 modellen selv og er fornøyd, samt at de har gode priser. Men tenkt på hav du skal bruke den til først. Det kan være at dine behov gjør at du må forandre på spesifikasjone på standard modellene. Kna iallfall anbefale zepto

z-note 3001, du kan jo se om den passer deg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...