Gå til innhold

KM Myrland

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine konsertbilder. Scenebelysning kan være en stor utfordring, men synes du klarer å utnytte det på en fin måte her. Konverteringen til sort-hvitt var også veldig bra, og veldig passende.

De to bildene utfyller hverandre på en fin måte og gir et godt inntrykk av artisten. Sammen med sangteksten ble det en flott mini-reportasje fra konserten.

Lenke til kommentar

For meg som var fast inventar i visemiljøet både i Oslo og Drammen samt festivaler rundt om i landet på slutten av -60 tallet og begynnelsen av -70 tallet så blir V1 litt for vanlig. V2 derimot har mer schwung over seg slik jeg ser det.

Hører med til historien at jeg fikk tilbud fra Pussycats om å bli med på Nord Norge turne da vi møttes på Haugesund-festivalen "Viser i vestavær" i -72. Men siden jeg måtte betale alle utgifter sjøl fikk jeg kalde føtter for tenk om dikta mine ikke slo til blant folket der nord. Derfor satte jeg kursen mot India i stedet. Har aldri angra.

Her slår nok teksten mye hardere enn bildene. Men slik skal det vel værra en gang iblant.

Vet ikke om du husker en lasaron som brukte artistnavnet Carl Hjalmby for en del år sia. Har hørt hans virkelige navn også, men det er glemt. Han er for lengst borte. Men jeg har fortsatt 2 av albumene hans på disk - ekte som bare f...

Roar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takker for fine kommentarer:-) Rett fra levra det denne karen synger om og mye følelser.

En liten smaksprøve fra You Tube:-)

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

For meg som var fast inventar i visemiljøet både i Oslo og Drammen samt festivaler rundt om i landet på slutten av -60 tallet og begynnelsen av -70 tallet så blir V1 litt for vanlig. V2 derimot har mer schwung over seg slik jeg ser det.

Hører med til historien at jeg fikk tilbud fra Pussycats om å bli med på Nord Norge turne da vi møttes på Haugesund-festivalen "Viser i vestavær" i -72. Men siden jeg måtte betale alle utgifter sjøl fikk jeg kalde føtter for tenk om dikta mine ikke slo til blant folket der nord. Derfor satte jeg kursen mot India i stedet. Har aldri angra.

Her slår nok teksten mye hardere enn bildene. Men slik skal det vel værra en gang iblant.

Vet ikke om du husker en lasaron som brukte artistnavnet Carl Hjalmby for en del år sia. Har hørt hans virkelige navn også, men det er glemt. Han er for lengst borte. Men jeg har fortsatt 2 av albumene hans på disk - ekte som bare f...

Roar

Vil tro at du og KM ville funnet tonen:-)

Slutter aldri og bli forundret over hva du har opplevd. Rett og slett fascinerende. Når det gjelder diktene dine og om de hadde slått an der Nord, så vil jeg tro det ville vært som og komme hjem. Reine ord førr pængan! En del Nordlendinger som gikk glipp av noe der.

Måtte google Carl Hjalmby, og mener og ha sett/hørt han før. Skikkelige røffe tekster, men også en god beskrivelse om de harde realiteter. Er ikke så mange som synger/skriver slik lengre. En av de siste var vel Joachim Nielsen (Jokke). Har stor sans for hans musikk og tekster.

Når det gjelder ditt dikt "Lasaron", så synes jeg absolutt du skal finne en anledning og presentere det. Det samme gjelder flere av dine "verker" Mye flott lyrikk du har fått ned på papiret, og jeg er så heldig og ha fått en del av den. Noe jeg setter pris på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...