Svampebob_1 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Jeg har en kjøkkenkniv liggende på brødfjøla. Skal vi gjøre kniver ulovlig også da? Forbud og lover om ditt og datt gjør sjelden mye nytte for seg enn å holde ubrukelige byråkrater og andre offentlig ansatte i jobb. Kniver er ulovlig de også. F.eks. om du tar den med på innerlomma når du skal på by'n. Å bære våpen offentlig er ikke lov. Akkurat dette forbudet mot _STERKE_ laserpekere synes jeg er bra! Hva trenger du egentlig dette til, forresten? 4 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Jeg har en kjøkkenkniv liggende på brødfjøla. Skal vi gjøre kniver ulovlig også da? Forbud og lover om ditt og datt gjør sjelden mye nytte for seg enn å holde ubrukelige byråkrater og andre offentlig ansatte i jobb. Kniver er ulovlig de også. F.eks. om du tar den med på innerlomma når du skal på by'n. Å bære våpen offentlig er ikke lov. Akkurat dette forbudet mot _STERKE_ laserpekere synes jeg er bra! Hva trenger du egentlig dette til, forresten? Nå snakkes det om ulovlighet å kjøpe og eie. Det er ikke ulovlig å eie kniv. Og om jeg hadde hatt lasere, så hadde det uansett ikke vært din eller den norske stats business. 1 Lenke til kommentar
RetardedBuckets Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Forby alt som er "farlig"... Det er tydeligvis løsningen på alt. Fordi en promille idioter bruker laseren feil, skal resten straffes. Hvis vi skal forby alle leketøy folk skader seg på, har vi ikke noen igjen. Idioter finnes det nok av, og det vil alltid være noen som skader seg selv eller andre. 2 Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Jeg forstår ikke at man kan spille frihetskortet eller peke mot Nord-Korea i slike diskusjoner. Hvis det er friheten man vil beskytte er det ikke dette man bør få økt blodtrykk av, men heller fokusere på masselagring og aggregering av data, pressefrihet, ytringsfrihet, maktoverføring fra folket til storkapital (herunder salg av fellesskapets ressurser) og samfunnsutvikling i retning av et mindre trygt arbeidsliv. Det virker som at enkelte er villige til å selge alt det andre så lenge de får ha lakrispiper og laserpekere. Brød og sirkus til folket. Motorsag hadde nok også blitt regulert hvis det stort sett var et leketøy og man hadde alvorlige episoder hvor hundrevis av uskyldige ble satt i fare. 6 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Bare fordi det finnes en sak som er viktigere enn en annen, så betyr ikke det at vi skal ignorere alt annet. Kanskje du synes lakrispiper og rakettpinner skal være ulovlig, og det skal du få lov til å synes, men det går an å ha et samfunn uten at man skal forby og slå ned på eller sy puter under armene på alt som finnes. Men slik er det ofte i det norsk samfunnet; man skal ha en barnehagestat som styrer livet, slik at man selv slipper. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Bare sprøyt. Menneskeskapte lover er ikke legitime, det er universets lover og fysikk som gjelder. Enhver kan gjøre som man vil så lenge det ikke får negative konsekvenser for andre. Det er alvorlig inndoktrinering/hjernevask at vi uskyldig blir født inn i et samfunn basert på menneskeskapte lover når vi har all rett til å være frie individer. Edit: Korrigert skrivefeil Endret 29. juni 2015 av BadCat 2 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 det går an å ha et samfunn uten at man skal forby og slå ned på eller sy puter under armene på alt som finnes Og det er derfor du kan gå i butikken og kjøpe en diger motorsag helt uten videre, rett og slett fordi det ikke er hensiktsmessig å forby det. I motsetning til hva du kanskje tror er det ikke slik at alle andre enn objektivister ønsker å regulere absolutt alt. Det er fullt mulig å være litt pragmatisk. Bare sprøyt. Menneskeskaote lover er ikke legitime, det er universers lover og fysikk som gjelder. Enhver kan gjøre som man vil så lenge det ikke får negative konsekvenser for andre. Det er ingen naturlover som sier at man ikke skal gjøre skade på andre, det er bare noe menneskeskapt du selv kommer med. I naturen er det ingenting som tilsier at man ikke kan drepe alle man kommer over. Menneskeskapte lover kan være ganske ok iblant. 6 Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Tja, refunderer politiet disse da? Lasere over 100mW koster fort flere tusen kroner for ordentlige, er nok en del hobbyfolk som har investert i slike. Greit det forbys pga idioter som lyser på fly og helikopter. Men tror dem virkelig at folk leverer lasere til flere titalls tusen til dem bare fordi? Kan tenke meg at det ikke er så mange som får løyve til å eie vis man ikke er i sammenheng av universiteter og slikt heller... Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Staten begrenser befolkningens frihet igjen. Det var veldig morsomt å leke med laser peker da jeg var barn. Litt synd at mine barn, nevøer og nieser ikke får lov til å oppleve dette. Jo flere lover som produseres Jo mindre frihet får folket. Stortinget er jo en spyttende lovmaskin som skriver ut 100 nye lover hvert eneste år. Så ja det er jo forventet. Endret 29. juni 2015 av Rioter Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Det er en forenkling av at alle handlinger har en konsekvens, fremdeles en naturlov. Egentlig kan man gjøre hva som helst med konsekvens. Altså: Så lenge man ikke skader andre, kan man gjøre som en vil uten negativ konsekvens. I det lange løp kan man ikke overstyre naturen samme hvor mye man forsøker med menneskeskapte lover. Så lenge vi ikke gjør skade på andre vil vi være istand til å leve blant andre mennesker. Ettikette skapt i bunnen er meget flott, ikke menneskeskapte lover dannet over hodet på menigmann og håndholdt av policy enforcere. Det er et overgrep mot det frie mennesket. Endret 29. juni 2015 av BadCat Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Staten begrenser befolkningens frihet igjen. Det var veldig morsomt å leke med laser peker da jeg var barn. Litt synd at mine barn, nevøer og nieser ikke får lov til å oppleve dette. Jo flere lover som produseres Jo mindre frihet får folket. Stortinget er jo en spyttende lovmaskin som skriver ut 100 nye lover hvert eneste år. Så ja det er jo forventet. Går fint an å fortsatt leke med laser. Man kan bare ikke leke med kraftige lasere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Nå snakkes det om ulovlighet å kjøpe og eie. Det er ikke ulovlig å eie kniv. Og om jeg hadde hatt lasere, så hadde det uansett ikke vært din eller den norske stats business. Du må ikke se deg blind på prinsipper, men se fordeler opp mot ulemper. Det har store samfunnsmessige fordeler at folk kan skjære brødskiver, søndagssteika, smøre på skiva etc uten å måtte ha "våpenlisens" og dispensasjon. Overbevis meg om at sterke laserpekere har samme samfunnsgevinst av lisensfrihet. Tilsvarende regnskap over samfunnsgevinst/tap gjelder motorsager, økser, spikerpistoler og til og med en av de mest dødbringende privateide gjenstandene våre, bil. Både risikoen for å skade andre og seg selv er relevant for samfunnet. Skader man "bare" seg selv, påfører deg samfunnet kostnader. Se for eksempel kostnadsregnskapet for alvorlige trafikkulykker med kun én person involvert. Som sagt, du kan jo løse det ved å flytte til Liberland og frasi deg en hver form for offentlig støtteapparat. Kjøp deg helseforsikring der, både ansvarsforsikring (skader på andre og deres) og full kasko (deg selv og ditt). Kjører du uten forsikring og for eksempel forårsaker skader for 10 millioner, må du bare få på plass de pengene på et vis. 7 Lenke til kommentar
Svampebob_1 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Jeg har en kjøkkenkniv liggende på brødfjøla. Skal vi gjøre kniver ulovlig også da? Forbud og lover om ditt og datt gjør sjelden mye nytte for seg enn å holde ubrukelige byråkrater og andre offentlig ansatte i jobb. Kniver er ulovlig de også. F.eks. om du tar den med på innerlomma når du skal på by'n. Å bære våpen offentlig er ikke lov. Akkurat dette forbudet mot _STERKE_ laserpekere synes jeg er bra! Hva trenger du egentlig dette til, forresten? Nå snakkes det om ulovlighet å kjøpe og eie. Det er ikke ulovlig å eie kniv. Og om jeg hadde hatt lasere, så hadde det uansett ikke vært din eller den norske stats business. Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hva trenger du en sterk laserpeker til? 6 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Jeg skjønner egentlig ikke all survinga her. Hvis man har et legitimt behov for sterk laser, til f.eks. astronomi, er det fortsatt mulig å bruke det. Svake lasere, som blir brukt til katteleker og konferanserom er fortsatt lovlige. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Bare sprøyt. Menneskeskapte lover er ikke legitime, det er universets lover og fysikk som gjelder. Enhver kan gjøre som man vil så lenge det ikke får negative konsekvenser for andre. Haha, den var god. De frie våpenlovene i USA har jo aldri gjort en flue for tred. Aldri noen negative konsekvenser for andre. Politiet bør bare ta kriminelle som bryter fysikkens lover... ergo fritt frem for å blende piloter. Hmm... eller var det seriøst ment? 5 Lenke til kommentar
disk Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Så jævla typisk Norsk løsning, bare lag en ny forbudslov. Det finnes sikkert allerede lover som kan brukes der laserpeker rettet mot sjåfører, allerede dekker den uskikkete bruken av laser. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Staten begrenser befolkningens frihet igjen. Noens frihet begrenser andres frihet. Staten regulerer bare hvem som skal få sin frihet på bekostning av andres. De uvitende og uvettige som leker med potensielt svært skadelige leker eller de som potensielt kan bli rammet av disse lekene (flypassasjerer, katter etc). Jeg vet hvem jeg holder med. De som vet og har et vettig formål kan fortsatt bruke sterke laserpekere. De uvettige og uvitende kan fortsatt leke med de svake variantene. Kan virkelig ikke se at det er noen nevneverdig begrensning for andre enn de uvettige og uvitende. 5 Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Staten begrenser befolkningens frihet igjen. Noens frihet begrenser andres frihet. Staten regulerer bare hvem som skal få sin frihet på bekostning av andres. De uvitende og uvettige som leker med potensielt svært skadelige leker eller de som potensielt kan bli rammet av disse lekene (flypassasjerer, katter etc). Jeg vet hvem jeg holder med. De som vet og har et vettig formål kan fortsatt bruke sterke laserpekere. De uvettige og uvitende kan fortsatt leke med de svake variantene. Kan virkelig ikke se at det er noen nevneverdig begrensning for andre enn de uvettige og uvitende. Jaha. Staten vet best. Typisk norsk holdning! Jeg er fortsatt skuffet over at man ikke får kjøpt ordentlige nunchaku i Norge. Såkalte karatepinner er farlige og må forbys. Hvorfor ikke forby kniver, mens de er igang også. PS: Man får kjøpt skum nunchakuer i Norge, men ikke ordentlig nunchakuer laget av treverk fordi dette er farlig og må forbys. Ikke lov å bruke Niqab på skolen. Det er ikke frihet. Norge skryter av å være frihetens land, men begrenser folkets frihet. Endret 29. juni 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Jaha. Staten vet best. Typisk norsk holdning! Jeg er fortsatt skuffet over at man ikke får kjøpt ordentlige nunchaku i Norge. Såkalte karatepinner er farlige og må forbys. Hvorfor ikke forby kniver, mens de er igang også. PS: Man får kjøpt skum nunchakuer i Norge, men ikke ordentlig nunchakuer laget av treverk fordi dette er farlig og må forbys. Kniver er verktøy. Verktøy er jevnt over lite begrenset fordi det har en nytteverdi som vi gjennom våre folkevalgte har bestemt oss for å prioritere. Nunchaku er våpen uten annen nytteverdi enn å skade folk. Det er noe vi har bestemt oss for å forby. Men dette er du vel egentlig smart nok til å forstå selv? 4 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Såkalte karatepinner er farlige og må forbys. Hvorfor ikke forby kniver, mens de er igang også. Fordi kniver har langt flere bruksområder. Man kan skjære brød med dem, bruke dem som verktøy, etc. De aller fleste mennesker har legitim bruk for kniv i hverdagen, derfor kan det ikke forsvares kostnadsmessig å operere med våpenlisens for alle som vil ha en brødkniv. En nunchako har ett - veldig begrenset - bruksområde (å slå folk) og det er få mennesker som blir "skadelidende" under et påbud i og med at treningseffekten kan dupliseres ved bruk av alternativer. Edit: Han Far var hakket tidligere ute Endret 29. juni 2015 av henrikwl 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå