Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det funker men det er et helsikes styr for å få det til. Du kan muligens lage en .ini fil som man gjør med C&C Generals, http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-gaming/running-command-conquer-generals-on-windows-7/7503bd73-4cf1-42e4-ae8d-3aaef6f64ba0?auth=1 Jeg har testet den metoden og det funker ypperlig. Jeg vet ikke hvordan det blir med Flåklypa.

Du kan også bruke en emulator/ virtual machine av noe slag, men da må du ha en eldre versjon av Windows for hånden.

Har du kjørt .exe filen i kompabilitetsmodus for Win XP eller eldre?

Edit; Siden du ikke har kjøpt spillet så anbefaler jeg deg å drite i det hvis du ikke har veldig lyst til å surre rundt flere timer for å lære deg hvordan man gjør tingene jeg nevner over :p

Her er MS sin virtual machine sak http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=3702

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Ville kjørt en virtualbox med Windows XP eller eldre operativsystem. Er rett og slett dårlig støtte for de gode gamle spillene på nyere operativsystem. Har prøvd å få flere eldre spill til å funke (Blandt annet Need for speed underground 2). I beste fall fungerer den en stund, men oppstår en del buggs som er vanskelig å unngå. En gjenganger for min del er problemer med 16:9/10 aspectratio og for høy oppløsning på nye skjermer der spillet rett og slett ikke klarer å skalere opp. 

Lenke til kommentar

En gjenganger for min del er problemer med 16:9/10 aspectratio og for høy oppløsning på nye skjermer der spillet rett og slett ikke klarer å skalere opp. 

Jepp, det er derfor den .ini filen jeg viste til for Generals er så bra, den tvinger alle de tingene bort så det blir stabilt. Jeg har dog bare testet på Generals, men bør funke i andre spill også.

DosBox fungerer også veldig bra på eldre spill, trenger ikke være "rene Dos spill" heller, i mangel på bedre ord :p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...