Gå til innhold

Hjelp til kjøp av en ny PC (10 000kr)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger hjelp til å bestille en ny gaming PC fra komplett.no .. der hvor jeg kan velge deler og de bygget for meg gratis :)

De 3 tingene bruker jeg som hovedgrunnlaget for den nye gaming PC min til 10 000kr budsjett er

Prosessorer:

Intel Core i5-4690K Socket-LGA1150,Quad Core,3.5GHz,6MB,88W,22nm,HD4600,Boxed w/fan, Devil's Canyon

DDR3 minne:

HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB White 2x8GB 1866MHz DDR3 CL10 DIMM (Kit of 2) HyperX Fury White Series PnP

Skjermkort:

MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PCI-Express 3.0, "Twin Frozr V", Batman Arkham Knight (digital voucher)

Høres dette ok ut? ;p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg trenger hjelp til å bestille en ny gaming PC fra komplett.no .. der hvor jeg kan velge deler og de bygget for meg gratis :)

De 3 tingene bruker jeg som hovedgrunnlaget for den nye gaming PC min til 10 000kr budsjett er

Prosessorer:

Intel Core i5-4690K Socket-LGA1150,Quad Core,3.5GHz,6MB,88W,22nm,HD4600,Boxed w/fan, Devil's Canyon

DDR3 minne:

HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB White 2x8GB 1866MHz DDR3 CL10 DIMM (Kit of 2) HyperX Fury White Series PnP

Skjermkort:

MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PCI-Express 3.0, "Twin Frozr V", Batman Arkham Knight (digital voucher)

Høres dette ok ut? ;p

Heisan, dette høres bra ut, du kan spare noen lapper på å velge 8GB dual channel kit istede for 16 GB minne, kommer seff an på hva du skal bruke pc til men.. velg en god kjøler om du skal overclocke pcn ca 700,- velg et godt Z97 basert HK eks Msi Z97 gaming 5 dette har jeg meget god erfaring med og det ser jo unektelig nice ut om du er som meg som bryr deg om det estetiske. legg til samsung 850 evo 500gb SSD så har du et meget godt grunnlag.

Lenke til kommentar

Hei,

Prosessorer:

DDR3 minne:

Skjermkort:

Høres dette ok ut? ;p

Heisan, dette høres bra ut, du kan spare noen lapper på å velge 8GB dual channel kit istede for 16 GB minne, kommer seff an på hva du skal bruke pc til men.. velg en god kjøler om du skal overclocke pcn ca 700,- velg et godt Z97 basert HK eks Msi Z97 gaming 5 dette har jeg meget god erfaring med og det ser jo unektelig nice ut om du er som meg som bryr deg om det estetiske. legg til samsung 850 evo 500gb SSD så har du et meget godt grunnlag.

Hei, En god kjøler --åssen type anbefale du .. skal jeg ha en vannskjøle eller vanlig vifte ?:) eg hørte at det er litt stress med vannskjøle der hvor du må skifte vann..er det riktig det?  -- forresten jeg velger (Samsung 850 EVO 250GB SSD SATA6.0Gbps, 3d V-nand 32 layer,MGX ctrl, 540/520 MB/s R/W) som SSD disk hoved.  høres det greit ut?

Lenke til kommentar

Kabinett
CM Storm Trooper Gaming Big Tower Sort Vifter: 2x 120mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 140mm Bak, M/XL-ATX, USB 3.0, Vindu

Strømforsyning
Cooler Master B700 VER.2, 700W PSU ATX 12V V2.3, Standard, 1x 4+4 CPU, 4x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 3x Molex, 1x FD

Hovedkort
MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150 ATX, Z97, DDR3,3xPCIe-x16,SLI/CFX,Killer E2205, VGA,DVI,HDMI, M.2, Audio Boost 2

Vannkjølingssystem CPU (lukket) Trenger ikke vedlikehold!
Corsair H55 Hydro Series CPU Kjøler 120mm Radiator, 115x/2011/2011-3/1366, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 1700 RPM, 57 CFM

Prosessorer:
Intel Core i5-4690K Socket-LGA1150,Quad Core,3.5GHz,6MB,88W,22nm,HD4600,Boxed w/fan, Devil's Canyon

DDR3 minne:
HyperX Fury DDR3 1866MHz 8GB Black 2x4GB 1866MHz DDR3 CL10 DIMM (Kit of 2) HyperX Fury Black Series PnP

Skjermkort:
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PCI-Express 3.0, "Twin Frozr V", Batman Arkham Knight (digital voucher)

SSD/ Harddisk primær hovedisk
Samsung 850 EVO 250GB SSD SATA6.0Gbps, 3d V-nand 32 layer,MGX ctrl, 540/520 MB/s R/W

SSD / Harddisk 2
WD Desktop Green 1TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB, 3.5"

Utvidelseskort (Nettverk og lydkort)
Asus PCE-N15 N300 Wireless Adapter Wireless-N300 PCI Express Adapter

Optisk leser/brenner, Blu-Ray
Samsung DVD Writer, SH-224FB SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x, M-DISC, Retail, Ivory/Black/Silver

Operativsystem:
Microsoft Windows 8.1 64-bit Nordic + English, for Komplett PC

= 15984

noen forslag til endring her eller FB.215630525?. eller er det bare å klikk kjøp? ;)

Endret av xxxdatxxx
Lenke til kommentar

Dette vil gi deg en MEGET hyggelig spill opplevelse! ;) sett SSD disken i rapid mode når du har satt den opp, deaktiver restorepoints slik at disken ikke fylles automatisk og husk å sette oppdateringer til manuell. ;) ellers klikk å kjøp enjoy!.

Lenke til kommentar

Hei, takk gutter.. Men bortsett fra ram oppdatering til 16gb er det noe med jeg burde oppdatering eller hiver på? Som ekstra kjøle(vifte).. Osv.. Men med denne PC her burde tar de fleste spill på maks grafikk kvalitet uten problem right?? Ultra kvalitet ++++ ;p på WoW, fifa , starcraft . LoL osv.. Right? Men åssen type skjerm anbefale dere hvis jeg skal kjøpe det i sammesleng med pc

Lenke til kommentar

Forslaget ser helt greit ut. Det er et par ting jeg vil kommentere:

- Du har nå selv satt opp et forslag som er 60% over budsjettantydning. Det er OK for deg?

- Litt jalla strømforsyning

- Komplett PC er litt dumt - skjer det noe med 1 av komponentene så må du sende inn hele greia :\

- Du betaler mye for dette. Tilsvarende ytelse kan du få for rundt 12K (4K "overpris").

Vil anbefale denne skjermen http://www.prisjakt.no/product.php?p=2384616

Det er "bare" en 60hz skjerm - men med ett 970 burde dette være et godt valg.

Lenke til kommentar

Hei, kerry åssen strømforsyning anbefaler du? Hvor mange watt budder de være som er riktig for PC....

Men du sa eg kan få 4k biligere .. Åssen dA? Fordi med komplett.no så setter de det opp for meg samt testing og 3 garanti.. Jeg klarer ikke å bygget en PC selv:/ derfor vet jeg at jeg må betaler "litt" overpris(4k) :/ eller har du noe god tips til meg for å spare de kroner?

Takk for hjelp forresten.

Lenke til kommentar

Garantien er bare tullball. Denne har du i Norge uansett - de skryter av noe alle har.  Ja, de setter den sammen for deg men du betaler jaggu top dollar for det. 

For å få det for rundt 12K må du bygge selv. Det er ikke så vanskelig. En annen fordel, som jeg nevnte, er at hvis en komponent ryker trenger du bare sende inn denne ene delen. Med Komplett må du sende inn hele greia.

Hvis du ikke ønsker å prøve å bygge selv så dropper du det. Men har du ingen du kjenner som kan hjelpe?

Alternativt se videoer på youtube.

F.eks LinusTechTips sine.

Det er som å bygge lego nesten :) Og så får du det akkurat som du vil, og du lærer jo litt. Greit å vite hvordan det hele fungerer.

Lenke til kommentar

Ok , takk kerry.. Men etter man er bygget opp pc ferdig.. Er det bare å sette inn cd windows 8,1 å installere det først?? Også installere driver til hver av deler en og en etter hverandre eller?? Skjermkort .. Gram .. Prosessor osv... Jeg er litt redd for den vannkjøle, hørte at det er litt vannskelig å montere den selv .. ;)

Lenke til kommentar

Er ikke vanskelig i det hele!, ;) du følger anvisning fra videoer på youtube. Med tanke på AIO ( All in one Cooler ) så er det rett frem monter bakplate før montering av HK i kabinett, og der etter monter radiator i baksiden på kabinettet ditt, der fjerner du en 120mm vifte og erstatter med radiator. Så monterer du kjøleblokka på cpu, den kommer med ferdig påsmurt kjølepasta så ingen stress der. Ellers utenom så har jeg et nokså likt system og tro meg du VIL bli fornøyd! ^^, ja når du slår på første gang gå rett i bios og trykk F6 da lastes optimerte defaults så F10 for lagring. Ha i windows disken og trykk F11 for å laste boot meny velg optiskdrev så går resten av seg selv vips så er windows oppe og går. Last gjerne inn driver dvd fra HK boksen. Den laster inn ALLE de nødvendige drivere for å gå online og oppdatere etter. Deretter installerer du Skjermkort så samsung magician og config OS optimisering inne i det aktuelle programmet. ^^,

Lenke til kommentar

Er ikke vanskelig i det hele!, ;) du følger anvisning fra videoer på youtube. Med tanke på AIO ( All in one Cooler ) så er det rett frem monter bakplate før montering av HK i kabinett, og der etter monter radiator i baksiden på kabinettet ditt, der fjerner du en 120mm vifte og erstatter med radiator. Så monterer du kjøleblokka på cpu, den kommer med ferdig påsmurt kjølepasta så ingen stress der. Ellers utenom så har jeg et nokså likt system og tro meg du VIL bli fornøyd! ^^, ja når du slår på første gang gå rett i bios og trykk F6 da lastes optimerte defaults så F10 for lagring. Ha i windows disken og trykk F11 for å laste boot meny velg optiskdrev så går resten av seg selv vips så er windows oppe og går. Last gjerne inn driver dvd fra HK boksen. Den laster inn ALLE de nødvendige drivere for å gå online og oppdatere etter. Deretter installerer du Skjermkort så samsung magician og config OS optimisering inne i det aktuelle programmet. ^^,

Takk mann! ..du og kerry gir meg en veldig god boost til bygget selv en PC ;p

Lenke til kommentar

Inneholder:

Windows 8.1

817261 Intel LGA1150 Core i7-4790K

641124 Corsair XMS3 1600MHz 8GB Vengeance CL9

834901 Crucial BX100 250GB 2.5” SSD

824861 MSI GeForce GTX970 4GB Gaming PCI-E

815536 Gigabyte LGA1150 GA-Z97X-GAMING 3

844716 Samsung DVD±RW SH-224FB/BEBE SATA BULK

790582 Intel TS13X LC, 1150/1155/1156/1366/2011

818996 Cooler Master B600 VER.2, 600W PSU

775816 CM Storm Scout II Advanced Gaming Sort

der har du link til den kerry.. Takk man.

Endret av xxxdatxxx
Lenke til kommentar

Forresten, jeg så at det er bare 250gb ssd hardisk.. Litt lite.. Er det bare å kjøpe en til hardisk og setter på eller? Evt åssen type da? Må man installere noe etter plugg på ny hardisk eller?? Eller kom alt av seg selv? Sry for super noob spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...