Gå til innhold

USB dockingstasjon til SATA disker?

Anbefalte innlegg

Jeg har en drøss med harddisker som ikke lengre er i bruk og som jeg tenker å selge.

Jeg aner ikke diskenes innhold, og jeg ønsker å få slettet alt av innhold på dem før de selges, samt kjøre en sjekk av alle diskene så jeg ikke selger en defekt vare.

Nå har jeg ikke noen maskin jeg kan montere diskene inn i for å gjøre dette, så da er det å finne en måte å koble de til via usb.

Så finnes der noen dockingstasjoner som tar 3.5" sata disker slik at jeg kan få kjørt test på de og slettet alt innhold? Mer jeg har sett noe slikt på Clas Ohlson for 2-300 kroner, men klarte ikke finne det igjen nå.

Hva program er i så fall anbefalt for å gjøre dette og lagre log for hver enkelt disk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det var en tråd her for kun få dager siden der jeg fant ut at en av dockingstasjonene som Clas ohlson tidligere har solgt ikke selges mer, så du må nok velge en dyrere variant med mindre du finner en billig modell på en annen nettbutikk.

Hva er det du skal logge? Om det er tilstandsdata (smart) så vil f.ex HD tune (freemium-program) la deg kopiere som både bilde og tekst.

Alternativt kan du bruke CrystalDiskInfo, her får du et bredere bilde (tekst) ved å kopiere info om diskens tilstand. Denne fåes også i portabel versjon.

For sikker sletting av data kan du bruke f.ex Disk Wipe.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...