OhEasy Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Prøvde en uke i et nytt firma innen alarmbransjen et par måneder tilbake. Der fikk vi kr 12,000,- i fastlønn(gitt at vi hadde 28 kundemøter pr måned) + ca kr 1000,- i provisjon per solgte enhet. Merket fort at den type jobb ikke var noe for meg. Hadde heller ikke stor tro på produktet. Generelt er jeg en utadvendt person som liker å møte nye mennesker. Men i en jobb hvor man selger boligalarm osv, så blir det noe helt annet følte jeg. Trivdes ikke med å oppsøke folk på den måten vi gjorde(ringe til tifeldige folk fra en liste/gå på dører), og hadde heller ikke samvittigheten til å sitte der å selge et produkt jeg ikke hadde særlig tro på selv engang. Lykke til uansett hva du velger å gjøre! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Prøvde en uke i et nytt firma innen alarmbransjen et par måneder tilbake. Der fikk vi kr 12,000,- i fastlønn(gitt at vi hadde 28 kundemøter pr måned) + ca kr 1000,- i provisjon per solgte enhet. Merket fort at den type jobb ikke var noe for meg. Hadde heller ikke stor tro på produktet. Generelt er jeg en utadvendt person som liker å møte nye mennesker. Men i en jobb hvor man selger boligalarm osv, så blir det noe helt annet følte jeg. Trivdes ikke med å oppsøke folk på den måten vi gjorde(ringe til tifeldige folk fra en liste/gå på dører), og hadde heller ikke samvittigheten til å sitte der å selge et produkt jeg ikke hadde særlig tro på selv engang. Lykke til uansett hva du velger å gjøre! Bare for å sjekke, var det eneste kravet å oppsøke 28 personer for å oppnå 12000 eller måtte en jobbe 162,5t og oppsøke 28 personer? Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Prøvde en uke i et nytt firma innen alarmbransjen et par måneder tilbake. Der fikk vi kr 12,000,- i fastlønn(gitt at vi hadde 28 kundemøter pr måned) + ca kr 1000,- i provisjon per solgte enhet. Merket fort at den type jobb ikke var noe for meg. Hadde heller ikke stor tro på produktet. Generelt er jeg en utadvendt person som liker å møte nye mennesker. Men i en jobb hvor man selger boligalarm osv, så blir det noe helt annet følte jeg. Trivdes ikke med å oppsøke folk på den måten vi gjorde(ringe til tifeldige folk fra en liste/gå på dører), og hadde heller ikke samvittigheten til å sitte der å selge et produkt jeg ikke hadde særlig tro på selv engang. Lykke til uansett hva du velger å gjøre! Bare for å sjekke, var det eneste kravet å oppsøke 28 personer for å oppnå 12000 eller måtte en jobbe 162,5t og oppsøke 28 personer? Sistnevnte. Glemte å legge til det. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Prøvde en uke i et nytt firma innen alarmbransjen et par måneder tilbake. Der fikk vi kr 12,000,- i fastlønn(gitt at vi hadde 28 kundemøter pr måned) + ca kr 1000,- i provisjon per solgte enhet. Merket fort at den type jobb ikke var noe for meg. Hadde heller ikke stor tro på produktet. Generelt er jeg en utadvendt person som liker å møte nye mennesker. Men i en jobb hvor man selger boligalarm osv, så blir det noe helt annet følte jeg. Trivdes ikke med å oppsøke folk på den måten vi gjorde(ringe til tifeldige folk fra en liste/gå på dører), og hadde heller ikke samvittigheten til å sitte der å selge et produkt jeg ikke hadde særlig tro på selv engang. Lykke til uansett hva du velger å gjøre! Bare for å sjekke, var det eneste kravet å oppsøke 28 personer for å oppnå 12000 eller måtte en jobbe 162,5t og oppsøke 28 personer? Sistnevnte. Glemte å legge til det. Moderne slaveri < 74kr timen! galskap Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Hvorfor hadde dere ikke tro på produktet? Er det noe galt med det som man ikke forteller kundene? Uansett, jeg har fått flere alarmselgere på døra og jeg er i utgangspunktet interessert i å skaffe meg alarm, men jeg ønsker å ta meg god tid til å sette meg inn i de forskjellige tilbudene, jeg vil ikke gjøre et impulskjøp på en tilfeldig ettermiddag uten noen informasjon enn en salgstale. Dette setter meg i en vanskelig situasjon i forhold til selgeren, da denne personen ikke får noe som helst ut av salget hvis jeg ikke kjøper der og da og det forstår jeg er frustrerende mtp at jeg kanskje skal kjøpe uansett, men ærlig talt så tenker jeg at man må være idiot for å kjøpe noe på impuls på den måten uten å gjøre research først. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Hvorfor hadde dere ikke tro på produktet? Er det noe galt med det som man ikke forteller kundene? Uansett, jeg har fått flere alarmselgere på døra og jeg er i utgangspunktet interessert i å skaffe meg alarm, men jeg ønsker å ta meg god tid til å sette meg inn i de forskjellige tilbudene, jeg vil ikke gjøre et impulskjøp på en tilfeldig ettermiddag uten noen informasjon enn en salgstale. Dette setter meg i en vanskelig situasjon i forhold til selgeren, da denne personen ikke får noe som helst ut av salget hvis jeg ikke kjøper der og da og det forstår jeg er frustrerende mtp at jeg kanskje skal kjøpe uansett, men ærlig talt så tenker jeg at man må være idiot for å kjøpe noe på impuls på den måten uten å gjøre research først. Helt enig, hadde en på døren for noen uker siden og vurderte tilbudet. Men fikk bare en time på meg. Da ble det ikke noe kjøp gitt. Har også blitt lurt av en Get selger tidligere som gjør meg svært skeptisk til alt som blir sagt(ble lovet 3 mnd prøveperiode uten noe form for stress, kunne si opp i perioden uten ekstra kost osv osv. Dette var såklart ikke sant.) Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Hvorfor hadde dere ikke tro på produktet? Er det noe galt med det som man ikke forteller kundene? Dette er off-topic så det holder. Men mitt inntrykk er at salgsargumentet med at ein får vektertjeneste med på kjøpet gir falsk tryggheit for dei kundane som ikkje har satt seg inn i kva denne tjenesten eigentleg innebærer. Dersom vektaren ikkje ringer politiet ved innbruddsalarm, men heller prøver å få tak i eigaren per telefon for å ikkje ringe politiet utan at det er 100% nødvendig så går det så lang tid at politiet ikkje vil kunne avverge innbruddet. Ei slik vektartjeneste er sikkert gull verdt for dei som er mykje ute å reiser og som ikkje har famile, venner og naboar i nærheita som kan sikre bygget etter eit innbrudd, då er det veldig greit å ha ein avtale med eit vektarselskap som rykker ut for å sjekke alarmen, og som tilkaller politiet og sørger for vakthold til eigaren får ordna med ny lås og liknande. Men denne tjenesten er lite verdt for folk som er mest redde for at nokon skal bryte seg inn medan dei søv i huset, innan vektaren er på plass vil tjuven være ferdig med å plyndre huset. Personleg meiner eg at dei fleste klarer seg lenge med vanlig innbruddsalarm utan vektartjeneste. Dei som har behov for litt meir kan for ein billeg penge kjøpe innbruddsalarm som automatisk ringer opp eigarens mobiltelefon ved innbrudd. Om det er vektaren som bruker ein times tid på å rykke ut for å undersøke alarmen, eller om du bruker ein times tid på å komme tilbake til huset vil i dei fleste tilfeller gå for det same. Har du høyrbar alarm vil også naboane dine bli varsla ved alarm. Ein bør derfor tenke på kva tjeneste ein eigentleg vil ha, deretter må ein dobbeltsjekke at vektarselskapet faktisk tilbyr denne tjenesta. Det har vært eksempler der folk har brent inne i boliger med innbrudds-/brann-alarm fordi vektarselskapet ikkje tør ringe brannvesenet (gebyr ved unødig utrykkning) og ein heller prioriterer å bruke all tida på få tak i boligeigaren då dette er billegare dersom det er falsk alarm. Innen brannvesenet blir varsla av vektaren så har naboane sett flammane og ringt brannvesenet for lenge sidan. Lenke til kommentar
zangetsu1992 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 hei! jeg jobber som selger hos Sector alarm. Alle kan bli en god selger, få kan bli en toppselger. Fordelen med begge er at med nok trening vil du lett tjene mer enn en timesbetalt jobb. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Jobbet som dette ett par sesonger. Var ganske pressende og frustrerende, og som mange sier - ikke behagelig. Er dog den jobben jeg trolig har lært mest i. Kunne tjene bra eller dårlig, kom an på form og innsats. Ville aldri tatt den jobben tilbake nå som jeg har erfaringen, men erfaringen har vært gull for meg. Ble i motsetning til andre her aldri pushet til å lyge, ble derimot fortalt at løgn og bedrageri ville bli straffet dersom de fant ut av det. Jobbet i Verisure hos en franchisetaker. Ønsket ikke å miste nattesøvn og personlig verdigrunnlag på bakgrunn av en sommerjobb.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 hei! jeg jobber som selger hos Sector alarm. Alle kan bli en god selger, få kan bli en toppselger. Fordelen med begge er at med nok trening vil du lett tjene mer enn en timesbetalt jobb. Å si at en lett tjener mer enn en "timesbetealt jobb" er nok en grov overdrivelse. 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Sector Alarm er de eneste som har ledig jobb 24/7, 365 dager i året. Lenke til kommentar
zangetsu1992 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 hei. med litt innsats er det ikke vanskelig å selge 25 netto i mnd. 54000kr i mnd lønn er ikke dårlig. 25 salg er langt fra det toppselgerne lever. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå