Larzen_91 Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Så ikke noe til dette på forumet, så jeg tenkte å lage en tråd der folk kan legge inn sine "life hacks". For de som ikke er kjent med begrepet så kan det på godt norsk kalles tips & triks som gjør hverdagen lettere. For å gjøre det litt ryddig kan man gjerne stille problemstillingen først, altså den oppgaven/tingen man vil gjøre enklere, og deretter gi ett eller flere tips som løser dette. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 Mitt første bidrag er for de som har kombinert dusj/badekar løsning (slik jeg har nå). Problem: Dusjforhenget suges innover når man dusjer og klistrer seg til en hjelpeløs kropp midt i rengjøringen. Løsning: Ta dusjhodet og dusj badekarveggen med vann så den blir fuktig. Trekk forhenget over og spray en ny runde på forhenget for å dytte det mot den fuktige siden på karet, og vips er den klistret fast så du kan dusje i fred. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Første tips er å søke etter "life hacks" på Youtube. Mye bra, men ta det med en klype salt. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 Første tips er å søke etter "life hacks" på Youtube. Mye bra, men ta det med en klype salt. Riktig det, ikke alt som fungerer like bra av de heller. For eksempel han ene russeren (eller tilsvarende) som driver av med slike videoer som laget en kjølevifte med tørris, noe som er direkte helsefarlig. Tørris = CO2 , noe som ikke er heldig å fylle stua med. Tråden er ment for de som tilfeldigvis snubler over noe nyttig som de har lyst til å dele. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Situasjon: Får ikke opp krukke med skrulokk. Løsning: finn noe å vippe ut lokket litt med slik at noe luft slipper inn. Voila lokket skrus opp uten makt:) Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Å skrive en ukeplan utenom jobb. Det fører til at ting man skal ha gjort ikke merkes eller oppleves som mer strevsomme enn de trenger å være. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Kaldt om natta og du har ikke varmeflaske? Fyll en 1,5L brusflaske med varmt vann og putt den i et putevar. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 For mye ting å gjøre? Skriv ned lister og stryk ut etterhvert som du har gjort ting, start gjerne med det som tar kortest tid for da får man gjort flere ting i starten. Lei av varmt vann i springen på sommeren? Fyll en flaske halvveis og legg den ned i frysa, etter to timer har du en drikkeflaske med en gigaisbit oppi og konstant kaldt friskt vann. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Situasjon: Får ikke opp krukke med skrulokk. Løsning: finn noe å vippe ut lokket litt med slik at noe luft slipper inn. Voila lokket skrus opp uten makt:) Tullball. Du ødelegger lokket. Da er det bedre å ta tape rundt lokket og vri til. Grunnen du ikke får det til er at du ikke får skikkelig grep. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Situasjon: Får ikke opp krukke med skrulokk. Løsning: finn noe å vippe ut lokket litt med slik at noe luft slipper inn. Voila lokket skrus opp uten makt:) Tullball. Du ødelegger lokket. Da er det bedre å ta tape rundt lokket og vri til. Grunnen du ikke får det til er at du ikke får skikkelig grep. Det er jo ganske åpenbart, altså at det vill være en åpning i lokket. Men ofte spiller ikke dette noen rolle for meg, så det blir en revurderingssak. Husk at det er mange som ikke klarer det med skikkelig grep heller Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Malertape løsner selv det tøffest lokk, selv om det er bestemor på 209 år som prøver Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Malertape løsner selv det tøffest lokk, selv om det er bestemor på 209 år som prøver Hehe joda de gjør nok det. Men i tilfellene der en ikke har tilgang til det eller ikke får opp med det trikset synes jeg mitt triks er en god nødløsning :-) Bruker det selv ofte om innholdet ikke er "krise" om det blir ødelagt litt fortere. Men du har helt rett, jeg burde nevnt dette med at ting kan blir dårlig avdet Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Problem: Skitten stekeovn Løsning: Dekk bunnen av stekeovnen med aluminiumfolie. En gang i året kan du bare kaste denne og legge på ny. (Ja, du må fortsatt vaske døren). Lenke til kommentar
Myst Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Vil nødig stjele andres verk, så linker bare direkte, men her er det mange gode tips. http://funnyjunk.com/Life+hacks+comp+1/funny-pictures/5477477/ http://funnyjunk.com/Life+hacks/funny-pictures/5594672/ http://funnyjunk.com/funny_pictures/4759913/97+life+hacks/ Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Malertape løsner selv det tøffest lokk, selv om det er bestemor på 209 år som prøver Hehe joda de gjør nok det. Men i tilfellene der en ikke har tilgang til det eller ikke får opp med det trikset synes jeg mitt triks er en god nødløsning :-) Bruker det selv ofte om innholdet ikke er "krise" om det blir ødelagt litt fortere. Men du har helt rett, jeg burde nevnt dette med at ting kan blir dårlig avdet Trenger forøvrig ikke å vippe opp lokket, du greier det samme med å stikke et lite hull i lokket, enten med lokk eller kniv. Fordelen er at da kan du tett igjen og forsatt bruke lokket. Men nå ble det vel mye tyting fra meg om et lokk Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 29. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2015 For mye ting å gjøre? Skriv ned lister og stryk ut etterhvert som du har gjort ting, start gjerne med det som tar kortest tid for da får man gjort flere ting i starten. Lei av varmt vann i springen på sommeren? Fyll en flaske halvveis og legg den ned i frysa, etter to timer har du en drikkeflaske med en gigaisbit oppi og konstant kaldt friskt vann. Apropos det med lister så synes jeg Google Keep funker bra. Har forskjellige typer lister, deriblant punktvis liste med avkryssingsluke. Listen kan også deles med andre som har en Google konto, kjekt hvis man er flere om arbeidet. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 ye crazyrussianhacker, ingen behov for denne tråden Lenke til kommentar
Myst Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Ingen behov for den kommentaren heller, men det stoppet deg ikke å gjøre det likevel. La nå barna leke som de vil. Er i riktig kategori uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå