Gå til innhold

Kampsport alene?

Anbefalte innlegg

Har i det siste lekt med tanken om å begynne med kampsport, fortrinnsvis MMA eller SW, men har få eller ingen venner som deler denne interessen med meg :p Så jeg vurderer å begynne alene.

Men er det noen som har noen erfaringer å dele fra slike klubber? Ser for meg at mye av treningen foregår i par, og kommer man til kort da hvis man ikke er der med noen man kjenner? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I kampsportmiljøet så er mange veldig villige til å ta imot og trene opp/ hjelpe nye folk, hvertfall i "småbyen" jeg bor i. Det er vel litt pga antall medlemmer etc. Hvis du ikke virker som en fyr som trener seg opp til å bli torpedo så er det nok ikke noe problem, kjør på :)

PS; Hvis noen prøver å få deg til å polere bilen din så vet du at han vet hva han driver med :D

Lenke til kommentar

Har i det siste lekt med tanken om å begynne med kampsport, fortrinnsvis MMA eller SW, men har få eller ingen venner som deler denne interessen med meg :p Så jeg vurderer å begynne alene.

Men er det noen som har noen erfaringer å dele fra slike klubber? Ser for meg at mye av treningen foregår i par, og kommer man til kort da hvis man ikke er der med noen man kjenner?

Trente kickboksing for ganske mange år siden, trente da med flere venner men det var mange som kom alene, det var problemfritt. Man trener mye i par men somregel med noen random i klubben.

Lenke til kommentar

Min erfaring (kickboxing og MMA) er at man må bytte makker mange ganger i løpet av en trening, så det kommer egentlig på det samme om du trener alene eller med kompiser.

Jeg vil absolutt anbefale å bare begynne, du vil jo kanskje få nye venner også etterhvert.

Det som er greit med kamerater er at det er lettere å stikke å trene ekstra om klubben har åpent utenom treningstid. (åpen matte, sandsekker osv),

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Som de andre sier, så er alle veldig imøtekommende. Jobber ofte parvis ja, men sånn som vi gjør det på MMA Trondheim så rulerer du på makker. Så ingen problem å begynne selv om du ikke kjenner noen, du blir fort kjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...