Gå til innhold

Gjenopprette lukket gjenopprettet dokument

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er trolig slettet, da "Temp" mappen på MAC automatisk slettes ved gjevne mellomrom og ved eksempelvis omstart.

Men jeg mener å huske at du kan åpne termialen og skrive ""open /tmp"  Så vil du få opp temp mappa i Finder.. Ellers så finnes det vel noen verktøy som du kan bruke for å gjenopprette slettet filer, som eksempelvis Ontrack EasyRecovery som kan lastes ned fra IBAS: http://www.ibas.no/file-recovery-for-mac/ . Da kan du jo alltdis sortere filer etter dato, og da bør det være greit å finne ett dokument som ble slettet på det aktuelle tidspunktet..

Kan vel også sjekke ut denne løsningen:

Unsaved files are gone. You can:

Look in your trash for a "Recovered items" folder

• Go to the Finder, select Go > Go to folder, type /private/var/folders and look for files named "Word Work File" inside a "Temporary items" folder. Option drag files or folders to the Desktop (or anywhere else) before dropping them on Word's icon. Don't delete anything!

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Takk for godt svar.

Er det en måte å forhindre at OS X sletter temp-filer automatisk? Jeg sjekket temp-mappa, men dokumentet lå ikke der dessverre. Når det gjelder Ontrack Easy Recovery så får jeg ikke åpnet .dmg-filen. :p Skal se om jeg får igang programmet etter hvert.

Jeg bruker Word for mac 2011.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...