Gå til innhold

4K gaming


Anbefalte innlegg

Hei.

Hva er tankene deres rundt 4k gaming? Er det verdt over 1440p?

Vil anti-aliasing ikke være nødvendig da?

Etc.

 

Eller er fortsatt 1440p gull for gaming ? Og heller mer anti-aliasing, f.eks 2xmsaa for å få 4k følelsen?

 

Hva tenker dere om saken ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del er 4K fremdeles et stykke unna. Jeg kan spille det meste i 4K, men bildeflyten blir såpass mye lavere enn 1440p at det ikke er verdt det enda, IMO. Da snakker jeg altså om ren ytelse/krone. Det er dyrt å skulle drive spill i 4K med 60FPS og fine bilder.

 

Den dagen det ikke lenger er så dyrt som nå derimot... 4K er bedre enn alt under. No doubt.

Lenke til kommentar

Så er det problemet ganske mange spill kun skalerer fra full HD til 4k så da er det ikke alltid man ser forskjell, slik var min erfaring når jeg prøvde det, bare se på crysis warhead, crysis, etc. Half life\counter strike GO.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva slags maskinvare har dere som kjører 4K for å få stabilt 60fps å ikke må offre så mye i det grafiske

 

Edit: grunnen til jeg spør er fordi jeg sitter litt på gjerde med å kjøpe ny skjerm.

Bør jeg gå for 1440p eller 4K

Skal bruke 2 titan X i SLI på den.

Eller må jeg oppi 3 stk titan for å få utnyttet 4K fullstendig?

Endret av uggy
Lenke til kommentar

Hva slags maskinvare har dere som kjører 4K for å få stabilt 60fps å ikke må offre så mye i det grafiske

 

Edit: grunnen til jeg spør er fordi jeg sitter litt på gjerde med å kjøpe ny skjerm.

Bør jeg gå for 1440p eller 4K

Skal bruke 2 titan X i SLI på den.

Eller må jeg oppi 3 stk titan for å få utnyttet 4K fullstendig?

 

Jeg kjører 12MegaPixler med 3 stk 1440p monitorer med 2x titan X. Noen ganger er 2x titan X for lite. Dog 4k er bare 8 MP 

 

4k gaming krever for mye etter min smak. Mye bedre å ha èn 1440p 144hz g-sync å spille fps spill på f.eks. 60hz er jo til å bli kvalm av  :confused:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...