Gå til innhold

970 coilwhine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikkort kan lage coilwhine dersom det leverer mange fleir fps enn kva skjermen din kan vise. 

Du kan prøve å 

- enable v-sync i grafikkinstillingene i CS:GO

- sette en øvre grenese på fps i et eksternt program feks Nvidia Inspector

 

Det kan være vansklig å høre hvilken komponent i PCen som lager coil whine. Et trisk er å rulle et pappir til et rør, og ta det inntil de forskjellige komponentene samtidig som ein lytter gjennom røret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Coilwhine er gjerne relatert til forbruket og PSU. Du kan prøve å:

 

-underklokke eller overklokke grafikkortet for å flytte forbruket litt, så det ikke havner i resonans med strømforsyningen.

-bytte strømforsyning hvis mulig. Evt bare stokke om på kablene til grafikkortet, hvis du har noen ledige.

-Har hørt Corsair PSUs kan fremkalle pipet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg slo på VSync og det funka!! Er vell fordi 970-en min er såpass bra og CS:GO krever ikke mye så jeg tror FPS-en var på 200 og noe :) Tusen takk for hjelp folkens :D Men tror fortsatt at  jeg vil kjøpe ny PSU, Noen anbefalinger? (750W)

Endret av Skaarild
Lenke til kommentar

Kan kortet ta skade om man har coil whine over lengre tid uten å gjøre noe med det?

 

Nei. Det skal ikke ha noe å si på levetiden. Det er bare ett irritasjonsproblem

 

 

Er det logisk at skjermen som kun tar input kan forårsake coil whine i GPU?

 

Kanskje, coilwhine skyldes ofte at skjermkortet har alt for høy FPS (derfor hjelper det ofte å sette på VSYNC i programmer/spill for å forhindre coilwhine), om kortet ikke har noen skjerm å vise bilde på så vil det heller ikke bli høy fps = ikke coilwhine.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tror at PSU-en min gir meg coilwhine er at jeg fikk helt splittert nytt skjermkort og når jeg starta CS:GO var det fortsatt coilwhine. Og grunnen til at ikke jeg ikke skrur på på VSync er at det føles annerledes ut og bruke musa som gjør at jeg ikke er treffsikker i det hele tatt.

Det må jo være noe annet enn skjermkortet siden det er helt nytt og har akuratt samme problem?

Endret av Skaarild
Lenke til kommentar

Det her med coilwhine er bare tull! Det er når FPSen skyter til himmels det kommer såkalte "Whine" lyden! Jeg får også slik lyd som så mange griner over, det er når kortet drar over 1000 FPS, derfor har jeg satt på V-Sync, men TS er vel ikke smart nok til å prøve, men når det er gjort så er FPSen låst til 60 FPS og alt er helt smooth og lyden er selvsagt borte.

 

Edit: Ta seriøst å spør dere selv, hva er en coil? Og hvorfor i alle dager skulle det komme pipelyd derfra? Nei dette kommer av noe helt annet, prøv dere som ikke har "Coil Whine", og slå av V-Sync, finn en intro på ett spill som gir over 200 FPS, lover rævva mi på at dere får akkurat samme lyden. Har ingenting med Coil whine å gjøre!

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...