Gå til innhold

Mektige fjell i Lofoten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om bildet har noen år på baken, gjør ikke det noe.

Ble jo et skikkelig bra bilde av de mektige fjell, med fin dybdevirkning pga den sort forgrunnen.

Mvh

Fredrik

Ja dette er bilde tatt da vi var på Hurtigrutetur og på ørnesafari utenfor Trollfjorden. Siden den gang i 2010 har det blitt to nyere kameraer (Nikon D600 og Fuji Xt1) som begge er et løft når det gjelder det fotografiske, med gamle Canon 450D var en god følgesvenn.

Skj

Lenke til kommentar

Det er som du selv beskriver det, mektig og vakkert. Kvalitetsbilder går aldri ut på dato :)

Mvh. Rolf

Norge har mye mektig natur å by på, ikke minst i Lofoten. Av gamle bilder (fra 2010) er nok dette et av de jeg selv er godt tilfreds med. Det har med å gjøre å være så heldig å komme i en slik fotosituasjon hvor "ståsted", vær og lys var av det goder slaget.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Hyggelig gjensyn for en utflytta Lofoting:-) Antar dette er tatt fra Hurtigruta på vei fra Stokmarknes til Svolvær, på sin tur gjennom Rafsundet. Et fantastisk område som du har foreviget på en flott måte.

PS Hadde du kommet litt tidligere, så hadde du fått med deg Trollfjordslaget....

https://no.wikipedia.org/wiki/Trollfjordslaget

Årsaken til dette slaget, kan man faktisk trekke paralleller til nåtiden, der store fabrikkbåter "soper" havet for fisk, og lokale sjark/kyst fiskere er taperen.

Beklager avsporingen, men det bare ramla ut når jeg så bildet.....

Lenke til kommentar

Hyggelig gjensyn for en utflytta Lofoting:-) Antar dette er tatt fra Hurtigruta på vei fra Stokmarknes til Svolvær, på sin tur gjennom Rafsundet. Et fantastisk område som du har foreviget på en flott måte.

PS Hadde du kommet litt tidligere, så hadde du fått med deg Trollfjordslaget....

Årsaken til dette slaget, kan man faktisk trekke paralleller til nåtiden, der store fabrikkbåter "soper" havet for fisk, og lokale sjark/kyst fiskere er taperen.

Som kjentmann har du selvfølgelig rett i forhold til både tur og sted. Fantastisk natur og fjellformasjoner som du nevner. Og takk for orienteringen og link til Trollfjordslaget, aner jeg at du lengter tilbake til dine opprinnelige hjemlige trakter ?

Skj

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Som kjentmann har du selvfølgelig rett i forhold til både tur og sted. Fantastisk natur og fjellformasjoner som du nevner. Og takk for orienteringen og link til Trollfjordslaget, aner jeg at du lengter tilbake til dine opprinnelige hjemlige trakter ?

Skj

Ang. lengsel til hjemlige trakter, så er det todelt med en overvekt på nei. Fantastisk flott og være der på ferie, men etter 30 år på Sørlandet, så har det blitt her som er hjemme. Har fremdeles mye av sjela (og lynne) igjen fra oppveksten under de 70 fjell der nord:-) Har kun min far på 85 og et par kompiser igjen der oppe, så mye av tilknytningen er borte. Vi har ei datter, svigersønn og to barnebarn som akkurat har solgt huset i Laukvik, på nordsiden av Lofoten, for å flytte ned til Kr. sand der vi bor. Skal bli stas og få dem nærmere:-)

Da kain æ vær Bæstefar kvær dag!

Lenke til kommentar

Ja, jeg blir helt sjuk når jeg ser de bildene på skjermen.

Neste sommer er det nøyaktig 10 år siden forrige hurtigrutetur så det spørs om det ikke blir gjentagelse da.

Redigerte i stykker bildene fra den gang grunnet dårlige ferdigheter og kunnskaper.

greit utsnitt her fra det jeg antar er innseilinga til Trollfjorden.

Oppe ville jeg kutta vekk hvertfall den lyseblå stripa oppe til venstre

Ellers sitter dybdeskarpheten fint selv om forgrunnen kanskje blir noe mørk og kunne vært lyst opp litt om jeg skal pirke slik jeg har for vane.

Roar

Lenke til kommentar

Ja, jeg blir helt sjuk når jeg ser de bildene på skjermen.

Neste sommer er det nøyaktig 10 år siden forrige hurtigrutetur så det spørs om det ikke blir gjentagelse da.

Redigerte i stykker bildene fra den gang grunnet dårlige ferdigheter og kunnskaper.

greit utsnitt her fra det jeg antar er innseilinga til Trollfjorden.

Oppe ville jeg kutta vekk hvertfall den lyseblå stripa oppe til venstre

Ellers sitter dybdeskarpheten fint selv om forgrunnen kanskje blir noe mørk og kunne vært lyst opp litt om jeg skal pirke slik jeg har for vane.

Roar

Pirking er for deg en god vane Roar, iallfall når det gjelder kritisk å bedømme bilder ! Disse bildene er tatt i 2010 i forbindelse med hurtigrutetur, og vi snakker om gjenta tur i et av de nærmeste årene. Vi sa "once in a Lifetime", men det spørs om det ikke blir twice. Bilder er ganske mørkt i utgangspunktet og er lysnet en del, men enda litt til hadde nok ikke skadet.

Den lyseblå stripa oppe til venstre skal jeg ta vekk/kutte i en tilleggsversjon på min PC.

Tror du allerede nå må forberede tur nr to med hurtigruten i 2016. Da vil du få bilder nok til et helt lite år å jobbe med tenker jeg. Tenk hvor mye fint og spennende du kan få ut av det !

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...