ProphetSe7en Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Heisann... Jeg har i dag en HTPC som jeg tenker gjøre litt endringer på. Så da lurer jeg på hvilke muligheter jeg har uten at jeg ender opp i priser tilsvarende en helt ny pc. Maskinen jeg har i dag fungerer til det jeg ønsker, men den er rett og slett for stor i størrelse. Så da hadde lurer jeg på om jeg kan bytte ut hovedkort og kabinett og få en mer kompakt maskin, eller om jeg må bytte ut langt flere komponenter for å få dette til. I grove trekk består maskinen nå av - Antec Fusion Kabinett - Asus B85M-G Hovedkort - Intel i3 - Intel SSD Hva jeg ønsker: Kabinett som er langt mindre enn det jeg har. Hovedkort som passer Kjøling Strømforsyning Kunne bruke RAM og CPU jeg alt har Kan jeg for eksempel bytte til disse to? http://www.streacom.com/products/f1c-chassis/ https://www.komplett.no/asus-h81i-plus-socket-1150/793714?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D#productinfo Da trenger jeg vel bare PSU og Kjøling? Noen forslag? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Fint om du gir mere detaljer, så det er mulig å hjelpe, så sant du har LGA 1150 så kan du kjøpe ITX hovedkort. Problemet med små psu som 12V Pico PSU Mini ITX / ATX Power Supply 160W - incl 12V 5A 60 Watt Power Block er at de er bregnet på mobile cpu f.eks i5 5200U eller atom prosessorer. Så det blir kanskje miste laget for i3 prosessor. Kjøling bruk intel kjøleren eller Noctua Noctua NH-L9i Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 (endret) Har undersøkt litt, og som du nevner så vil det bli store begrensninger om jeg går igjennom med det jeg ønsker. Så tror jeg finner en mellomting. Jeg beholder hardware jeg alt har, men finner et kabinett som er mindre. Må da finnes noen kabinett som benytter seg av ATX PSU og Micro ATX hovedkort, men som samtidig er langt mindre enn kabinettet jeg nå har. Endret 28. juni 2015 av kreps79 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 kreps79, skal du bytte kabinett kan jeg være intressert i å kjøpe det du har nå, kunne det vært aktuelt? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 Ja selvsagt. Finner jeg en ok løsning på endringene mine så har jeg jo ikke bruk for nåværende kabinett likevel. Men dette kan vi ta på pm etterhvert. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 (endret) Yepp, da tar vi det når/om Endret 28. juni 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Hva med ett av disse? http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=283&area=en http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=395&area=en Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 De er vel same størrelse som kabinettet jeg alt har. Vil ned i halvparten, minst. Men det ser ikke ut til at jeg får det helt som jeg ønsker uten å bytte til Mini ITX med de ulemper det medfører, eller ved å endre til et ferdig system som NUC eller Asus VivoPC. Ulempen her er jo at det koster en del mer enn hva jeg er interessert i å bruke og at jeg ikke kan bruke noe av det jeg alt har som Ram og Disk. Som alt nevnt så fungerer jo maskinen jeg alt har glimrende til mitt bruk, jeg ønsker rett og slett bare en mindre innpakning. Nåværende hardware: CPU Intel Core i3 4130 @ 3.40GHz 56 °C Haswell 22nm Technology RAM 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24) Motherboard ASUSTeK COMPUTER INC. B85M-G (SOCKET 1150) 28 °C Graphics Intel HD Graphics 4400 (ASUStek Computer Inc) Storage 119GB SAMSUNG SSD 830 Series (SSD) 28 °C Optical Drives ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device Audio Intel Skjermlyd Så når jeg ikke får det helt som jeg ønsker nå så får det bli ny vifte og mer RAM, så et NUC system på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Skulle jeg bygd ny HTPC nå, hadde jeg sterkt vurdert et slikt kabinett; http://www.streacom.com/products/fc5-evo-fanless-chassis/ ...men uten optisk drev. Blir kanskje ikke mindre, men utvilsomt penere. Endret 29. juni 2015 av johanf Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Jeg hadde heller valgt: Akasa Euler mITX, 120W, VESA-feste, Sort mITX, heatsink kabinett m/VESA-feste Men er bare synd det ikke finnes hovedkort som gir brukbar ytelse som intel 5250U eller kraftigere. Denne mangler også 20 pins USB 3 porter på fremsiden. Var det ikke for dette skulle jeg gjerne bygd en mini mediacenter maskin for 4k avspilling. Eller noe Akasa Crypto X1, mini-ITX chassi med 200W nätdel, svart Endret 29. juni 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Ikke så pene kanskje, men HP EliteDesk 800 Desktop Mini http://www8.hp.com/us/en/ads/elite-products/elitedesk-800-mini.html Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 29. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2015 Utseende har lite å si da det står i et skap. Det er størrelsen jeg vil endre på så jeg får plass til flere ting på samme hylle som pcen står på. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Det har vært mye frem og tilbake her uten at jeg klarer helt å bestemme meg. Siden jeg startet tråden her bestemte jeg meg for å få i gang Wii spillene mine via Emulator, og dermed måtte jeg kjøpe inn skjermkort. Dette begrenser raskt valgene enda mer og jeg lurte på å bytte over til Node 605 eller noe fra Silverstone. Blir samme størrelse som jeg har nå, men med bedre løsninger med hensyn til montering, støvfilter osv. Men så kom jeg over Fractal Design Node 202. Dette har samme bredde og dybde som det andre som står i stereobenken, men det er ikke mer enn 8 cm i høyden og det gir meg mulighet til å bruke vanlig skjermkort. Vil det bli for varmt i dette kabinettet med cpu jeg har i tillegg til ett GTX 650ti boost kort? Ser for meg 2x 120 mm vifter i bunn og Noctua NH-L9i til kjøling av cpu. Da mangler det bare å finne ett passende hovedkort, så skulle jeg vel ha alt jeg trenger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå