Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Solbrent omeråde hatt rødskjær lenge og irritert.

Transon

Anbefalte innlegg

Hallo, jobbet mye ute for en to ukerstid siden og da ble jeg vanvittig solbrent på magen, nå to uker etterpå med bare bruk av romslige tskjorter og gensere er fortsatt omerådet rødt, irritert og klør, har tilogmed en stikkende tedens. Hva kan dette være for noe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som helt vanlig solbrent hud. Bruk after sun eller andre lindrende kremer: se for eksempel Apotek 1 og Vitus Apotek sine anbefalte produkter for solbrent hud. Tror det er normalt å være plaget en stund ved sterk solbrenthet, men hvis du er bekymret er det ingenting i veien for å kontakte lege.  :)

Er det vanlig at det er så rødt og irritert selv etter to-tre uker? :)

Lenke til kommentar

Er det vanlig at det er så rødt og irritert selv etter to-tre uker? :)

Ved sterk solbrenthet tror jeg som sagt det er normalt — spesielt hvis du ikke har behandlet det. Men jeg er selvfølgelig ingen ekspert, så hvis du vil være på den sikre siden kan du f.eks. ta deg en tur til apoteket: de skal kunne fortelle deg hva som er vanlig ved solbrent hud, og om du eventuelt bør gå til lege med det.  :)

Endret av trekkoppfugl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...