Gå til innhold

Arbeidsmengde på NTNU siving.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har søkt siving på NTNU til høsten. Hadde ikke realfag på videregående, men har tatt r1, r2 og fysikk 1 som privatist med gode resultater. Har lest flere steder at det også anbefales å ha fysikk 2 før man begynner. 

Er det noen som går på siving (har søkt maskin og marin) som kan si noe om hvordan arbeidsmengden er? Vil studiet bli mye vanskeligere uten fysikk 2, kjemi o.l.? Hvordan er studiemiljøet? 

Takker for svar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arbeidsmengden er enorm, typisk 8 til 8 dag dersom du ønsker å oppretteholde karakternivået fra VGS. Studiemiljøet er perfekt. Studiet kommer til å bli vanskeligere uten fysikk 2, og uten kjemi kommer du til slite som bare det. Kjemi-faget på NTNU er sykt vanskelig selvom du hadde kjemi fra før. 

Jeg vil tro du vil bestå kjemifaget hvis du jobber svært mye med kjemifaget, hvis ikke stryker du.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Du bør forvente deg en høy arbeidsmengde. Jeg går på HiOA og føler jeg jobber mye, men har hørt at NTNU er enda verre.

Uansett, det jeg tenkte å si er at vi hadde også et innføringsemne i kjemi og jeg følte det var veldig mye å sette seg inn i på kort tid for de av oss som ikke hadde kjemi fra før av. Til sammenligning synes jeg fysikken var langt enklere og mer intuitiv.

Så om du kan, tror jeg du gjør lurt i å begynne på kjemistudiene dine alt nå. Få tak i en kjemi 1 bok og begynne på det grunnleggende. Ganske artig fag egentlig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...