Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tenker å selge min GTX 970

Anbefalte innlegg

På mine 980 sli så er det litt coil whine med folding, de har jeg ek blokker og bakplater til. Så tror også i dette tilfellet at det er rett og slett transi. som hyler ja.

Om du ikke er redd for å miste garantien så kan du lime litt der den ``skriker`` Det gjør nesten alltid susen om man er brave enough. Jeg selv har ikke gjort det på kort til over 5K stk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På mine 980 sli så er det litt coil whine med folding, de har jeg ek blokker og bakplater til. Så tror også i dette tilfellet at det er rett og slett transi. som hyler ja.

Om du ikke er redd for å miste garantien så kan du lime litt der den ``skriker`` Det gjør nesten alltid susen om man er brave enough. Jeg selv har ikke gjort det på kort til over 5K stk :p

Hva slags lim er det snakk om?

Lenke til kommentar

Per dags dato har jeg dog ikke hørt noe om Coil Whine på den nye serien til Amd , Fury X med vannkjøling , merk dog at de som har testet kortene fikk første rev og det skal allerede være igang med en ny rev som tar for seg noen problem som ble påpekt under testene ( lyd fra pumpa , noe lav pumpehastighet og viftehastighet ) om kildene mine stemmer ( Tomshardware ).

Det negative er dog prisen...

Lenke til kommentar

Coil whine høres da ikke ut som transistorbasert. En coil er kobber surret rundt jern, og mekanisk støy kan oppstå om frekvensen på strømmen er innenfor komponentens "selvsvingfrekvens". Nå vet ikke jeg hvilke typer som sitter rundt GPU'er, men i gamle monitorer kunne man ha silikon på åpne spoler, og ikke ledende olje eller lakk på halvåpne (under sort plastcover).

Nå hadde ikke jeg turt å forsøke å dempe lukkede spoler (ser ut som en lav kondensator av aluminium), men teoretisk vil man ved å klemme litt på casingen kunne deformere denne slik at coilen inni får mindre plass å vibrere. Selvfølgelig uten å klemme så hardt at man ødelegger isolasjonen i tråden. Anbefales selvfølgelig ikke å gjøre dette på fungerende komponenter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...