Christian Thork Skrevet 29. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2015 På mine 980 sli så er det litt coil whine med folding, de har jeg ek blokker og bakplater til. Så tror også i dette tilfellet at det er rett og slett transi. som hyler ja. Om du ikke er redd for å miste garantien så kan du lime litt der den ``skriker`` Det gjør nesten alltid susen om man er brave enough. Jeg selv har ikke gjort det på kort til over 5K stk Lenke til kommentar
Shamalamadingdong Skrevet 29. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juni 2015 På mine 980 sli så er det litt coil whine med folding, de har jeg ek blokker og bakplater til. Så tror også i dette tilfellet at det er rett og slett transi. som hyler ja. Om du ikke er redd for å miste garantien så kan du lime litt der den ``skriker`` Det gjør nesten alltid susen om man er brave enough. Jeg selv har ikke gjort det på kort til over 5K stk Hva slags lim er det snakk om? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2015 Silikon er det vel om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2015 Per dags dato har jeg dog ikke hørt noe om Coil Whine på den nye serien til Amd , Fury X med vannkjøling , merk dog at de som har testet kortene fikk første rev og det skal allerede være igang med en ny rev som tar for seg noen problem som ble påpekt under testene ( lyd fra pumpa , noe lav pumpehastighet og viftehastighet ) om kildene mine stemmer ( Tomshardware ). Det negative er dog prisen... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2015 Mtp prisen så tar jeg heller 980Ti, 50% mer vram også, samt det er kraftigere, rett og slett. Synn at AMD ikke kunne komme med et skikkelig knall kort som danket nvidia, ¤sukk¤ Lenke til kommentar
Shamalamadingdong Skrevet 29. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juni 2015 Silikon er det vel om jeg husker riktig. Frister skikkelig å gjøre det men bare vet at jeg kommer til å få noen problemer i fremtiden så jeg vil ikke miste den garantien Lenke til kommentar
Shamalamadingdong Skrevet 1. juli 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2015 Ja folkens. Jeg lot 970en kjøre heaven i 6 timer over natta og kan merke en liten forskjell. Så kan si at det har hjulpet litt. Men lurer på hva jeg kan få for den om jeg eventuelt selger den for å så kjøpe en 980 (kanskje Ti om jeg får meg en deltidsjobb vedsiden av studiene) Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 3. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2015 Coil whine høres da ikke ut som transistorbasert. En coil er kobber surret rundt jern, og mekanisk støy kan oppstå om frekvensen på strømmen er innenfor komponentens "selvsvingfrekvens". Nå vet ikke jeg hvilke typer som sitter rundt GPU'er, men i gamle monitorer kunne man ha silikon på åpne spoler, og ikke ledende olje eller lakk på halvåpne (under sort plastcover). Nå hadde ikke jeg turt å forsøke å dempe lukkede spoler (ser ut som en lav kondensator av aluminium), men teoretisk vil man ved å klemme litt på casingen kunne deformere denne slik at coilen inni får mindre plass å vibrere. Selvfølgelig uten å klemme så hardt at man ødelegger isolasjonen i tråden. Anbefales selvfølgelig ikke å gjøre dette på fungerende komponenter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå