Laserbeam Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Jeg er veldig fornøyd med fastlegen min. Jeg får time raskt. Han er veldig forståelsesfull. Og diverse medisiner er SISTE utvei, så lenge det er en annen behandlingform jeg kan prøve først. Enten det er fysioterapi for ledd/muskelsmerter istedenfor å få skrivd ut diverse smertestillende, gjevnlig oppfølging når det kommer selv til pyskiske plager så jeg slipper å ha et fast behandlingstilbud på DPS (eller lignende). Han er ganske litt for snill, da han tar seg god tid med pasientene, ofte både 10 og 20 min over tida, så det kan bli litt venting noen ganger. Men han er veldig effektiv. Jeg var hos han for en stund siden, da jeg hadde susing og verking i det ene øret. Han lyste inn i øret ca 30 sec. Konkluderte med at jeg hadde ørebetennelse, fikk øredråper og antibiotika på resept. Timen ferdig på ca 5 min. Etter kuren, så var øret mitt helt fint, og betennelsen har ikke kommet tilbake. Han forklarer ting på en veldig god og fin måte, og "dummer" ikke ned ting når han forklarer, behandler pasientene sine med respekt og forståelse (har hørt det samme fra andre som har han som fastlege). Han er ikke en sånn lege som lett skriver ut sykemelding og resepter. Hypotetisk: Er man sliten etter stress så anbefaler han heller et par sykedager i uka (for f.eks 1-2 uker), istedenfor at man får seg en betalt "syk"-ferie, *kremt* jeg men selvsagt sykemelding. Han prøver heller å løse problemet/ufordringen enn å "gi opp" og gi pasienten det han/hun vil ha. Er rask med å henvise til spesialist hvis han mener det er nødvendig. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Fastlegeordningen burde slik den ser ut i dag avvikles. Som de aller fleste her i landet går jeg ekstremt sjeldent til legen, jeg har derfor ingen utbytte av å treffe en jeg har snakket med før. Fastlegeordningen burde være en tilleggstjeneste hvor folk som ønsker det på eget initiativ kan få seg en fastlege. Det er vel først og fremst stamkunder som har utbytte av dette. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Fastlegeordningen burde slik den ser ut i dag avvikles. Nei! Jeg har en utmerket - og etterspurt fast-lege. Jeg vil ikke ha noen endring! 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Min ordning gir dem som ønsker fastlege mulighet til å ha det, men at det generelle skal være at man slipper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå