Gå til innhold

Hvor ofte kjøper du nytt gamingutstyr?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper nytt etter behov. Tastaturet mitt er vel noen år gammelt. Kjøpte Logitech G19 da det kom ut. Jeg har blitt avhengig av den skjermen, så jeg finner ikke noe nytt tastatur med slik skjerm.

Jeg spiller de fleste spill på PC med gamepad, og jeg pleier å bytte når de er slitt, etter ca 6-12mnd.

Mus bytter jeg når den ikke virker som den skal.

Lenke til kommentar

Så lenge alt fungerer som det skal så bytter ikke jeg. Har en mus som kanskje begynner å bli litt klar for utskifting snart, men jeg bytter ikke før ting blir slitt. Tastatur er nok det jeg bytter minst av alle ting ettersom de holder ganske så lenge.

Lenke til kommentar

Jeg gråter hver gang jeg må bytte ut utstyr, mest mus og tastatur, for da har de stort sett sluttet å selge dem  :cry:  Jeg må jo si at jeg bruker "enkelt" utstyr uten masse jalla dritt. Hater mus med masse programerbare knapper etc. Hver gang jeg må kjøpe nytt så må jeg stort sett kjøpe 2-3 forskjellige sett før jeg er fornøyd :p

Hardware derimot blir kjøpt ganske ofte :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Jeg var nok mer hissig på det før enn jeg er nå. Det er 6 år siden jeg kjøpe maskinen jeg har. I ettertid har jeg oppgradert primær harddisk tre ganger, GPU to ganger, mus to ganger, RAM en gang, skjerm en gang og kabinett en gang (vant i konkurranse på hw.no :p). Neste ut blir cpu + hk + gpu.

Nytt tastatur har jeg lett etter i evigheter, men finner aldri noe som ser bra ut. Noen som vet om et ikke-mekansik tenkeyless tastatur med bakgrunnsbelyste taster og håndleddsstøtte?

Lenke til kommentar

Går ca 3-4 år mellom hver gang jeg må oppgradere noe i maskinen for å henge med i utviklingen og spille på høy bildefrekvens og detaljer. Går gjerne nesten like lenge om ikke lengre i noen perioder før jeg kjøper noe annet av utstyr til spilling. 

Alt i alt ikke en hobby som koster spesielt mye over flere år...men som samtidig blåser disse konsollene til filler. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Hvis man tenker på ting som mus og tastatur, så kjøper jeg nytt cirka annenhvert år. Er opptatt av at alt fungerer optimalt, men det trenger ikke være det dyreste på markedet. Oppgraderer maskinen litt over tid, når ting trengs. Neste blir et par nye SSD en ny til operativsystem og en til spill. 

Lenke til kommentar

Skal bygge min første gaming pc på åresvis. Har kjøpt 2 stk GeForce GTX TITAN X. Har så fått en kompis til å hjelpe meg med resten, han skal bygge pc rundt disse monster kortene :sleep2: ...det blir ikke billig sa han. :D

Du får holde oss oppdatert om hvordan den blir ;)

Lenke til kommentar

Jeg har et eldgammelt Saitek Eclipse-tastatur som jeg fikk gratis av en som skulle kaste det. Det skulle egentlig bare være en midlertidig erstatning til jeg fant meg et nytt, men nå har det tålt så mye juling over så mange år at jeg vil se hvor lenge det varer.

Lenke til kommentar

Fire år gammel PC. I den tiden har den fått 16 gb minne ekstra, grafikk kort oppdatert og ny ssd da den gamle røk. Utgangspris 7000, total pris med oppdateringer rundt 12000.

Foreløpig så er det ca 3000 kr pr år den har vært i bruk, skal jeg derimot regne pr time blir den nesten gratis.

Tastatur er forbruksvare så der kjøper jeg kun tastatur til 100 lappen.

Lenke til kommentar

Gaming mus og Gaming headsett kjøper jeg aldri igjen! Disse tingene blir alltid ødelagt etter 2-3 år.

Dyre mus fra Steelseries, Razor osv osv. Blir alltid ødelagt! Headsett brekker nesten alltid etter 2-3 år. Veldig irriterende når det kostet over 900 kroner. Kjøper kun billige mus fra Microsoft og Logitech i 2015. Ca 170 - 250 kroner. Disse musene holder seg lengre enn dyre gaming mus. Har ikke de samme innstillingene som gaming mus, men poenget er at musen ikke blir ødelagt etter 2-3 år.

Kjøper kun Gaming PC og skjerm når det trengs. Jeg kjøper ny pc og skjerm hvert 7-8 år. Når jeg bygger så bygger jeg med de nyeste komponentene slik det klarer å kjøre nye spill i minst 7 år. De første 3 årene vil maskinen kjøre alt på maks. De neste 2 år vil den kjøre alt på medium. Det siste året kjøre alt på low settings. Det holder for meg ihvertfall :)

Etter min erfaring så har en datamaskin og laptop en levetid på maksimum 13 år. Men kan være mulig jeg har feil, men dette er erfaring med elektroniske pcer jeg har hatt gjennom tidene. Jeg renser også maskinene for støv hvert 3 måned.

Men jeg føler at spillutviklerne blir mer og mer kresent. Nå føles det som om jeg må skifte maskin hvert hvert 4-5 år. Fordi utviklerne vil ikke at spillet skal kjøres på eldre hardware, selv om hardwaren har fullt kapasitet til å kjøre spillet på medium innstillinger eller low.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Kjøpte helt ny PC for noen uker siden, men beholdt musen og tastaturet. Musen jeg bruker nå er Diablo 3-musen, kjøpt da den kom. Tastaturet er enda eldre. :) Trenger ikke nytt utstyr så ofte. Så lenge det jeg har duger gidder jeg ikke kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Skal bygge min første gaming pc på åresvis. Har kjøpt 2 stk GeForce GTX TITAN X. Har så fått en kompis til å hjelpe meg med resten, han skal bygge pc rundt disse monster kortene :sleep2: ...det blir ikke billig sa han. :D

Hvordan ble pcen? Regner med du er storfornøyd? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...