Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] VW Golf 2005 - Rare lyder inni dashbord

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp en ny bruktbil. En Volkgwagen Golf 2005 Sportline.
Dagen etter jeg kom hjem og skulle ut og  kjøre hørte jeg noen lyder fra dashbordet. Disse hører jeg enda.

Når jeg skrur på tenningen, så hører jeg noe som ligner på en vifte som slår borti noe, eller en liten elektrisk motor som spinner og treffer noe. Lyden kan også forbindes med en cd plate som prøver å spole gjennom en sang.. Denne lyden er der konstant så lenge tenningen er på. Lyden er ikke så høy, men du hører den når det er stille i bilen.

Noen som har opplevd dette før eller vet hva som gjør dette? Lyden blir litt høyere og "klikker" litt mer når jeg skrur av air con, så jeg tenker dette har en sammenheng med hverandre.

Legger ved et bilde av hvor lyden kommer fra.

post-296345-0-74858600-1435417023_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Blir det borte dersom du slår av auto på klima? Gjetter på at det er feil på et motor eller drev for styring spjeld.

Lenke til kommentar

Blir det borte dersom du slår av auto på klima? Gjetter på at det er feil på et motor eller drev for styring spjeld.

Har prøvd det meste men forsvinner ikke. Lyden blir noe annerledes når jeg setter klimaet på "Off"

Lenke til kommentar

Regner med at du har sjekket at du ikke har CD-skifter i hanskerommet?

Finner ikke noe "CD-skifter" i hanskerommet nei. Trodde også det var problemet men tror ikke det, selv om lyden høres veldig lik ut en cd som prøver å spille av. 

Lenke til kommentar

Har funnet ut at det er noe med spjeldene til air con ja. Lyden forsvant når jeg skrudde på auto, og justerte tempen opp og ned. Så kom den tibake etter en stund. Må nok på verksted. 

Men takk for hjelp :-)

Lenke til kommentar

Lyden kommer fra Climatronikken. Det sitter et lite vifte der som suger inn luft fra kupeen for å måle innetemperaturen i bilen. Det skal sitte like bak panelet til Climatronikken. Det kan være støv som har samlet der.

Ta ut panelet og du vil se vifta.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...