Visum Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Skulle ønske alt av religion holdt seg innendørs. Plage andre med det forbanna bråket. Hvordan kan halvannet minutt av "islamsk lyd" plage deg om morgen? Slik de skriver i artikkelen i hovedinnlegget #1. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Zepticon: Islam er ikke norsk. Forbud er helt ok. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Vet ikke om dette er nevnt tidligere i tråden, men noen av oss husker vel at sjømannskirkene våre ikke fikk ringe med kirkeklokkene sine i araberland. Hvorfor skal de da få lov til å kalle til bønn fra minaretene hos oss Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Hvordan kan halvannet minutt av "islamsk lyd" plage deg om morgen? Slik de skriver i artikkelen i hovedinnlegget #1. Psykologien om hvorfor det plager oss er uinteressant, alt som betyr noe er at det gjør det. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Skulle ønske alt av religion holdt seg innendørs. Plage andre med det forbanna bråket. Hvordan kan halvannet minutt av "islamsk lyd" plage deg om morgen? Slik de skriver i artikkelen i hovedinnlegget #1. Hva om jeg dundrer halvannet minutt med death metal over et par utemonterte høytalere om morgenen da? Jeg ser jo ikke hvordan det på noen måte kan plage folk. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Vet ikke om dette er nevnt tidligere i tråden, men noen av oss husker vel at sjømannskirkene våre ikke fikk ringe med kirkeklokkene sine i araberland. Hvorfor skal de da få lov til å kalle til bønn fra minaretene hos oss Mener du virkelig at dette er et godt argument? La oss hoppe bukk over at det selvsagt ikke finnes slike regler i alle "araberland", skal Norge sitt lovverk være bundet av andre land sine lovverk? Om alle "araberland" plutselig finner ut at det skal være ulovlig å i det hele tatt være kristen, er det da fair game å gjøre det ulovlig å være muslim i Norge? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Det handler ikke om hver minste lille ting, men om helhetsfølelsen. Minareter = dominerer landskapet, bønnerop = dominerer lydbildet Jeg mente de mange 7-11 butikkene dominerte flere områder i Oslo. Jeg forbi en 7-11 og Mcdonalds i Oslo og datteren min (10 år) mente det var "just like Home". Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg mente de mange 7-11 butikkene dominerte flere områder i Oslo. Jeg forbi en 7-11 og Mcdonalds i Oslo og datteren min (10 år) mente det var "just like Home". Jeg har ikke noe problem med 7 11 kiosker eller McD. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg mente de mange 7-11 butikkene dominerte flere områder i Oslo. Jeg forbi en 7-11 og Mcdonalds i Oslo og datteren min (10 år) mente det var "just like Home". Jeg har ikke noe problem med 7 11 kiosker eller McD. Et amerikansk landskap er ok men ikke andre utenlandsk landskaper? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg vil ikke si at Norge har et amerikansk landskap pga noen amerikanske sjapper her og der, ellers har jeg mindre problem med amerikanisering enn islamisering Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 En butikk har iallefall et annet formål enn å hjernevaske folk til å tro på eventyr, og attpåtil plage oppegående mennesker i prosessen. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg vil ikke si at Norge har et amerikansk landskap pga noen amerikanske sjapper her og der, ellers har jeg mindre problem med amerikanisering enn islamiseringAmerikanisering og andre utenlandske innflytelse skjer i mye større grad i Norge enn islamisering. Jeg ville ikke bo i et land som drikriminerer slik du foreslår. Bare nord Korea greier å stanse utenlandsk innflytelse. Det skjer likevel i Norge, lik det eller ei Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Du synes det kan sammenlignes å ha en 7-11 med å la moskeer plage folk med bønnerop? Skulle bare mangle at vi i et vestlig land tillater vestlig kultur. Endret 18. august 2015 av Apox Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Du synes det kan sammenlignes å ha en 7-11 med å la moskeer plage folk med bønnerop? Skulle bare mangle at vi i et vestlig land tillater vestlig kultur. Fixd Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Ja vi må gjerne akseptere annen kultur også. Synd at islam og alt den står for representerer en ukultur. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Ja vi må gjerne akseptere annen kultur også. Synd at islam og alt den står for representerer en ukultur. Siden du tydeligvis er en ekspert på feltet, så regner jeg med at du har lest endel bøker om islam? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Når har jeg sagt jeg er ekspert? Jeg vet nok til å vite at islam er umoralsk. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Når har jeg sagt jeg er ekspert? Jeg vet nok til å vite at islam er umoralsk. Er alle religioner umoralske? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Hadde vært gøyalt om de la tidspunktet til testingen av flyalarmene.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå