Gå til innhold

Islam: Norge tillater bønnerop!

Anbefalte innlegg

Bare fordi vi to ikke er enig om innvandringspolitikken og det rundt, så må jeg være rasist sant? Never change.

Om du er rasist, bigot eller ikke, blir resultatet det samme, du vill diskriminere mot de som ikke passer ditt syn på hva som er "norske"
Diskriminering betyr urettferdig behandling. Jeg mener dette er fullt rettferdig.
Ja, det er helt klart at det er urettferdig å forby andre synspunkter og ytringer enn dine egne som andre statsborgere har

Helt ulovlig også i de fleste vestlige land

Det heter også "bigot" på engelsk og kan være verre enn rasisme

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kommune i Norge har nå gitt tillatelse for muslimene skal få lov til å gi bønnerop hver fredag. Dette er ett skritt nærmere for islamisere Norge mener noen. I artikkelen skrives det at innbyggerne må forstå at de er i Sandesjøen og ikke i Mekka.

Disse brukerne er de største bidragsyterne i denne tråden.

Hva tenker du?

Skjønner godt at enkelte er skeptiske, men synes at det var fint at kommunen ikke forskjellsbehandler. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Religiøse mennesker ønsker alltid særbehandling og Islam er intet unntak. Hvorfor kan de ikke dyrke religionen sin for seg selv, hvorfor skal de til enhver tid tre vrangforestillingene sine ned i halsen på sine omgivelser enten det er kirkeklokker, bønnerop e.l? Man kjenner videre lusa på gangen og vet at gir man religiøse mennesker livbåten, tar de gjerne hele slagskipet! Jeg er temmelig sikker på at dette i fremtiden ikke blir begrenset til en dag i uken, ei heller er det en avgrenset, uheldig liten gruppe som får privilegiet av å tutes ørene fulle av denne støyforurensningen.

Lenke til kommentar

Arabisk/Islamsk kultur får egen kjøpesenter oppkalt etter arabisk :D

Noor

http://www.osloby.no/shopping/Det-nye-senteret-pa-Okern-skal-hete-Noor-8078407.html

Nur (also spelled Noor, Nor, or Nour, Arabic: نور‎, Urdu: نورALA-LC: Nūr IPA: [nuːr]) is a common Arabic unisex name meaning light.[1]An-Nur, meaning "the light" in Arabic, is the 24th sura of the Qur'an. https://en.wikipedia.org/wiki/Nur_%28name%29

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Noor

http://www.osloby.no/shopping/Det-nye-senteret-pa-Okern-skal-hete-Noor-8078407.html

Nur (also spelled Noor, Nor, or Nour, Arabic: نور‎, Urdu: نورALA-LC: Nūr IPA: [nuːr]) is a common Arabic unisex name meaning light.[1]An-Nur, meaning "the light" in Arabic, is the 24th sura of the Qur'an. https://en.wikipedia.org/wiki/Nur_%28name%29

Arabisk/Islamsk/Jødisk kultur får Norske barn oppkalt etter arabisk eller jødisk. 

Sarah or Sara (/ˈsɛərə/;[1] HebrewשָׂרָהModern SaraTiberian Śārā ISO 259-3 ŚarraLatinSaraArabicسارا or سارة Sāra;) was the wife and half-sister of Abraham and the mother of Isaac as described in the Hebrew Bible and the Quran

Jeg vet aldri om du bare troller eller om du faktisk er seriøs.

Hvordan kommer du frem til påstandene dine?

Hva var poenget ditt med det innlegget?

Hva betyr "egen kjøpesenter oppkalt etter arabisk"?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noor

Arabisk/Islamsk/Jødisk kultur får Norske barn oppkalt etter arabisk eller jødisk. 

Sarah or Sara (/ˈsɛərə/;[1] HebrewשָׂרָהModern SaraTiberian Śārā ISO 259-3 ŚarraLatinSaraArabicسارا or سارة Sāra ;) was the wife and half-sister of Abraham and the mother of Isaac as described in the Hebrew Bible and the Quran

Jeg vet aldri om du bare troller eller om du faktisk er seriøs.

Hvordan kommer du frem til påstandene dine?

Hva var poenget ditt med det innlegget?

Hva betyr "egen kjøpesenter oppkalt etter arabisk"?

Er det positivt eller negativt at etniske norske barn får muslimske navn?

Lenke til kommentar

Navnet skjemmer ingen. Det er hvordan man oppdrar barna sine som teller, ikke hva man kaller dem.

Geir :)

Det er feil, du kan ikke kalles barnet ditt for "Gudsnavn" fra Islam, da blir du som regel borte neste sekund. På andre siden skal du ikke kalle navnet ditt for "Judas" osv..

Lenke til kommentar

Det er feil, du kan ikke kalles barnet ditt for "Gudsnavn" fra Islam, da blir du som regel borte neste sekund. På andre siden skal du ikke kalle navnet ditt for "Judas" osv..

Ser ikke at det endrer poenget mitt. Du spurte om det var positivt eller negativt at etnisk norske barn fikk muslimske navn, ikke hvilke navn islam "tillater".

Geir :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ser ikke problemet! 

Ok. Det er ikke alle som er like liberale som deg dersom du ikke ser problemet.

man trenger ikke være liberal, bare fornuftig. Skal man forby alt man ikke liker, så blir verden særdeles lite trivelig å leve i. Da vil i praksis alt bli forbudt.

Bønnerop ble innført av profet Muhammad! Det er utøving av Islam.

Det var det som skjedde i Bangkok i går også.  Det ene fører lett til det andre.

Slippery slope argumenter er jo bestandig slagkraftige (not). Skal vi ta kristendom og hekseprosesser? Eller man trenger ikke se lenger enn til Irland, og USA for å finne Kristne som oppfører seg likt som muslimer.

Men nå er da kirker lovlig i norge, og da kan man ikke diskriminere bønnerop.

Hadde det vært opp til meg hadde all offentlig religionsutøvelse vært forbudt, på lik linje med røyking, blotting og annet svineri. Og det ville vært forbudt å stemt KRF eller FRP. Egentlig forbudt å stemme på SV og Rødt også. Liker nemlig ingen av delene.

Lenke til kommentar

Skal man forby alt man ikke liker, så blir verden særdeles lite trivelig å leve i. Da vil i praksis alt bli forbudt.

Ingen som har sagt noe om å forby ALT de ikke liker. Handler egentlig ikke om at jeg misliker det heller. Hvis jeg var på ferie nedi midt-østen så hadde det sikkert vært stemningsfullt med artistiske elementer fra muslimsk kultur (ikke spøkelsesdrakter dog). Men her i Norge så skal ting virke norsk.

Men nå er da kirker lovlig i norge, og da kan man ikke diskriminere bønnerop.

Så klart vi kan. Om vi bør, det blir noe annet og opp til hver enkelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som har sagt noe om å forby ALT de ikke liker. Handler egentlig ikke om at jeg misliker det heller. Hvis jeg var på ferie nedi midt-østen så hadde det sikkert vært stemningsfullt med artistiske elementer fra muslimsk kultur (ikke spøkelsesdrakter dog). Men her i Norge så skal ting virke norsk.

HVa er egentlig Norsk da? Og hva er muslimsk kultur? Typisk muslimske land var likestillt emd vesten på mange områder frem til 70 og 80 tallet og den islamistiske revolusjonen.

Så klart vi kan. Om vi bør, det blir noe annet og opp til hver enkelt.

Det er vel gjerne forbudt?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...