Gå til innhold

Islam: Norge tillater bønnerop!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe lover blir skrevet nettopp ti å diskriminere mot en gruppe eller ideologi. Det skaper ofte mer problemer enn det løser. Statsborgere må ha like mye frihet, selv om en gruppes frihet blir ubehagelig for andre. Når du har muslime statsborgere må du tåle noe ubehagelige erfaringer og de må tåle andres religiøse tradisjoner mye mer enn omvendt

Igjen dette "må akseptere det" lol, dere gir aldri opp eller hva? Jeg sier igjen at hvis muslimene ikke tåler at det er forbud mot bønnerop her, så kan de reise til midtøsten hvor de greiene hører til.

Så klart de må tåle andres religiøse tradisjoner, DE INNVANDRER TIL ET FREMMED LAND OG DA HAR VI ANDRE TRADISJONER HER OG DET SKAL DE AKSEPTERE.

Kirkeklokker er ikke en del av min tradisjon. Kirkeklokker var også en gang ny kultur. Hvis du forventer at de skal tåle andre religiøse tradisjoner, er det da helt uhørt at du også bør tåle andre religiøse tradisjoner?

Verden er så svart og hvit, er den ikke? ...

Han vill ha ingen innvandrere, det har lite å gjøre med bønnerop og toleranse og frihet i seg selv, ser det ut. Sålenge noe fremmedkulturelle presenteres så kommer frykten.

Virkeligheten er at bare land som Nord Korea greier å hindre fremmedkulturelle innflytelse med eller uten innvandring

Lenke til kommentar

Vel, det er svartingene han vil bli kvitt, så ...

Bare fordi vi to ikke er enig om innvandringspolitikken og det rundt, så må jeg være rasist sant? Never change.

Om du er rasist, bigot eller ikke, blir resultatet det samme, du vill diskriminere mot de som ikke passer ditt syn på hva som er "norske"
Lenke til kommentar

Bare fordi vi to ikke er enig om innvandringspolitikken og det rundt, så må jeg være rasist sant? Never change.

Om du er rasist, bigot eller ikke, blir resultatet det samme, du vill diskriminere mot de som ikke passer ditt syn på hva som er "norske"

Diskriminering betyr urettferdig behandling. Jeg mener dette er fullt rettferdig.

Rettigheter har de plenti av.

Men ikke deres religion?

Nei, en religion har ikke rettigheter.

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Personlig er jeg ikke imot dette , men jeg vil påstå at vi kanskje går litt for fort frem når det gjelder innføringen av dette i noen områder i Norge.

Personlig har jeg kunnet ønske meg at i de områdene dette innføres , at det finnes boende et vist antall av innbyggere som er muslimer og som vil høre denne bønneropen , er det sånn at den vil være mer til støy enn noe annet så hadde jeg personlig sagt nei.

Det samme gjelder forsåvidt kirker og andre religioner , er det til støy for de som bor i nærområdet og dette nærområdet har et fåtall av f.eks kristne så hadde jeg personlig ikke godtatt dette.

Lenke til kommentar

Nei. Jeg er uenig med de fleste angående innvandringspolitikk, men jeg tror ikke at de fleste er rasister. Du har sagt rett ut at du ikke vil ha utlendinger i Norge, fordi de er utlendinger, stemmer ikke det? Visse av disse utlendingene er mer uønsket enn andre igjen, og disse har en tendens til å ha en viss hudfarge, ja?

Om jeg har misforstått noe ser jeg gjerne at du retter opp, om jeg tar feil beklager jeg det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel, det at du ikke liker noe, er gjerne forbundet med en følelse, og enten er det hat eller så er det frykt som er årsak for følelsen.

Snakker vi PhD i psykologi, eller hva?

Tror det er vanlig fornuft, fordi det en ikke liker har man jo en personlig motvilje til, vil fjerne eller skyve fra seg, og den viljen kan du vel ikke forbinde med vennlighet eller fornuft, eller får du det til ..?

Lenke til kommentar

Du har sagt rett ut at du ikke vil ha utlendinger i Norge, fordi de er utlendinger, stemmer ikke det? Visse av disse utlendingene er mer uønsket enn andre igjen, og disse har en tendens til å ha en viss hudfarge, ja?

Om jeg har misforstått noe ser jeg gjerne at du retter opp, om jeg tar feil beklager jeg det.

Jeg har sagt at jeg ikke ønsker FLERE utlendinger her, ettersom nesten 1/5 av befolkningen ihvertfall er mange nok. Har ikke noe problem med at det er noen utlendinger her, så lenge de oppfører seg.

Lenke til kommentar

Sammenlignet med den tildels påtrengende type misjonering som norske kristne menigheter bedriver worldwide, inkl. i muslimske land, så er jo skarve 1,5 minutt muslimsk bønnerop ingenting.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Vel, det at du ikke liker noe, er gjerne forbundet med en følelse, og enten er det hat eller så er det frykt som er årsak for følelsen.

Snakker vi PhD i psykologi, eller hva?

Tror det er vanlig fornuft, fordi det en ikke liker har man jo en personlig motvilje til, vil fjerne eller skyve fra seg, og den viljen kan du vel ikke forbinde med vennlighet eller fornuft, eller får du det til ..?

Jeg ganske enkelt liker det ikke. Hører ikke hjemme her.

Sammenlignet med den tildels påtrengende type misjonering som norske kristne menigheter bedriver worldwide, inkl. i muslimske land, så er jo skarve 1,5 minutt muslimsk bønnerop ingenting.

Hvis andre land har problemer med kristen misjonering så kan de bare lage forbud mot det. Deres sak.

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Hvis andre land har problemer med kristen misjonering så kan de bare lage forbud mot det. Deres sak.

Nei, er ikke så enkelt i praksis, som det er inne i hodet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...