Zepticon Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Og kristendomen er like ikke som islam. Om man bare leser hva skriten sier:) og ser på hva kristne i feks afrika driver med... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Er det greit å være mot nazisme når man samtidig er kommunist? Du skjuler din kjærlighet for diktatur og henrettelse av uskyldige mennesker ved å angripe nazisme. Hvis du er imot diktatur så er du motstander av kommunisme og nazisme. De som er imot groteske menneskefiendtlige ideologier er ikke imot bare en av dem. De er imot alle groteske menneskefiendtlige ideologier. Endret 19. august 2015 av Abigor Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Var det til meg? isåfall skjønner jeg ikke hvordan min motstand mot islam og nazisme gjør at jeg elsker diktatur og henrettelser.... heller tvert i mot. Og kristendomen er like ikke som islam. Om man bare leser hva skriten sier:) og ser på hva kristne i feks afrika driver med... Kristne i afrika blir vel stort sett drept av muslimer. Kristendom har vært like ille som islam, men pr dags dato er den mye mildere. Religion er uansett noe dritt, men noen er desidert værre enn andre. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Hvis du vil tillate kommunisme men forby nazisme er agendaen åpenbart ikke å bekjempe diktatur og henrettelser! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jeg oppfatter argumentet ditt slik at fordi vi har hatt en avhengighetsskapende kreftfremkallende gift i samfunnet lenger enn en annen, så er det grunn til å forby den nye og holde på den andre. Jeg forstår argumentasjonen, og er langt på vei enig i meningen bak, utfordringen er imidlertid at politikk og logikk ikke nødvendigvis samsvarer. Politikken lar seg styre av følelser. Så ofte blir det slik at den ene sykdommen godtas mens den andre forkastes, grunnet frykten for det ukjente (folket beholder de kjenner til). Folk kategoriserer via egen kultur, de som er anderledes blir sett på som farlige og ukontrollerbare. Slik er vi alle, både "vi" og "de". Inkludering er vanskelig, således også gjennomføring av likhet i lovene. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jeg oppfatter argumentet ditt slik at fordi vi har hatt en avhengighetsskapende kreftfremkallende gift i samfunnet lenger enn en annen, så er det grunn til å forby den nye og holde på den andre.Jeg forstår argumentasjonen, og er langt på vei enig i meningen bak, utfordringen er imidlertid at politikk og logikk ikke nødvendigvis samsvarer. Politikken lar seg styre av følelser. Så ofte blir det slik at den ene sykdommen godtas mens den andre forkastes, grunnet frykten for det ukjente (folket beholder de kjenner til). Folk kategoriserer via egen kultur, de som er anderledes blir sett på som farlige og ukontrollerbare. Slik er vi alle, både "vi" og "de". Inkludering er vanskelig, således også gjennomføring av likhet i lovene. Dette med grupper, oss og dem, er jo en grunnleggende evolusjonær greie som er ganske hardkodet i oss fra naturens side. Akkurat som mobbing er helt naturlig og en måte å skyve vekk svake individer på og forbedre flokkens overlevelsesevne. Men det betyr ikke at det er bra for oss i 2015. Men jeg forstår jo at noen har vanskeligere for å se det enn andre. (og da snakker jeg ikke om deg, jeg bare kommenterer det du sier) Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jeg tror nok vi fremdeles kommer til å se en jevn strøm med flyktninger til vesten hvis ISIS får etablert en stabil sentral stat når innbyggere blir myrdet og steinet til døde for å være anderledes, og hvor kvinner undertyrkkes. Når ISIS slutter å krige så får de stabilitet. Det er da Sharia begynner å fungere på ordentlig. Bare se på Saudi Arabia! Stabilitet og ingen flyktning strøm mot vesten. Du kan sammenligne Saudi Arabia med ISIS. De er like voldelige, men hvis ISIS får lov til å være i fred. Så tror jeg faktisk det kan være positivt for muslimene for da får de stabilitet. Hvilken glimrende idé! Og alle Yezidier, Kristne og Shiamuslimer de har tatt til slaver kan jo bare fortsette å jobbe i bordellene og ved kjøttgrytene. Forøvrig barn ned i 10-års alderen. Og de vantro skal såklart fortsatt begraves levende med sine familier. Klart vi må tolerere det slik at ISIS kan bringe "stabilitet" 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Hvis du vil tillate kommunisme men forby nazisme er agendaen åpenbart ikke å bekjempe diktatur og henrettelser! Nå har du forvirret deg inn i en fantasiverden tror jeg. Jeg har aldri sagt et ord om å verken tillate eller ønske kommunisme. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jeg tror nok vi fremdeles kommer til å se en jevn strøm med flyktninger til vesten hvis ISIS får etablert en stabil sentral stat når innbyggere blir myrdet og steinet til døde for å være anderledes, og hvor kvinner undertyrkkes. Når ISIS slutter å krige så får de stabilitet. Det er da Sharia begynner å fungere på ordentlig. Bare se på Saudi Arabia! Stabilitet og ingen flyktning strøm mot vesten. Du kan sammenligne Saudi Arabia med ISIS. De er like voldelige, men hvis ISIS får lov til å være i fred. Så tror jeg faktisk det kan være positivt for muslimene for da får de stabilitet. Hvilken glimrende idé! Og alle Yezidier, Kristne og Shiamuslimer de har tatt til slaver kan jo bare fortsette å jobbe i bordellene og ved kjøttgrytene. Forøvrig barn ned i 10-års alderen. Og de vantro skal såklart fortsatt begraves levende med sine familier. Klart vi må tolerere det slik at ISIS kan bringe "stabilitet" Men det er jo faktisk ganske så korrekt, det Rioter sier - ikke vakkert, men presist Så kan man ironisere over at det er for jævlig at ikke disse stakkars nødstilte kan få frihet til å slave over våre kjøttgryter og bordeller. For hver horekunde vi kniper, triller det inn ca 30 000 blanke kroner i felleskassen. Det glade vanvidd .. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Hvis du vil tillate kommunisme men forby nazisme er agendaen åpenbart ikke å bekjempe diktatur og henrettelser! Nå har du forvirret deg inn i en fantasiverden tror jeg. Jeg har aldri sagt et ord om å verken tillate eller ønske kommunisme. Ikke du, men det er en økende trend blant mange andre såkalte "islamkritikere" her til lands. De kritiserer noe viktig, men for helt feil årsaker. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Jeg tror nok vi fremdeles kommer til å se en jevn strøm med flyktninger til vesten hvis ISIS får etablert en stabil sentral stat når innbyggere blir myrdet og steinet til døde for å være anderledes, og hvor kvinner undertyrkkes. Når ISIS slutter å krige så får de stabilitet. Det er da Sharia begynner å fungere på ordentlig. Bare se på Saudi Arabia! Stabilitet og ingen flyktning strøm mot vesten. Du kan sammenligne Saudi Arabia med ISIS. De er like voldelige, men hvis ISIS får lov til å være i fred. Så tror jeg faktisk det kan være positivt for muslimene for da får de stabilitet. Hvilken glimrende idé! Og alle Yezidier, Kristne og Shiamuslimer de har tatt til slaver kan jo bare fortsette å jobbe i bordellene og ved kjøttgrytene. Forøvrig barn ned i 10-års alderen. Og de vantro skal såklart fortsatt begraves levende med sine familier. Klart vi må tolerere det slik at ISIS kan bringe "stabilitet" Men det er jo faktisk ganske så korrekt, det Rioter sier - ikke vakkert, men presist Så kan man ironisere over at det er for jævlig at ikke disse stakkars nødstilte kan få frihet til å slave over våre kjøttgryter og bordeller. For hver horekunde vi kniper, triller det inn ca 30 000 blanke kroner i felleskassen. Det glade vanvidd .. Følger vi samme glimrende logikk så burde jo også USA og Storbritannia latt Tyskland få bringe "stabilitet" til Europa ved at man simpelthen tillot Adolf Hitler det nødvendige "Lebensraum" for det tyske folk. Likeledes brakte jo Stalin "stabilitet" til Russland og alle omliggende land aka "The Iron Fist" etc. Det mest "stabile" land vi har er jo egentlig Nord-Korea. Ikke mye opposisjon og krusninger der i gården. Folk lever i fattigdom og frykt for represalier, såklart, så ingen lager "kvalm". Men et mer stabilt regime - eller skal vi si Dynasti - skal du lete lenge etter! Stabilitet har ingen verdi så lenge man har det Stabilt Jævlig. Faktisk så minner hele denne diskusjonen meg om et udødelig sitat fra min tyske tysklærerinne: "Dag, den verbboyningen din er Ja helt gruusom - men du er Schtabil!" Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Men det er jo faktisk ganske så korrekt, det Rioter sier - ikke vakkert, men presist Så kan man ironisere over at det er for jævlig at ikke disse stakkars nødstilte kan få frihet til å slave over våre kjøttgryter og bordeller. For hver horekunde vi kniper, triller det inn ca 30 000 blanke kroner i felleskassen. Det glade vanvidd .. Det er ikke korrekt eller presist i det hele tatt, og det røper en total uvitenhet om konflikten i Syria. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Men det er jo faktisk ganske så korrekt, det Rioter sier - ikke vakkert, men presistSå kan man ironisere over at det er for jævlig at ikke disse stakkars nødstilte kan få frihet til å slave over våre kjøttgryter og bordeller. For hver horekunde vi kniper, triller det inn ca 30 000 blanke kroner i felleskassen. Det glade vanvidd .. Det er ikke korrekt eller presist i det hele tatt, og det røper en total uvitenhet om konflikten i Syria. Neida, du overdriver! Jeg går gjerne en ekstra runde på denne!? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Det er ingen runde å gå. Det blir ikke stabilt i Syria om vi lar IS være i fred. Det blir ikke stabilt i Syria om IS forsvinner i morgen heller. Dette er ikke en konflikt mellom to parter. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Joda, det blir stabilt jævlig, slik vi har erfart det mange ganger opp til nå Det drukner folk i Middelhavet fremdeles, men det har blitt stabilisert, så nå slipper vi høre mer fra den kanten Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Det var ikke poenget, og det regner jeg med du vet. I tillegg er det fortsatt feil. Frontlinjene flytter seg daglig, med eller uten IS og med eller uten andre lands innblanding. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Jeg hørte om båt flyktningene i middelhavet på nrk senest i helgen, 40 av 400 på en båt omkom nede ved Italia. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Ja, bølgene flytter seg daglig, men antallet druknede er nok nede på "forsvarlig kvote", så da så Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Jeg kjøper ikke evt. støy-argument som begrunnelse for å forby to minutters bønnerop over høyttaler, all den tid kommunene tillater den norske iskrem-bilen å støye rundt med sjenerende klokke-ringing. I mitt nabolag med masse småveier på kryss- og tvers, tar denne seansen opptil en time, med ren tortur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå