Visum Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) En kommune i Norge har nå gitt tillatelse for muslimene skal få lov til å gi bønnerop hver fredag. Dette er ett skritt nærmere for islamisere Norge mener noen. I artikkelen skrives det at innbyggerne må forstå at de er i Sandesjøen og ikke i Mekka. Disse brukerne er de største bidragsyterne i denne tråden. Hva tenker du? Endret 28. juni 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
Populært innlegg Elefantmesteren Skrevet 27. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 27. juni 2015 Jeg ville flyttet derfra øyeblikkelig. Innfør nasjonalt forbud asap. 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 27. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Så lenge de ikke forventer at jeg skal rope med dem, så får nå dette være deres valg. Ytringsfrihet er en fin bil, også for ytringer jeg personlig ikke liker. Men det er litt juks at de bruker høyttaler, da. De burde bygge seg et tårn og bruke lungene... Hvor grensen går for at det forstyrrer naboene får naboene vurdere. Men en gang hver fredag ettermiddag hadde jeg holdt ut, tror jeg. Geir Innfør nasjonalt forbud asap. Det synes å være en automatisk refleks hos enkelte: "Jeg liker det ikke, så forby det for alle andre!" Geir Endret 8. januar 2019 av Omnia vincit amor 11 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Det stemmer. Gjelder kun ting som kommer fra utlandet da. Mer spesifikt islam. 7 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Innfør nasjonalt forbud asap. Det synes å være en automatisk refleks hos enkelte: "Jeg liker det ikke, så forby det for alle andre!" Geir Greit nok, hvis du mener det går innunder ytringsfrihet bør man vel også få lov å komme med motgrep da? Som å spille Spotify top 100 på samme tidspunkt? Eller hard metall? 6 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Kan naboen da samtidig ta ut SINE høyalere å la DDE remje vilt og hemningsløst: "he bi de liv! RAI RAI!" ? 9 Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Du må først ta i en betraktning at Norge er et multikulturelt nasjon. Politikerne ønsker bare å respektere muslimene. Dette er et tegn på at Norge ønsker muslimer velkommen og Norge prøver bare å bevise at de er ikke redde. I tillegg blir politikerne kvitt fordommer mot muslimer i Norge. Bønnerop er tillatt i mange Europeiske land. Så syntes Norge hengte litt bak den Europeiske sivilasjon når det gjaldt dette. Dessuten så kommer ikke hele nabolaget til å merke det. Kun muslimene som bor i nærområdet vil høre bønnerop. Ta Sverige for eksempel. Jeg synes dette må bli tillatt i Oslo som har flest muslimer i hele Norge. https://www.youtube.com/watch?v=Rm6cR6ZvdWA Endret 27. juni 2015 av Rioter 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Kan umulig være værre en de der ding-dong greiene på søndager fra husa med krøss på taket. Begge deler er forøvrig reine galskapen og klientellet burde oppsøke psykriater omgående. Tssk, fly rundt å tru på skrønehistorer... personlig tror jeg mest på CPU'en min, for den har i sannhet utført mirakler. O' du heilage regnekraft. Endret 27. juni 2015 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Dette er også et godt tegn på at politikerne følger grunnloven i Norge. Politikerne beviser at de ikke er over loven § 16. Alle innbyggere i riket har fri religionsutøvelse. Den norske kirke, en evangelisk-luthersk kirke, forblir Norges folkekirke og understøttes som sådan av staten. Nærmere bestemmelser om Kirkens ordning fastsettes ved Lov. Alle tros- og livssynssamfunn skal understøttes på lik linje. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1814-05-17 Endret 27. juni 2015 av Rioter 3 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Man trenger ikke bønnerop for å utøve islam. Det med understøtting betyr vel økonomisk støtte? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 greit nok om det ikke er så tidlig på morgenen, men kirka har i "gamle dager" hatt en tendens til å vekke meg med klokkene. Når det er sagt, dette burde ikke være forbeholdt religiøse, alle som vil burde ha mulighet til å spille høy musikk/annet på dagtid. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Man trenger ikke bønnerop for å utøve islam. Det med understøtting betyr vel økonomisk støtte? Understøtting = Statsfinansierte moskeer bygget med bruk av folkets skattepenger. Muslimer jobber og betaler skatt i Norge så det blir litt vanskelig å si at man sløser bort folkets skattepenger. Hadija Tajik er en muslim som jobber og betaler skatt. fri religionsutøvelse = Rett til bønnerop Endret 27. juni 2015 av Rioter 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Nei, bønnerop er ikke utøving av islam. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Når det er sagt, dette burde ikke være forbeholdt religiøse, alle som vil burde ha mulighet til å spille høy musikk/annet på dagtid.Sant nok, hvorfor skal dette bare være forbehold folk med frodige fantasier, jeg vil også ha mine 15 minutter i uka til fri lydutfoldelse! Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Nei, bønnerop er ikke utøving av islam. Bønnerop, i islam markering av tidspunkt for den rituelle bønnen (salah) og ropes ut fra moskeens minaret fem ganger om dagen. Bønneroperen, muezzinen, har ansvar for adhan; den første muezzin, den frigitte slaven Bilal, ble utpekt av profeten selv. Ifølge tradisjonen var det profeten som innførte bønneropet to år etter hijra, dvs. i 624. https://snl.no/b%C3%B8nnerop De mangler en slave til bønneropet for å si det sånn. Litt feil religion utøvelse Dessuten så blir det kun bønnerop hver fredag, mens kirken slår på Søndag. Lørdag er jødenes helligdag, men tror ikke jødene vil bli med i gjengen. 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Er fremdeles ikke utøving av islam. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Er fremdeles ikke utøving av islam. Bønnerop ble innført av profet Muhammad! Det er utøving av Islam. Endret 27. juni 2015 av Rioter 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Bare fordi noe ble gjort av Muhammad betyr ikke at det er en del av islam. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Er fremdeles ikke utøving av islam. Bønnerop ble innført av profet Muhammad! Det er utøving av Islam. Nå er vel også jihad utøvelse av islam, er det ikke? 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Greit nok, hvis du mener det går innunder ytringsfrihet bør man vel også få lov å komme med motgrep da? Som å spille Spotify top 100 på samme tidspunkt? Eller hard metall? Ja. Selvsagt må andre få lov å ytre seg også. Om ytringsfriheten bør være forbeholdt den som har den største høyttaleren kan diskuteres. Og om heavy metal kvalifiserer som ytringer i utgangspunktet kan selvsagt også diskuteres... Når det er sagt, dette burde ikke være forbeholdt religiøse, alle som vil burde ha mulighet til å spille høy musikk/annet på dagtid. Bare spør naboene til Øyafestivalen... Geir Endret 27. juni 2015 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå