Krissi Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg fikser litt på en bærbar (IBM Thinkpad) for en kjenning. I listen over hardware får jeg feilmelding på en unknown device. Har forsøkt på alle måter å finne ut hva slags device dette er, men finner ikke noe. Har forsøkt med SiSoft Sandra, og å reinstallere device for å se om det kommer opp noen hint. Men er like langt. Finnes det et eller annet verktøy som scanner PC'er for alle komponenter og som kan gjenkjenne disse på en fornuftig måte? Slik at jeg får installert den nødvendige driveren. På forhånd takk for hjelpa. :-) mvh Krissi Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Noen ganger så er det et device som kommer innebygd i pcen og som OSet ikke gjennkjenner. Som regel fikses dette med den riktige driveren eller cden som var med laptoppen (kan godt være noe med hk). Aida er et bra program. Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Har du forsøkt www.ibm.com og support/drivere for den thinkpad modellen ? Om du bruker elemineringsmetoden burde du vel finne ut hva slags driver det er. Om du legger inn skjermkort, lydkort osv.... Hva slags operativsystem ? Har du sjekket hva slags chipset maskinen bruker ? Og evt. lagt inn chipset inf sak ? Lenke til kommentar
Krissi Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Ja, har sjekket IBM. Og problemet er at jeg ikke finner modellen på sidene deres. Laptopen er en gammel Thinkpad iSeries (type 1145-8NO). Når jeg søker på dette, eller serienr. kommer det ikke noe opp. Og det er nok fordi den er sikkert ikke støttes lenger. Operativsystemet er Win98 SE. Eieren har nok originalCD'en enda, men har vært på flyttefot - slik at den ligger i en eller annen pappeske. Både skjermkort og lydkort er installert. Jeg skal sjekke opp AIDA og se om den kan hjelpe meg. Hvis ikke får vi bare vente til pappeskene er åpna.. Takk så langt. Krissi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå