MGS121 Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Hei, jeg har hatt min selvbygde pc nå i 2 år og har ikke hatt noen problemer. Men nylig så har pcen blitt ekstremt varm når den er under press (spill o.s.v) Her er den mens jeg er i et spill: http://gyazo.com/6f8de5c530ee58ba3f84080860f7fe1d De går helt opp til 100 grader og jeg er meget bekymret. Jeg har vurdert å bytte kjølepasta og kjøpe en ny cpu kjøler med vannkjøling. Vil dette hjelpe på problemet mitt eller er det noe jeg kan gjøre som ikke er kostbart? Specs: Silver Power SP-SS500 500W PSUMSI B75MA-P45, Socket-1155Intel® Core i7-3770 ProcessorKingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GBGainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Her må du nok kjøpe deg en ny kjøler. Du trenger absolutt ikke den heftigste kjøleren siden du ikke kan overklokke CPUen du har. Jeg vil tørre å påstå at absolutt alle kjølerene du kan kjøpe vil være bedre enn det du får med den stusselige stock kjøleren. Her har du en billig og grei kjøler for under 300kr. Husk å kjøpe kjølepasta også. Lenke til kommentar
MGS121 Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Tusen takk for svar. Da skal det handles Er du sikker på at denne passer min cpu / hovedkort? Endret 27. juni 2015 av MGS121 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Ja den skal passe helt fint til din CPU og ditt hovedkort. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Jeg satte inn en sånn kjøler etter at guttungen arvet den gamle i7-950 CPU-en min. Han hadde ikke plass til så veldig høy kjøler i kabinettet sitt, så dermed passet den kjøleren perfekt. Han ligger på ca. 60 grader i spill med den. Det skal sies at i7-950 er en CPU som trekker ganske mye strøm, og dermed blir varm. Har du plass, bør du heller gå for denne: https://www.komplett.no/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kjler/657097. Bare en hundrelapp dyrere, men kjøler MYE bedre, og er også mer stille. Uansett, frem til du får ny kjøler, sjekk om du kan hjelpe på kjølingen ved å rengjøre kjøleren. Endret 27. juni 2015 av RRhoads Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Kjølere til nye cpuer (socket 1150) passer også til din socket.Det du kunne gjort er å ta av kjøler og cpu, rense disse for gammel kjølepasta og støv og sette sammen igjen med ny kjølepasta.Eller du kan kjøpe en ny kjøler, kjøper du en god kjøler trenger ikke viften bråke like mye. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Jeg har aldri vært borti at kjølepasta blir dårlig. Eneste grunn til å ha på ny kjølepasta er hvis den er dårlig i utgangspunktet eller at kjøler har løsnet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Jeg har aldri vært borti at kjølepasta blir dårlig. Eneste grunn til å ha på ny kjølepasta er hvis den er dårlig i utgangspunktet eller at kjøler har løsnet. Noen typer kjølepasta tørker ut og blir omtrent til tørket leire. Ikke alle, men noen. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Jeg har aldri vært borti at kjølepasta blir dårlig. Eneste grunn til å ha på ny kjølepasta er hvis den er dårlig i utgangspunktet eller at kjøler har løsnet. Noen typer kjølepasta tørker ut og blir omtrent til tørket leire. Ikke alle, men noen. Hørtes ille ut. Har heldigvis ikke opplevd det. Da lærte jeg noe nytt. Takker Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Tror jeg heller ville fått for denne: https://www.komplett.no/cooler-master-hyper-412s-cpu-kjler/657105 en stor fordel er at den har en lydnivå som er ca 10DBa lavere enn de andre som er nevnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå