Somle_ Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hei, har akkurat satt opp en windows server hjemme med active directory. 1. Når jeg logger meg på med en annen maskin på domenet, så bruker den utrooolig lang tid på å logge seg på, ca 2-3 minutter. Det er en helt nyoppsatt bruker og både server maskinen og client maskinen er veldig raske hardware messig. Noen løsninger for å få påloggingen til å gå fortere? 2. Hvordan kan jeg endre startsiden på alle brukerne fra serveren? Dette går vel fra Group Policyen en plass? 3. En av maskinene som jeg skal bruke til å logge på domenet med er en WinXP Home, jeg finner ikke ut hvordan jeg skal legge den til i domenet. Er dette ikke mulig med winXP Home? Eller finnes det noen fixer eller noe jeg kan laste ned for å få det til? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det eneste jeg kan svare på er at XP Home Edition ikke støtter Domene pålogging. Til det trenger du XP Professional Edition.. Lenke til kommentar
Somle_ Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Oki, takk for svar. Fant ut svar på nr. 2, men sliter fortsatt med at det tar sinsykt lang tid å logge på domenet :grine: Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Bruker du DHCP? Prøv å sette opp maskinene til å ha statiske ip'er istedet. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 pass på å bruke en lokal DNS-server(helst på domenekontrolleren), og heller kjøre DNS-forwarding på denne. tipper du bruker en router med innebygget dhcp... Deaktiver denne, og bruk heller Windows Server sin. dhcp-serveren skal kùn dele ut ip, domenenavn, gateway og DNS(og da den lokale). Sett statisk IP på serveren(med ekstern DNS) , og dynamisk på klientene. Lenke til kommentar
Somle_ Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Jepp, har gjort det du sa og funker fint nå Et spm. til. Hvordan kan jeg få serveren til å legge til feks. nyeste versjon av MSN messenger på alle clientene? Alstå slik at alle brukerne slipper å laste ned og innstallere nyeste msn selv. Lenke til kommentar
tjuksa Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Dette er valig å scriptes i påloggins-scriptet. Har du satt opp serveren til å være SUS server? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå