TorWhale Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg har nylig hatt problemer med treg upload speed med min telenor ruter (Zyxel P-2812HNU-F3). Så jeg søkte på nettet og fant ut at en fastvare oppdatering kunne hjelpe. Etter litt fram og tilbake så har jeg funnet fram til Zyxel sin nettside og søkt etter nyeste oppdatering. Det som undrer meg er at den nye oppdateringen er versjon 3.10(TUS.0)C0, mens den som er installert nå er versjon V3.11(BLN.17). Siden den "Nyeste" oppdateringen er 3.10 så betyr vel det at den er eldre enn den jeg har innstallert? Jeg er ikke så god på slike ting, så jeg vil helst ha litt oppklaring i dette før jeg installerer en muligens gammel oppdatering til ruteren min. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Du må ikke bruke Zyxel sin firmware når det er en Telenor-versjon. Nyeste versjon finnes hos Telenor. Lenke til kommentar
TorWhale Skrevet 26. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2015 Så her skal jeg laste ned den nederste på lista? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Det var litt merkelig navn på nyeste/nederste fil. Ville valgt nyeste 311blnxxxx, dvs 311BLN18b5_0527.bin. Edit: Se bedre svar i neste post. Endret 27. juni 2015 av Mr D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Sorteringen er ikke logisk, nederste er ikke nyeste. Se på fildato. Jeg ville heller valgt 311BLN18D0.bin . De med liten b er beta(=test)-versjoner, mens de med stor D er released. Endret 27. juni 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Det var en god oppklaring. Både sortering og navngiving virket noe ulogisk. Kunne de ikke bare skrevet beta istedenfor en b, eller hatt litt info som f.eks. en change log? Eller er dette egentlig bare for spesielt interesserte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå