Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Evelen's leilighetstråd - Tråden om min nye bolig

Anbefalte innlegg

Veit forøvrig ikke om noen privatpersoner som har fått avslag på søknad om å sette opp overvåkningskamera på egen eiendom.

Nå tenkte jeg på om han skal filme tilsvarende område som han gjør nå, altså, egen eiendom, vei og nabohuset inkl. inngangspartiet og stuevinduet(?) til venstre der.

Skal man filme kun egen eiendom er vel enkelt å få lov til, er usikker på om man må søke eller bare informere om det, men det kan sikkert sjekkes ut om det er relevant.

Mange dørklokker har nå kamera installert. Hvorfor er ikke det ulovlig?

Dørklokker tar ikke opptak, men som regel et bilde når man ringer på.

Ellers kan man jo sette opp motion detection på kameraene, slik at de kun tar opptak når man ferdes på din egen eiendom.

iSpy er et kjekt opensource program som gjør dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

per nå tar ikke telefonen opptak, bare liveview.

Så til en annen sak, pleier henge opp kjøkkenstolene som avbildet da dette er mye greiere for robotstøvsugeren, men problemet er at dem henger såpass dårlig at dem fort detter ned om man kommer borti, tenker derfor at det kanskje kunne vært greit med noen gummiknotter eller noe under ved benken, noen som har forslag?

post-74970-0-29806400-1443878738_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vil tro at slike gummiknotter under setet funker, er tross alt antagelig bare friksjon du trenger.

Noe slikt http://www.biltema.no/no/Bygg/Beslag/Mobelknotter-beskyttere-og-ben/Mobelknotter-2000028617/

2-3 slike knotter pr stol slike bør fungere bra, men pass på å vask skikkelig der du setter se så det er minst mulig fett og møkk der så limet sitter skikkelig. vask gjerne med label-off eller noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Litt update fra siste dagene :)
Flrst og fremst har jeg fått noen temp/fukt sensorer til Domoticz, samt implementert en værstasjon i nærheten, men det står det mer om i Domoticz tråden :)
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1684712

Har også fått meg et IP-kamera som jeg tenkte henge på utsiden
post-74970-0-97748000-1447963811_thumb.jpgpost-74970-0-97102100-1447964004_thumb.jpg

- Sagaen om Senga -

Historien startet i går, jeg stakk innom Bohus og skulle ha meg en slik Zen Polar Kontinental var litt uskkker på størrelsen så kjøpte heller for stor enn for liten, 180x200.
Tok den så med meg hjem, ingen galv dog, den var ikke på lager enda.
post-74970-0-57993600-1447962424_thumb.jpg
Når jeg kom hjem skulle jeg måle før jeg bærte inn, fant fort ut at jeg hadde vært litt optimistisk, var plass, men hadde blitt altfor lite plass på sidene.
Ringte bohus og forklarte situasjonen, viste til åpent kjøps som det var reklamert med på kvitteringen.
Det skulle vise seg å være enklere sagt en gjort, etter litt diskusjon skulle dem kontakte meg senere.
Se forøvrig følgende tråd for detaljer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1695548&do=findComment&comment=22899473([Løst] Har jeg rett til åpent kjøp på senga?)

Ringte dem så i dag, snakka med ei Jenta som var noe mer medgjørlig, hun snakka litt med sjefen og fikk ordnet at jeg fikk byttet i en mindre (150).

Mellomlegget blir "til gode", skulle gjerne hatt det igjen, men gadd ikke diskutere det noe videre, trenger sikkert noe annet stuff senere likevel.

Fikk plass i bilen, men gavelen var noe stor:

post-74970-0-44002000-1447962427_thumb.jpg

Godt jeg ikke tar så mye plass selv:
post-74970-0-71839700-1447962430_thumb.jpg

Rimelig fornøyd: (laken dyne og pute var bare noe jeg hadde liggende)
post-74970-0-07318500-1447962433_thumb.jpg

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...