Merko Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Har også testet vaskemaskinen, og fant dette gullkortnet i manualen: "Vi forbeholder oss retten til å endre maskinens utseende og spesifikasjoner uten forvarsel i den hensikt å heve kvaliteten." Du får krysse fingrene for at den ikke endrer seg til en slik: Endret 27. juli 2015 av Merko. 3 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Låser døra så ikke LG sniker seg inn tenker jeg:) I dag har jeg og min far lagt fiber og Cat5e internt. Fikk noen småskader på fiberrøret, men håper det går fint, har ikke lyst på dobbeltarbeid. Blir bare et stk dobbeltpunkt i stua per nå. Kablene er festet med lim. Har også fått patchepanelet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Update 28.07.15 Etter avtale stakk faren min innom å fullførte kabling av nettverk mens jeg var på jobb. Bare terminering på begge ender som mangler nå. Denne kom også godt med: Update 29.07.15Trenger en oppvaskmaskin, men har egentlig ikke plass, målte derfor opp for hvor stor jeg kan ha da jeg vet det finnes mindre modeller, tenkte stikke ut på sørlandsparken i dag. Den blir stående trolig et av disse stedene: Og målene er som følger: Og sist men ikke minst, har fått låne en robotstøvsuger av en kolega, kan bli morro: Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Har ikke akkurat giddet oppdatere tråden i det siste Men ikke skjedd så mye nytt, lever nå her og alt går fint, internett har fremdeles ikke kommet, maste tidligst i dag på Altifiber. Robotstøvsugeren er ok, den tar det meste og kommer seg greit rundt, men det er mer et supplement, ikke en erstatning for vanlig støvsuger. Vel. I dag kjøpte jeg meg et fryseskap, for et at problemene mine har vært at jeg ikke får fryst ned ting.Det ble en Matsui fryseskap MUF48W13E (84 cm) til kr 1295,-http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/fryser/MUF48W13E/matsui-fryseskap-muf48w13e-84-cmKjøpte den i lunsjen i sørlandsparken, og slik så den ut: Vel, alt så fint og flott ut, men jeg skulle ha døren på andre siden, dette er noe man kan endre på på denne modellen, men det var enklere sagt å gjort, skruene satt bom fast, rett og slett umulig å løsne, vel, jeg begrenset meg da jeg vet skruene hadde gått mer i stykker om jeg prøvde mer, et av stjerne-bitsene mine knakk. Vel, ringte Elkjøp kundeservice, traff ei dame som vel ikke så helt problemet "Det er meningen at det skal sitte litt fast" ... Vel, heiv fryseskapet i bilen og kjørte opp i til Elkjøp for å se hva dem kunne gjøre, de prøvde skru ut skruene der, men fikk det heller ikke til. Hentet så et nytt skap, men den gang ei, bom fast. Dog fant dem ut at på utstillings-modellen var dem greie å få ut, så jeg tok med meg den, til tross for litt kosmetiske skader. Tok bilde, men det ser ikke ut som det ble lagret på telefonen. Vel, satt opp, og slik ser det ut nå, dette er i boden: Men nå i ettertid, jeg har brukt 5timer på dette skapet i dag, kjøring frem og tilbake, og jeg sitter igjen med et skap med en del riper på toppen, og litt smått her og der. Jeg kommer til å sende Elkjøp en forespørsel om kompensasjon i morgen, jeg burde egentlig tatt dette "der og da", men tenkte ikke på det. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. august 2015 Forfatter Del Skrevet 15. august 2015 Ikke noe stor update, men ryddet i boden 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Ser virkelig fint ut her. Gratulerer Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Hvor mange paprika-esker kjøper du i uka da? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Vel, heiv fryseskapet i bilen og kjørte opp i til Elkjøp for å se hva dem kunne gjøre, de prøvde skru ut skruene der, men fikk det heller ikke til. Hentet så et nytt skap, men den gang ei, bom fast. haha. Gjett hvem han ene var.. Verden er liten ja. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. august 2015 Forfatter Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Vel, heiv fryseskapet i bilen og kjørte opp i til Elkjøp for å se hva dem kunne gjøre, de prøvde skru ut skruene der, men fikk det heller ikke til. Hentet så et nytt skap, men den gang ei, bom fast. haha. Gjett hvem han ene var.. Verden er liten ja. hehe, deg? Endret 15. august 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. august 2015 Forfatter Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Ok, da har jeg fått gjort en ting til. Sitter ofte i sofaen med laptop osv, og trenger strøm, og har ikke egentlig noe veldig enkelt og greit uttak. Så det fant jeg en løsning på. Litt ting jeg skal bruke: Ting jeg bare hadde liggende egentlig I fant en planke jeg kuttet opp med dremmelen, har bare blad for metall, men gikk greit nok, har ikke sag enda Festet under sofa-del: Et par bånd med borrelås festet på: Og så festet padda: (Her strammet jeg ved å skru skruen først inn i båndet og så skru skruen inn i sofadelen. Lagt kabel: Og bingo, nå kan jeg lade PC, mobil osv mens jeg er i sofaen enkel og praktisk tilkobling: EDIT: Slik går ledningen forresten: Endret 20. august 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. august 2015 Forfatter Del Skrevet 25. august 2015 I dag var det vist salg på Elkjøp (og er fremdeles til midnatt for dem som er interessert). Bestilt oppvaskmaskin: Siemens oppvaskmaskin SR46M580SK http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/oppvaskmaskin/SR46M580SK/siemens-oppvaskmaskin-sr46m580sk# Førpris 5795 4 995,- Levering blir mandag neste uke. http://www.siemens-home.no/produktliste/oppvaskmaskiner/oppvaskmaskiner-45-cm/SR46M580SK#/ Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Ei stund siden jeg har oppdatert her nå, men her kommer litt av det som er spart opp, kortfattet og greit:Over flere inlegg pga begrensning på bilder. 28.08.15 - Fiber Endelig, dagen var kommet, dagen jeg hadde ventet på, i dag blir det fiber, , eller blir det egentlig det? Ihvetfall etter avtale med montørselskapet Network AS Var skeptisk til rørene, ble litt skader på dem, og dem hadde nok noen vinkler som var grovere enn instruksjonene skulle tilsi, men heldigvis, det gikk som en kniv gjennom varmt smør, fiberen glidde igjennom som det skulle vært den enkleste sak i verden. Koblingsboksen var rett på andre siden av veien, så var ikke mye fiber som skulle til, kanskje 30 meter (og da er 15 av dem internt i leiligheten min). Fiberlegging Fikk mediekonverteren montert på en plankebit slik at den er flyttbar, veldig greit Står sånn midlertidig, rydding skjer senere: Fiberskjøten eksternt til internt ble lagt ganske greit, dette blir bak et skap: Skap satt tilbake: Nettverksuttak i stuen patchet: I boden går kablene over ventilasjonsanlegget: Oppdaget fort at rutermodemet var utrolig ustabilt og dette måtte restartes gjevnlig, men etter jeg satt det i bro-modus og brukte min egen ruter har det fungert strålende. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 (endret) 05.09.15 - Oppvaskmaskin Montert i samarbeid med min far, Var en del jobb, men gikk til slutt. Strøm ble tatt fra stikkontakt litt lenger borte i kjøkkenet, og kabel ble lagt i hull langs innsiden av kjøkkeninnredningen: Rør måtte inn under vasken, fikk kuttet hull med Dremmel, til dette: Montert: Endret 16. september 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 (endret) 12.09.15 - Rydde patcheskap Ryddet litt, ikke så mye å si, men litt bilder: Merket strømadapterne for ting, kan være greit tenkte jeg: Og i tillegg alle strømkabelene (er en padde bak kabelholderenheten): Bak skap: Foran skap: I tilfelle noen luker på kobling: Fiber->Mediekonverter->"Rutermodem" bridge->Ruter->Svitsj Svitsj->server Svitsj->patcepane Patchepanel->Stue->PC Endret 16. september 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Morsom nerdeteåd, vi er forresten i september - trur eg. ? 3 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. september 2015 Forfatter Del Skrevet 16. september 2015 Korigert. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Hjemmeautomasjon: RFXTRX433E I dag fikk jeg min RFXTRX433E fra Tronika i posten. https://www.tronika.no/no/rfxcom-transceivere/38-transceiver-rfxtrx433e.html?search_query=433&results=63 Så hva er planen? Jo, jeg tenker å legge inn sensorer i alle rom som registrerer temperatur, og slike er DYRE på Z-Wave om jeg skal ha mange, temperaturmålere som sender på 433,92MHz RF derimot er rimelig billige, problemet er at det ikke er to-veiskommunikasjon, men akkurat på slike enheter ser jeg ikke at det er en så veldig stor svakhet (værre med brytere som man gjerne ikke kjenner status til). Vel, montert og klar: Og litt på siden, fant ut at dersom jeg slang inn en USB-Hub som i bildet over (siden jeg har både Z-Wave og 433,92MHz interface koblet til der så måtte jeg legge til begge devices på nytt i ESXi: Den nye enheten fungerer tilsynelatende, men har ingenting å prøve den på så det gjenstår å se. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 05.09.15 - Oppvaskmaskin Montert i samarbeid med min far, Var en del jobb, men gikk til slutt. Kanskje litt sent å si ifra, men monteringe av oppvaskmaskinen er ikke helt etter boka. Fylleslangen skulle vært montert på en vinkel slik at slangen går nedover og den skal ikke legges høyere enn koblingen. Det er fordi ved en eventuell innvendig lekkasje i slangen skal vannet renne ned i bunnen av maskinen og utløse vannsikringssystemene. Tømmeslangen skulle vært lagt mye høyere opp i skapet. Slik den er nå vil noe vann fra oppvaskkummen renne ned i oppvaskmaskinen. Bena på maskinen skulle vært skrudd så langt ut at maskinen er helt oppunder benkeplata. Slik den står på bildet vil den tippe når man drar ut skuffene med litt vekt i. Hvis den er skrudd fast med en skrue i sideskapet (som det skal gjøres) vil det holde mindre belastninger, men sansynligvis vil det ikke holde ved stor belastning og da tipper maskinen plutselig. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. september 2015 Forfatter Del Skrevet 27. september 2015 Takk for info. Vedrørende sistnevnte er ikke sideskrua inni, ei heller er det ben på den til å forhøye den. Det jeg dog har gjort (da jeg merket tipping ble et problem) var å bygge opp med noen treplater innerst på toppen av maskinen slik at det ikke er rom for tipping. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Maskinen din har justerbar høyde 815 - 875 mm, dvs kan heves opptil 6 cm ved å skru ut beina. Mulig de sitter godt skrudd inn, men løsner med litt makt. Får du den helt opp mot benken vil det også sansynligvis dempe lyden litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå