*F* Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Godt poeng, men det har din naturlige forklaring. Kjøkkenet er ikke utstyrt med plass for oppvaskmaskin Når det er sagt, skal få sett på mulighetene for å ha den der, og om jeg finner en løsning på det må jeg nødvendigvis ha en annen farge en hvit. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 UPDATE: HjemmeautomatiseringVel, i dag falt jeg for fristelsen og bestilte en ZME-UZB1 fra Tronikahttps://www.tronika.no/no/interface/760-pc-interface-uzb1.html Denne skal kobles til serveren og være med å styre hjemmet med Z-Wavehttps://en.wikipedia.org/wiki/Z-WaveVidere har jeg installert Ubuntu Server som virtuell maskin på VMware serveren min, og installert Domoticz (som er kontrollprogramvaren) oppå her igjen http://domoticz.com/ Det var ikke en smertefri prosess, men etter litt hjelp på Domoticz-forumet fikk jeg det til. Lenger kommer jeg ikke uten hardware. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2015 Update Ikke skjedd så alt for mye siden sist. Nå er det 6 dager til jeg overtar leiligheten.Men har begynt å pakke litt smått: Har også bestilt meg en Z-wave TZ68 på/av-mottaker fra Clas Ohlsonhttp://www.clasohlson.com/no/Z-wave-TZ68-på-av-mottaker/36-5741 En i første omgang, så får jeg testet litt før jeg ev utvider, har heller ikke penger til masseinnkjøp atm. Vaskemaskin/TørketrommelBestilte i går fra komplett.no, en slik LG F14A8YD som jeg tidligere har omtalt. Oppvaskmaskin og komfyr avventer jeg med til innflytting da jeg må se litt hva som passer. Vaskemaskin er uansett det viktigste. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hvordan gjør du det med kjøkkenutstyr og slikt småtteri - IKEA i nærheten? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Kjøpte meg selv en leilighet idag, så lager nok en tilsvarende tråd som deg så fort alt er i boks. Du får holde oss oppdatert. stjeler nok en idé eller tre 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Gratulerer Merko Min mon har vært på Ikea og kjøpt inn en del "dilldall" til kjøkkenet, inkludert gladd, talerkner og alt det man trenger. Jeg skal få opp et bilde av litt slikt etterhvert.Men ellers er ikke Ikea langt unna, det er lite utenfor byen mot Sørlandsparken, nært det kanskje mer kjente Dyreparken. I dag var jeg forresten innom Class Olson og hentet min Z-wave TZ68, aller først fikk jeg helt feil enhet, men det viste seg at to varer hadde byttet lapper, så jeg fikk med meg min Z-wave TZ68 etterhvert.Såvidt testet litt og jeg har per nå ikke fått den til å virke, men jeg skal dille mer med den kanskje i morgen eller noe slikt. Det skal dog sies at jeg har litt lite tid for tiden, så tar det på kveldene det jeg rekker. Og mer har skjedd. Vaskemaskinen er nå klar til utlevering, jeg har avtalt med PostNord at dem leverer mellom kl 13 og 17 på min nye adresse, ser virkelig frem til å prøve denne. Videre har jeg sett Lefdal har 50% på alle Kenwood mikrobølgeovner ut uken. Skal måle opp litt på kjøkkenet når jeg flytter inn og det er meget mulig jeg slår til på en av disse.https://www.facebook.com/LefdalElektromarked/posts/882503231824300 I Dag kjøpte jeg meg også et patchepanel for nettverk, dette kunne jeg fått mye billigere fra eBay, men jeg var i seneste laget. Ble til at jeg kjøpte et Uskjermet Patch-panel Cat5e (24 Port) og en LSA-tang. https://www.123elektronikk.no/patch-panel-cat5e/uskjermet-patch-panel-cat5e-24-port.asphttps://www.123elektronikk.no/lsa-tang/lsa-tang.asp Cat5e kabel har jeg en svær rull av, og selv om kanskje cat6+ hadde vært ideelt tror jeg jeg bruker den jeg har. 123elektronikk.no har dere sikkert ikke hørt om kan jeg tenke meg, ikke jeg heller, og dem får elendig rating av brukere, her er 5 av 6 en stjerne: http://www.prisjakt.no/shop.php?f=10607 Men noen sjanser må man ta i livet, får se hvordan det går. På søndag dukket det opp en SMS fra selger hvor jeg fikk info om at jeg kunne ta over tidligere om jeg ville, men avslo da jeg ikke har tid til flytting før fredag likevel. Og da har jeg fått meg flyttepermisjon med lønn 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Diverse fra IKEA, det meste her er nytt fra ikea, men et par gryter osv er brukt hjemmefra. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 Liten update:123elektronikk / PatchepanelEtter alt å dømme ser det ikke ut som varene kommer innen fredag. Jeg bestilte patchepanelet mandag kl 10-11 ca, og i følge websiden skulle varene sendes samme dag, og være levert hos meg innen en til to arbeidsdager.På tirsdag ringte jeg dem og spurte etter sporingsnummer, det får jeg på E-Post når den er sendt fikk jeg melding om, og sending, vel, det skulle skje "i morgen" onsdag, altså samme dag som jeg skulle hatt produktene i hendene etter hva dem oppgir på nettsiden. Han jeg snakket med var dansk, faktisk er virksomheten (som egentlig heter DERKETEK APS) dansk og er registrert som Norskregistrert utenlandsk foretak. Alle varer sendes fra lageret dem's i Danmark. Jeg har dog fått beskjed om at toll og mva er innbakt i prisen. Så vi får se, kunne vel nesten likegodt kjøpt på eBay om jeg viste det skulle ta så lang tid. Dem informerte meg dog på telefon om at varene veldig trolig er hos meg fredag. Vi får rett og slett bare se, dem ligger i Oslo nå. Forsendelsen er indleveret til terminal og videresendt23.07.2015 06:10, 0024 OSLO, NorgeForventet levering: 25.07.2015 TV Benk:Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe meg en ny TV-benk, men har etter en tur på Ikea i går sett at det kanskje er mer hensiktsmessig å bare utbedre min eksisterende TV benk, den er tross alt ganske fin den å. Problemet med Ikea benkene er at dem i virkeligheten så temmelig jalla ut, spesielt i min prisklasse, de aller fleste har også en dybde som kanskje 40 cm, det gir ikke plass til dypt utstyr som f.eks effektforsterkere og HTPC-er. Gammelt bilde, men slik ser TV benken min ut: Planen er å sette på Ben under den (som jeg har kjøpt på Ikea i steden for mursteinene. Disse beina er på 15CM (burde være nok for en robotstøvsuger) og har artikkelnummer 10267895. Har i gårkveld bært ut benken fra rommet mitt og funnet/vasket klar en planke jeg tenker bruke til å stive den opp litt, dette til tross for at jeg nok må ha støtte også på midten, derfor kjøpte jeg to pakker med bein (4 i hver. Hullene bak skal utvides vesentlig, blir veldig tungvindt med mange kabler igjennom et lite hull i midten. Ikke like fint å ryddig uten TV benk: Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 I dag har jeg satt bjelken på under TV-Benken, sant sagd hull i bakplatene på TV-benken. Avslassertre fra 12 på jobb så har hatt en del tid på meg, har også pakket det meste ut i bil, og i morgen er det overtakelse av leiligheten kl 12 (teknisk sett i dag da det er over midnatt), litt trøtt så en kjapp update: Skrudde på bjelken etter båring og liming, samt kutting: Sagd hull, Dremmelen min hadde et veldig kjekt verktøy for dette Så har jeg pakket litt, her er litt av det, klær og anlegg: Pakket i 3 biler, TV-en, og en eske klær i en Peugeot, Anlegg klær, grill osv i min Honda, og litt diverse, samt drikkevarer i en Volvo Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) Når er innflyttningsfesten da? Neida, men hva er planen med de store hullene bak der? De virket veldig overdimensjonerte... Endret 23. juli 2015 av aklla Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2015 Er bare lei av små hull til kabler. Aller helst ville jeg fjernet bakplaten. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Da er det kanskje tid til en liten update til. I går flyttet jeg inn, og kan vel si at jeg er fornøyd hittil. Sofa og stereobenken ble tatt på henger: TV benk satt ut, klar til montering av bein. Ble ganske fint må jeg si: PC-en står i skapet til venstre. Videre kom vaskemaskinen litt etterpå, ikke fått testet denne enda. Første matbit, kveldsmat: Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Tok en liten runde og tok litt bilder i dag. Ingen fiber enda, så dette er lastet opp på dyrbar mobildata Har vel 4GB igjenn, satser på det går greit ut mnden 1 Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hvor mange kvadrat er det? Det virker relativt romslig Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Primærrom 66m2 Bruksareal 71m2 Stort nok for en person for å si det sånn Var redd for det skulle bli litt lite, men etter å ha bodd her en natt kan jeg vel si at plass ikke er noe problem Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Haha. kikket litt på samme leilighet selv. Visste ikke at du var fra Krsand. Gratulerer! Shit, Merko vet hvor du bor. Lås døra! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Døren er alltid låst Skal ikke se bort i fra at det blir en del ekstra sikkerhetsdilldall med tiden. I dag er fiberen gravd inn, ble ikke så fint på innsiden, men som dere ser på listene, det er bak et kles-skap. Så er sofaen satt opp: Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Blir ikke litt trangt mellom høyre sjeselong og bærestolpen da? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Neida er ca like langt som høyden på en stor colaflaske i mellom der. Det holder helt fint, men for ekstremt feite mennesker blir det nok litt trangt. Rullestolbrukere vil også slite. Har fått testet grillen også i dag, en Weber Q2200. Også snakket med naboen, heldigvis virker han som en grei fyr, kunne jo aldri vite. Har også testet vaskemaskinen, og fant dette gullkortnet i manualen: "Vi forbeholder oss retten til å endre maskinens utseende og spesifikasjoner uten forvarsel i den hensikt å heve kvaliteten." Endret 26. juli 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå