indahla Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Off topic: For meg er en "delebil" en bil som ikke kan registreres. Stemmer det? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Å si at en bil er en delebil er gjerne ofte en måte å si at bilen kan ha mange og store feil, og derfor en måten mange selgere bruker for å ikke stå ansvarlig for bilen når den er solgt. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Hvis jeg skal selge en bil, kommer jeg til å selge den som rep. objekt eller delebil, for jeg har ingen kompetanse eller mulighet til å stå ansvarlig for at bilen kommer til å fortsette å fungere i to år. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Du har vel ikke ansvar for bilen du selger som privatperson i 2 år? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Du har vel ikke ansvar for bilen du selger som privatperson i 2 år? http://m.db.no/2012/06/29/tema/bruktbil/klikk/bil/motor/22346277/?www=1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Artikkelen omhandler ikke det samme. ----- Jeg fikk en kjøper på bilen og vi underskrev kontrakten, men kort tid etter påpekte han feil og mangler som han mente jeg måtte betale for, forteller Gundersen. Ifølge Ringerikes Blad tok kjøperen bilen til en NAF-test, der det ble påvist motorskade. ----- 2 år er ikke kort tid, og motorskaden i artikkelen burde vært opplyst om ved salg. Du er ikke ansvarlig for at bilen fungerer i 2 år fra du selger den. En feil som viser seg rett etter kjøp blir noe annet. Endret 29. juni 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå