Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Hei, oppdaget plutselig her i ettermiddag at uploaden min hos Get omtrent er lik null. Skal ha 20 Mbit/s i upload og på speedtest.net får jeg ikke  en gang målt noen som helst upload. Det rare er jo at download funker som det skal. En feilmelding som jeg får: datamaskinen sr ut til å være riktig konfigurert, men enheten eller ressursen ( DNS Server) svarer ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjelder det bare én maskin eller alle som er tilkoblet samme ruter? Restartet PC? Prøvd å restarte ruter/modem? Sjekket om Get har registrert feil/problemer i ditt område?

Har bare en maskin tilkoblet her og det først jeg gjorde var det som du foreslår her. En nabo har Get han også og der funker det som det skal, men er jo rart at det bare er uploaden som er feil med. Har snakket med Get og de skal sende en teknker på mandag

Lenke til kommentar

Kan bare henge meg på her og si at det er akkurat samme problemet her. Merket først pakketap og diverse DC'er. Ping tester viser det samme. Kjørte så en opplastingstest og ser at den hastigheten er helt miserabel. Kommer ut med 0,03. Står selvsagt ikke noe om kjente feil hos Get.

Samme rariteter her i dag.

Mye går unormalt tregt, og spesielt Flash brukt i noen browsere går det ikke rundt i det hele tatt.

Mens en FTP-klient fra kommandolinja gir ytelse som minner om ADSL anno 2004.

Virker nesten som en form for hissig innholdsfiltrering/shaping som har slått inn.

Problemet ligger vel ganske høyt opp i kjeden siden det kanskje påvirker kabel- og fiberkunder samtidig (basert på innleggene over)

Men det løsnet her for 1 minutt siden, de har kanskje skremt ut en stakkars driftsvakt som har løst problemet.

Lenke til kommentar

Jeg stusser bare på at det fremdeles ikke er annonsert noen driftsmeldinger om dette.

Jeg sjekket forresten på en IT-gruppe på facebook. Det viste seg at flere andre GET-brukere hadde samme problem. Tilfeldigvis (?) bor alle de i Bergen. Kan det være at de har issues i Hordaland?

Endret av aelig
Lenke til kommentar

Kjapt? Varte langt over 12 timar. Vil ikkje kalle det kjapt...

Har hatt meir trøbbel med fiber linja det året eg har hatt den enn eg hadde med NGT i over 10 år.

12 timer er lenge ja. 

Selv merket jeg det ikke før i formiddag da jeg ikke var hjemme i går kveld. Så løste seg kjapt for meg :)

Håper Get får skikk på leveransen hos deg - de har tydeligvis skjerpet seg, det har vært betraktelig mindre tull her i strøket den siste tiden, og jeg håper det fortsetter slik.

Virker som Get hadde mer trøbbel enn ruting mellom Oslo-Bergen i dag siden det var merkbart sirup her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...