DataEXperten Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 jeg kan ha flere skjermkort i maskine ikke sant en agp og to tre pci kort får jeg utnytte av pci kortene da? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Du kan jo bare få nytte av 1 skjermkort av gangen. Syntes det der hørtes ut som en dårlig ide. Lenke til kommentar
DataEXperten Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 kan de virke som backup Lenke til kommentar
DataEXperten Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 jeg fant en gforce 128 eller noe i søpla når jeg prøvde å kjøre den i dos gikk det fint i ett min så begynte alle bokstavene å flyte og hoppe rundt Lenke til kommentar
DataEXperten Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 jeg satt på så stor kjøle ribbe med vifte jeg fikk plass til med en stor vifte til bruk på kontorer inntil kortet da gikk det en stund så bomba det bare var den overklokket eller Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hva er poenget med å ha 2-3PCI kort som "backup" ? Har du et rimelig greit AGP skjermkort holder de som regel lenge. Eneste er vifta som kan ta kvelden etter et par års bruk. Og når man finner komponenter i søpla, pleier de som regel å være defekt/skada Lenke til kommentar
pertm Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Du kan nok klare å bruke flere skjemkort samtidig, men det høres ut som de andre er så gamle at det kanskje ikke er noe vits. Hvis du skal bruke flere skjermer sammtidig så kan det være en ide. Da er det nok lurere å bruke et skjemkort som støtter flere skjermer. Skal du ha det som backup ville jeg heller satt det inn når agp kortet gir seg. Lenke til kommentar
DataEXperten Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 jo jo Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 jeg fant en gforce 128 eller noe i søpla når jeg prøvde å kjøre den i dos gikk det fint i ett min så begynte alle bokstavene å flyte og hoppe rundt Sikker en grunn til at det lå i søpla... bokstavene som fløt rundt bekreftet jo det. ^Th0mas^: Det går fint an å bruke flere skjermkort på en gang. Jeg har selv kjørt dual skjerm på denne måten. Siden det er bare 1 AGP-port og du kan få max 3 skjermutganger på det, må du benytte PCI-plassene om du skal ha mer enn 3 skjermer. Utvalget og ytelsen på PCI-skjermkort er for tiden svært begrenset så det blir ikke noen fantastisk multiskjerm spillmaskin. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Eneste gangen jeg har kjørt 2 skjermkort på engang var når jeg hadde Voodoo 2 kortet mitt. Det kunne man ikke få til å funke uten et anet skjermkort så.. Lenke til kommentar
hart Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det er sant at win98 støttet flere skjermkort. Om man leter litt rundt i technical resources på M$ sine sider så finner man en liten walk-through på hvordan sette dette opp. Eneste aberet med det er at begge skjermkortene må støtte dette (ikke alle gjør det). På de samme sidene finner du (les: burde du finne) en liste over gamle GPUer/chipset som støtter dette. Om jeg husker rett var det støtte for inntill 9 skjermkort. I dag er slike ting lettere siden de fleste skjermkort er dual-head. EDIT: her er det du trenger å vite for win98 og bruk av flere skjermkort: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;179602 http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;182708 Når det gjelder nyere OS og denne funksjonen så er det bare å lete etter den infoen... Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 du kan ha flere skjermkort, men det er bare vits hvis du skal ha flere skjermer.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå