Gå til innhold

Star Wars Battlefront-tråden!


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at folk kan sammenligne Battlefront med Battlefield. Jeg har tikket inn over 800 timer i BF4 å jeg finner absolutt ingen likheter mellom de spillene.

 

Har nå fått testet Betaen i ca 2 timer å jeg tror det holder for min del. Grafikken og lyden er helt fantastisk, men gameplayet ble veldig fort kjedelig for min del. Synes det er alt for lite variasjon så det blir veldig fort repetivt.

 

Edit: Må bare legge til at spawn systemet er noe av det værste jeg har vært borti. Skjedde utallige ganger at jeg spawnet inn å ble skutt bakfra av en luring som campet bak meg.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror de har valgt å vise oss de 2 kjipeste banene ja. spawninga er helt idiotisk, hvertfall som rebels på Hoth-kartet.

Spawner rett ved siden av karer som står i AT-ST og skyter deg med en gang.

 

Så en kar hadde over 100 kills på en runde. Han bare spawnkilla rebels med at-st. Vi burde i det minste spawne inni en base så de ikke bare kan plukke oss ned umiddelbart.

Lenke til kommentar

DICE lider vel fortsatt under det samme problemet: De klarer ikke å holde på utviklere med kompetanse.Ethvert spill fra dem blir dermed å regne som et nytt spill som utvikles helt fra grunnen av. De har ikke forutsetning til å dra erfaring fra alle de tidligere spillene fordi alle som lagde dem er borte.

Lenke til kommentar

Men jeg er ikke enig i at empire vinner 100% på hoth-mappet. Jeg har spilt mange runder i helga og vunnet kanskje 30-40% av gangene som rebels også. Bare man får et litt kompetent lag går det ganske greit.

Men spillet må helt klart balanseres mye mere. Er vel ikke så mye de rekker å endre på en måned heller. Dette er ikke så mye "beta", mere en "early play"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

DICE lider vel fortsatt under det samme problemet: De klarer ikke å holde på utviklere med kompetanse.Ethvert spill fra dem blir dermed å regne som et nytt spill som utvikles helt fra grunnen av. De har ikke forutsetning til å dra erfaring fra alle de tidligere spillene fordi alle som lagde dem er borte.

 

Jeg tror ikke det er helt riktig, men selvfølgelig.. det er ikke de samme personene som koder, det er hele tiden "nytt personal" for å si det sånn. Allikevel så er det de samme som har vært med fra begynnelsen som fortsatt sitter ved spakene når et nytt Battlefield spill utvikles og de ser alltid tilbake på tidligere spill for å utvikle modellen. Battlefront ble i sin tid laget av Pandemic, ikke DICE.

 

For uten om grafikken og Frostbite motoren (som er utviklet av DICE og finnes i flere nye EA spill, og som EA nå vil ha penger tilbake for - tjene penger - etter sannsynligvis flere år med utvikling og investering) så er det noen sammenligninger, men jeg synes alpha og beta fra Battlefront føles mer ut som et PS2 spill, med langt bedre grafikk selvfølgelig. MEN jeg er litt skuffet, selv om det er en god Star Wars feel i spillet, så er det liten gjenspillsverdi i spillet slik det presenteres i alpha og beta.

 

Det jeg bet meg fast i var at; i alpha testen av Battlefront så var det umulig for imperiet å vinne i Walker Assault, og nå er det nesten motsatt. Så for meg virker spillet veldig ubalansert i den versjonen som spilles akkurat nå. Det kan dessuten virke som at multiplayer designeren har tenkt noe sånt som "Når rebels får beskjed om at walkers er eksponert og uten skjold så vil alle rebels-spillerne tenke at - JAH... nå løper vi ut og skyter på AT-AT walkerne for å vinne". Akkurat der tror jeg designeren tar grådig feil. Spillerne kommer til å fortsette med det de holder på med, å skyte på fienden - og det er noe de burde ha lært i alle de andre spillene DICE har laget.

 

Får at spillerne skal PTFO så trengs faste spillermiljøer, faste servere og ikke minst spillsamfunn der nye spillere kan komme inn og lære eller opprettholde en kultur. Det finnes ikke noe av det i Battlefront fordi det baseres på matchmaking, tilfeldigheter og pickups. Dermed er det ikke noe større grunnlag for at spillerne kan samles og spille mot hverandre igjen eller øve spesielle roller i et lag. Hver gang du skal spille Battlefront så er det tilfeldig hvem du spiller med, hvem du spiller mot og det er ingen roller foruten om pickups - aka ingen kultur eller spillemåte, og når det kommer til Battlefield spill og kanskje Battlefront, så var det akkurat det som virkelig var rosinen i pølsa - samarbeid og spillkultur.

Endret av Green_Monster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som mener spawns burde bli fikset? Hva tenker dere egentlig på? Det som er gøy med spillet er at det er så åpent og at man kan flanke fiendene ved å gå rundt dem. I BF serien til vanlig er det choke points der man står og nader og skyter til man dør og spawner på nytt og på nytt. Men såklart, sånn som Walker Assault. Hvis rebels ikke stopper AT-ST'ene så vil noen smartinger gå rett opp i spawnområdene og herje. Men her har man skjold og jetpacks for å komme seg unna. Det er ikke umulig.

Men jeg mener det ikke er et problem med spawns, heller at folk ikke helt skjønner hvordan man tar ut kjøretøy enda. Kanskje rebels burde få litt mer kjøretøy selv for å håndtere dette. Ser f.eks Rebels feiler ALLTID når det er tid for å ta ut AT-AT'ene. Flyene kan bruke taukabel for å fange føttene og ta den ut. Men 0.1% gjør dette og taper dermed. 

Lenke til kommentar

Dere som mener spawns burde bli fikset? Hva tenker dere egentlig på? Det som er gøy med spillet er at det er så åpent og at man kan flanke fiendene ved å gå rundt dem. I BF serien til vanlig er det choke points der man står og nader og skyter til man dør og spawner på nytt og på nytt. Men såklart, sånn som Walker Assault. Hvis rebels ikke stopper AT-ST'ene så vil noen smartinger gå rett opp i spawnområdene og herje. Men her har man skjold og jetpacks for å komme seg unna. Det er ikke umulig.

Men jeg mener det ikke er et problem med spawns, heller at folk ikke helt skjønner hvordan man tar ut kjøretøy enda. Kanskje rebels burde få litt mer kjøretøy selv for å håndtere dette. Ser f.eks Rebels feiler ALLTID når det er tid for å ta ut AT-AT'ene. Flyene kan bruke taukabel for å fange føttene og ta den ut. Men 0.1% gjør dette og taper dermed.

Riktig, det er ikkje spillet som er feilen, det er alle noobsa :p

Lenke til kommentar

Så på grunn av dette spillet her nå så er Origin online nede. Som hver jævla gang det er en beta eller free weekend.

Nesten så man lurer på om man gidder mer av dette pisset. SWBF blir helt garantert ikke kjøpt, det er hvertfall sikkert. Søppel fra ende til annen.

Lenke til kommentar

Gi et free betas, gametime og free weekend osv er jo å tråkke på de som har kjøpt spillet og spilt i lange tider.

Enhver hacker bruker jo det gametimeopplegget for alt det er verdt, en på bf4 hadde brukt over 50 kontoer på hacking.

Dette i tillegg til ekstrem lagg og nedetid ved slike hendelser drar ikke akkurat opplevelsen oppover.

Lenke til kommentar

Problemet med vehicles i betaen er at det er ingen måte å trene på. De fleste bare virrer rundt i lufta og kræsjer i bakken etter en stund. Eller blir skutt ned av andre med missiles uten å vite hvordan komme seg unna. At flyet også har en kabel som kan vikles rundt beina på AT-AT er helt ukjent når man bare plukker opp ikonet og hoppe inn i et fly.

 

Jeg så en som gjorde dette, men AT'n falt da ikke fordet. Den traska videre når kabelen "forsvant". Det burde vært mere ingame info om hva som er bruken til de forskjellige vehicles. AT-ST er grei, bare å trampe rundt og skyte alt som rører seg. Flyene er litt mere kompliserte.

 

Hadde det vært noen solo/multiplayer missions der man fikk gjøre nettopp dette mot en AI at-at hadde alle visst hva de skulle gjøre på Hoth-mappet også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er bare beta, er jo en training del av spillet. Skal ikke si spillet IKKE er ubalansert men har vunnet noen runder som Rebels på Walker Assault. Vanskelig hvis ikke laget aktivt går inn for å jobbe mot objectives, og der er vel mye av problemet. Folk virrer rundt som det er et Battlefield spill. Dem fokuserer folk, og ikke objectives. AT-ST f.eks tåler ikke så mye bare folk bruker turretene omkring. Ihvertfall viktig på sluttdelen men da ser jeg mange ganger at rebels bare løper mot imperialene uten å bruke turretene 0_o.

 

Tror spillet er for nytt enda til å diskutere balanse egentlig.

Lenke til kommentar

Javisst er det mulig å vinne som rebels. Men de kunne gitt oss noen flere vehicles ja. Får sette vår lit til at de andre modusene er morsommere. 

 

Jeg er typen som foretrekker å være healer eller tech i slike spill siden jeg ikke er råflink på å sikte og skyte umiddelbart, så k/d ratioen min er stort sett 6-20 eller 4-21 og slikt..ikke særlig motiverende. Det er jo ingenting å gjøre for folk som vil være mere support enn assault. Annet enn å sitte i turrets. Ofte opplever jeg å bli drept 5-6 ganger på rad og vil bare ragequitte men lar være.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...