serpaul Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg har ikke hatt behov for brukerkontoer i Windows siden XP. Nå har jeg behov for det og installerte en ekstra konto på min Surface Pro 3 slik at min mor kan bruke den. Da ser jeg at det har skjedd betydelige forandringer til det verre. I XP Pro kunne jeg detaljstyre hva brukerkontoene hadde tilgang til, mens min mor med en standardkonto i Win 8.1 har tilgang til blant annet Steamkontoen min. Nå tror jeg ikke at hun umiddelbart vil benytte sjansen og jage over de russiske steppene i en stridsvogn, men det virker ganske åpent her. Det dukket også opp varsler hos henne om å oppdatere firmware på eksterne enheter. Det er noe kun jeg, på hovedkontoen min, har behov for å få. Er Win 8.1 ikke konstruert for begrensede brukerkontoer eller finnes det valg som jeg ikke har funnet? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Om du går til manage/behandle så kan du sette begrensningen til hvilken konto brukeren har. Høyreklikk på This PC - Manage - Brukerkontoer 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Det er et hav ulike muligheter. Men det høres ut som det passer å gi denne brukeren kiosk mode med utvalgte apper. http://www.howtogeek.com/173562/how-to-easily-put-a-windows-pc-into-kiosk-mode-with-assigned-access/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå