Zlatzman Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 TS, tenk limhender på neste oppkjøring, de skal sitte klistra og du skal være fokusert på kjøringa. Still deretter gjerne sensor noen morsomme spm. som hva slags bil han/henne liker for å avta litt på presset hehe Å ha henda klistret på rattet virker som en utrolig dårlig ide. Blir ikke mye myk kjøring om kjøretøyet ikke får lov til å rette opp seg selv. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Ja, å sitte med et "dødsgrep" fører til ustabil kjøring, kjøretøy retter seg opp pga små utslag hele tiden, det må man la de gjøre. AtW 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Men du skal ha begge henda på rattet. Ikke én hand klokka 12 og den andre på girspaken. 1 Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Bare prøv på nytt og du vil sikkert bestå. 1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 TS, tenk limhender på neste oppkjøring, de skal sitte klistra og du skal være fokusert på kjøringa. Still deretter gjerne sensor noen morsomme spm. som hva slags bil han/henne liker for å avta litt på presset hehe Å ha henda klistret på rattet virker som en utrolig dårlig ide. Blir ikke mye myk kjøring om kjøretøyet ikke får lov til å rette opp seg selv. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Bedømmelsen av den praktiske førerprøven er et enkeltvedtak, og kan påklages etter de regler som gjelder for dette (forvaltningsloven kapittel VI), jfr. trafikkopplæringsforskriften § 31-6. Det er imidlertid ikke adgang til å klage over sensors skjønnsmessige vurderinger under førerprøven. Når klage over sensors skjønn er avskåret er det tre ting du kan klage over: 1) Lovforståelsen - sensor har ikke forstått trafikkreglene (du har strøket pga. noe som ikke er et regelbrudd) 2) Behandlingen av saken - sensor har ikke gjennomført førerprøven på riktig måte 3) Faktum i saken - sensor har f.eks. lagt til grunn at du kjørte rett frem når du egentlig svingte til høyre I praksis er det kun saksbehandlingen som reelt sett kan påklages. Det eneste som skjer hvis du får medhold i klagen er at det skal gjennomføres ny førerprøve (uten gebyr og uten venteperiode). Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Kan høres rett ut at du stryker hvis du ikke slipper rattet for nye grep - f.eks. hvis ene hånden følger med til nær kl 12-posisjon (eller lenger), så er det lett at styringen blir ustabil fordi kropp og arm ikke er i en naturlig posisjon. Og rattet skal skli tilbake mellom hendene når du retter opp. Blåholder du på rattet så er det feil rattbruk. Posisjonen til blinklys- og visker-hendel sier noe om at du bør ha hendene i nærheten av disse... Airbag, som noen kommenterer, ville jeg ikke tenkt på i det hele tatt, det er evt tommelen som kan brekke når armene tvinges fra hverandre i stor fart, men det er virkelig en liten bagatell i sammenhengen. (Vel, eneste om man holder en hånd på senter av rattet der airbagen vil komme ut - ikke lurt...) Kutte sving og hvor streng man skal være kommer an på hvor bred veien er. Er kjørefeltet ditt bredt og du likevel kommer nær midtstripe, så er ikke det bra. Hold jevn, kort avstand til høyre kantlinje mens du følger veien, så viser du sensor at du kjenner bilens plassering i vegbanen og har kontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå