smileyface Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg hadde oppkjøring i Oslo i dag. Med en #%$€$£ sensor. Sier ikke det kun fordi han strøyk meg. Men han var virkelig en nonchalant type. Det var virkelig stiv stemning i bilen og jeg klarte ikke slappe av! Grunnlaget for at jeg ikke bestod var hovedsakelig dårlig rattbruk. Jeg bruker begge hendene på hver side av rattet, men han mente jeg var ustø og lot bl.a ikke rattet skli tilbake av seg selv. Andre feil var at jeg nesten kuttet en sving (nesten!). Er dette nok å stryke på?! Følte jeg hadde skikkelig uflaks med sensor! Har kjørt en del og hatt mange kjøretimer. Men nå har jeg mistet motet helt. Er itillegg gravid i 8 mnd og meget hormonell så dro bare rett hjem og gravde meg ned under dyna.. Kan jeg evnt klage? Jeg mener det må mer til? Og kan jo være at dette er en type som stryker mange og kanskje bør vurderes selv? Noen som kjenner til prosessen? Og hvis jeg noensinne karrer meg til ny oppkjøring, er det noen steder rundt Oslo som anbefalles? Jeg vil nødig risikere å få samme sensor igjen! Ellers syns jeg det er greit å kjøre her. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Noen ganger er det bare sånn, man får en sensor der personligheten og kjemien ikke stemmer og det skaper (unødvendig) nervøshet for den som kjører opp. Hvor kjørte du opp da? Risløkka eller Lillestrøm? Til neste gang kan du bestille kjøretime på den andre stasjonen og håpe du får en sensor du kommer bedre overens med. Ingenting å miste motet for. Strøk selv på første gangen pga en veldig streng kvinnelig sensor, mens andre gangen fikk jeg en hyggelig dame som lot meg bestå til tross for noen kommentarer. Så dette klarer du, men om babyen har egne planer innen den tid, gjenstår å se. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Ved neste oppkjøyring kan du be om å få ein anna sensor. Dette er det forholdsvis vanlig å be om og ikkje noke som den fyrste sensoren kjem til å holde mot deg. Sensor skal bruke litt skjønn under vurderinga, denne vurderinga er det desverre ikkje så lett å klage på sidan ein ikkje kan etterkontrollere kva inntrykk som sensor fekk av deg som sjåfør. Det er vanskelig å tolke kva du eigentleg gjorde feil basert berre på din forklaring, men dette høyrest mistenkelig ut som at du kjøyrer vinglete med brå sidevegs bevegelsar når du skal korrigere bilens plassering i kjøyrebana, dette er strykgrunn i seg sjølv då kjøyringa skal være sikker, miljøvennlig og behagelig for å bestå. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Og hvis du vet du har gjort en feil så si det. Det kan skille mellom stryk og bestått. 4 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Og hvis du vet du har gjort en feil så si det. Det kan skille mellom stryk og bestått. Jepps det er viktig å vise sensor at du er selvsikker. Selv "holdt" jeg på å stryke, men jeg var veldig uenig med sensor og sto på mitt. Det var også sånne bagatell greier, dessuten vedder jeg på at de fleste sensorer ikke får meg seg alt av kjedsomhet Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Etter å ha lest dette føler jeg ALLE som skal kjøre opp får en sensor som ikke sier ett bær, virker paddesur, og ser ut som han/hun har lyst å stryke deg med vilje på den store dagen! Jeg fikk en gammel veteran innenfor "faget" og det gjorde ikke akkurat situasjonen bedre at kjørelæreren min sa at du får gjøre det bra nå ettersom du er hans siste person han skal evaluere, han sa nesten ikke ett ord, virka "skeptisk" til alt jeg gjorde, ga ingen tilbakemeldinger.. Jeg bestod men hele oppkjøringen var jævlig snål. Han virka veldig grei etterpå da, så skjønte jeg at for dem er dette bare en helt vanlig dag på jobben der de skal se etter visse ting (obviously). Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 (endret) Grunnlaget for at jeg ikke bestod var hovedsakelig dårlig rattbruk. Hmm... Dette er enten en veldig dårlig grunn for å stryke noen, eller en veldig god en. Hvordan man holder på/i rattet burde i mine øyne være opp til hver enkelt. Endret 26. juni 2015 av frohmage Lenke til kommentar
smileyface Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 Noen ganger er det bare sånn, man får en sensor der personligheten og kjemien ikke stemmer og det skaper (unødvendig) nervøshet for den som kjører opp. Hvor kjørte du opp da? Risløkka eller Lillestrøm? Til neste gang kan du bestille kjøretime på den andre stasjonen og håpe du får en sensor du kommer bedre overens med. Ingenting å miste motet for. Strøk selv på første gangen pga en veldig streng kvinnelig sensor, mens andre gangen fikk jeg en hyggelig dame som lot meg bestå til tross for noen kommentarer. Så dette klarer du, men om babyen har egne planer innen den tid, gjenstår å se. Godt det er flere. Kjørte opp på risløkka. Akkurat det. Var null kjemi med sensor. Ettersom termin er om fire uker, likt med karantenen må jeg bare vente med å bestille ny time:( men får satse på at det blir bedre neste gang! Utrolig kjipt å stryke på noe jeg ikke engang visste jeg hadde problemer med. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Hvorfor er det flere her som snakker om "kjemi" med sensor? Hvorfor trenger man det? Din samtale med sensor er enkle instrukser om hvor man skal kjøre, din oppgave er å føre kjøretøyet, hva slags "kjemi" trenger man? AtW 7 Lenke til kommentar
smileyface Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 Etter å ha lest dette føler jeg ALLE som skal kjøre opp får en sensor som ikke sier ett bær, virker paddesur, og ser ut som han/hun har lyst å stryke deg med vilje på den store dagen! Jeg fikk en gammel veteran innenfor "faget" og det gjorde ikke akkurat situasjonen bedre at kjørelæreren min sa at du får gjøre det bra nå ettersom du er hans siste person han skal evaluere, han sa nesten ikke ett ord, virka "skeptisk" til alt jeg gjorde, ga ingen tilbakemeldinger.. Jeg bestod men hele oppkjøringen var jævlig snål. Han virka veldig grei etterpå da, så skjønte jeg at for dem er dette bare en helt vanlig dag på jobben der de skal se etter visse ting (obviously). Det er ikke noe jeg sier bare fordi jeg er bitter. Jeg tror faktisk mange er uheldige, og at det er mange kjipe sensorer der ute. Men så klart. Strenge må de jo være. Men med tanke på yrke sitt kan de være litt hyggelig også. Det er som regel meget stressa mennesker de har med å gjøre. Men så bra det gikk bra for deg iallefall;) Lenke til kommentar
smileyface Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 Hvorfor er det flere her som snakker om "kjemi" med sensor? Hvorfor trenger man det? Din samtale med sensor er enkle instrukser om hvor man skal kjøre, din oppgave er å føre kjøretøyet, hva slags "kjemi" trenger man? AtW Kanskje ikke alle som trenger det. Men det er iallefall noe jeg setter pris på. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Hvorfor er det flere her som snakker om "kjemi" med sensor? Hvorfor trenger man det? Din samtale med sensor er enkle instrukser om hvor man skal kjøre, din oppgave er å føre kjøretøyet, hva slags "kjemi" trenger man? AtW Kanskje ikke alle som trenger det. Men det er iallefall noe jeg setter pris på. Det burde du for å være helt ærlig tenke mindre på, fokuser på å kjøre, det er kjøre du skal, ikke sosialisere med en random dude. AtW 2 Lenke til kommentar
smileyface Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 Grunnlaget for at jeg ikke bestod var hovedsakelig dårlig rattbruk. Hmm... Dette er enten en veldig dårlig grunn for å stryke noen, eller en veldig god en. Hvordan man holder på/i rattet burde i mine øyne være opp til hver enkelt. . Ja. Jeg vet faktisk ikke helt selv hva mente engang. Men stod bl.a at jeg ikke litt rattet gli tilbake av seg selv...=/ Lenke til kommentar
Myst Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Godt det er flere. Kjørte opp på risløkka. Akkurat det. Var null kjemi med sensor. Ettersom termin er om fire uker, likt med karantenen må jeg bare vente med å bestille ny time:( men får satse på at det blir bedre neste gang! Utrolig kjipt å stryke på noe jeg ikke engang visste jeg hadde problemer med. Det er nok lurt ja, ellers kan du risikere å måtte kjøre til sykehuset istedenfor trafikkstasjonen når dere er ute og kjører... Angående hendenes posisjon på rattet: regelen ti-på-to eller kvart-på-tre pga airbagen. Man vil helst ha hendene unna den når den slår ut ved uhell. Man skal heller ikke holde rattet for hardt, slik at når du svinger, skal rattet dreie seg selv når bilen rettes opp igjen. Angående kjemi med kjørelærer: jo det er til dels viktig, fordi det bidrar mer til avslappet atmosfære og kanskje bedre kjøring, enn når man får en stiv sensor som spenner opp situasjonen, som allerede er ganske spent opp for eleven fra før. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 At det er en anspent tone overfor sensor, er bare bra, for da blir det mer realistisk. I virkeligheten vil man siden måtte tåle både masete unger og kjeft fra passasjeren. Det er en grunn til at oppkjøring foregår ute i levende trafikk og ikke ikke på en tom treningsbane: du skal vise at du er i stand til å mestre realistiske trafikkforhold. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Angående kjemi med kjørelærer: jo det er til dels viktig, fordi det bidrar mer til avslappet atmosfære og kanskje bedre kjøring, enn når man får en stiv sensor som spenner opp situasjonen, som allerede er ganske spent opp for eleven fra før. Sensoren sier stort sett ingenting, om man ikke takler situasjonen at det sitter en fyr i bilen så må man jobbe med det.Det er en oppkjøring, ikke en date, tenk på å kjøre, og sensoren som avansert GPS som sier hvor du skal kjøre. AtW 1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Så klart er det ikke en date, poenget er at stemingen er annerledes når man har en hyggelig sensor istedenfor en surpomp som driver og grynter og viser misnøye på enhver handling. Og klart man skal vise man er egnet til å kjøre på egenhånd, men da får man droppe oppkjøringen helt til man kjører perfekt og det er det ikke mange som har mulighet til. Men nå avsporer vi skikkelig her. Denne diskusjonen bør vel flyttes til egen tråd hvis den skal fortsettes. 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Husker jeg hadde en drittsekk til sensor jeg også, men jeg strøk ikke... Tenk på kjøringen og instruksene og ikke gryntingen til sensor. Kjemien jeg har med en sensor driter jeg en lang'en i. Endret 27. juni 2015 av Bjerknez Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Synes dette hørtes veldig rart ut, enten så må den rattinga di være helt på tryne, slik at det er fare for andre, noe som skal mye til, eller så har du hatt en helt på tryne sensor. Dette med kuttinga av sving kan man jo stryke på hvis du kutter på farlige steder. Men du skriver jo selv at du egentlig ikke kuttet? Så lenge du holdt deg på din side av linja skal det gå bra. Hvis detter er absolutt alt du gjore feil så synes jeg det er rart du strøyk, har ikke peiling på hvordan klaging virker på dette men sier bare meninga mi. Ang. stemninga på sensoren kan jo dette være et pluss, har man en man kan snakke med kan jo dette være veldig mer beroligende enn en som sitter å sukker og stønner. Hadde selv oppkjøring for en måneds tid siden og merket at det var greit å ha en sensor som ikke var helt nazi. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 TS, tenk limhender på neste oppkjøring, de skal sitte klistra og du skal være fokusert på kjøringa. Still deretter gjerne sensor noen morsomme spm. som hva slags bil han/henne liker for å avta litt på presset hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå