Øsse Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Jeg har: ASUS A7A266 256 MB DDR2100 Ram ASUS GeForce2 PRO AMD T-bird 1,4GHZ (266mhz bus) Jeg har nettopp hatt CPUuen opp i hundre grader da jeg glemte å feste viften da jeg renset PC-en for støv. Jeg tok av CPU vifta som hadde sånn standard kliss i bunnen, skrapte det av og tok på goop kjølepasta. Med tanke på at ASUS kortene viser litt feil (7-10 grader for mye) Viften min: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...28&GrpID=1&s=pl CPU temp idle / load: 49C / 55C (BIOS temp) er dette normalt? Jeg har også en 80mm kabinett vifte. Jeg syntes det var litt varmt. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Nei, det er ikkje unormalt høgt dersom du ikkje har god kjølar. Men hundre grader er mykje, på grensa til oppbrenning det. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Tror det er en ganske grei CPU-temp med den vifta, ikke minst med tanke på at den sitter på en T-bird 1,4. Mulig at du kan klare å senke den ved å montere flere kabinettvifter? [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-02-22 23:15 ] Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 lå på rundt 50 grader med akkurat samme vifta på min 1,33 bird - ihvertfall det pchealth i bios sa. møkkavifte, spør du meg - har akkurat skaffa meg en zalman 6000-Cu. siden jeg har blitt veldig følsom for viftestøy akkurat pga globalwin vifta, har jeg nå ca. 55-60 grader, men jeg hører IKKE cpu-vifta greit så lenge det ikke kommer over 70 grader. visste dere at 2 ibmdisker høres på 10 meters avstand!? Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 23. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2002 Jeg leverte min PC inn for sjekking og da byttet de CPU viften pga. den andre slarket litt. Det er faktisk ikke den som linken viser til jeg har. Jeg finner ikke nøyaktig hvilken jeg har inne på komplett sin hjemmeside. Kankje de ga meg en møkka vifte... Hvilken vifter ambefaler dere meg? Jeg har ofte på LAN og slik så jeg flytte maskinen min ganske ofte. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 EvilHomer Min høres på 20 meters avstand ! Med to delta vifter på max ! ! Lenke til kommentar
elysium Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Ble overrasket over å lese at du har hatt cpu temp oppe i 100 grader. Skal banne på at en tbird 1.4 som har beveget seg til hundre grader (hvis den var uten vifte og kjøleribbe) vil begynne å brenne uhyre snart om den ikke allerede brenner. This must be magic. Personlig synes jeg tempene dine er litt høye. Glaciator II har fått mye ros i diverse forum... Ely Fortell meg hvordan du klarte å redde cpu'en din... Lenke til kommentar
shahin Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Det er jo ikke så ille temp. Vi snakker jo om en av de "veste" cpu'ene (1,3 & 1,4) når det gjelder varme, min 1200 var en del varmere enn din (men så brukte jeg stillegående vifte...) Lenke til kommentar
house Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 sitter på en AMD xp1800+ her, ikke klokka, vifta, en zalman 5005, kjører på 3500rmp (lite bråk) ligger på 42c blank Housey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå