Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Whirlpool AWEco 9650 - Helt ny, lukter brent, lager rar lyd?

Anbefalte innlegg

Hei! fikk idag levert ny vaskemaskin av typen nevnt i tittel. 

Har vasket en vask, og når nummer 2 sto på nå, og jeg gikk inn på badet syns jeg det lukter veldig svidd gummi, og det skrangler på en måte når den går rundt. Den er også ganske varm på ene siden, men ikke bak,topp og venstre side. 

Er dette normalt? Jeg er sikker på at jeg fjernet transportbeslag osv, fulgte alle punkter i bruksanvisningen for å sette den opp.

Jeg ble selvfølgelig redd for at det er noe galt med den, og skrudde den nå av. Det er ingen lamper som lyser på service etc, så skjønner ikke hva dette kan være?

Setter stor pris på svar!

Endret av geita24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med transportbeslag så snakker du selvfølgelig om transportsikringene, altså de lange boltene du må skru ut av maskina fra baksiden som transportsikrer trommelen right? 

Hvis ikke så vil jo ikke trommelen gå rundt, og motoren vil bare stå å "brenne" 

Lenke til kommentar

En ny maskin vil alltid lukte litt når den brukes de første gangene, og litt ekstra første gang på høy temperatur. Men vanskelig å si om det er mer enn normalt ut fra beskrivelsen. Hva med å ringer Whirlpool på 22 78 25 80 og beskrive problemet? De kjenner maskinene best.

På denne maskinen er ikke transportsikringene lange bolter. Her er et metallbeslag med to ganske små bolter som skal fjernes. Beslaget holdes på plass av fire enda litt mindre skruer som skrus fast i kabinettet igjen etterpå.

Lenke til kommentar

med transportbeslag så snakker du selvfølgelig om transportsikringene, altså de lange boltene du må skru ut av maskina fra baksiden som transportsikrer trommelen right? 

Hvis ikke så vil jo ikke trommelen gå rundt, og motoren vil bare stå å "brenne" 

Ja. Det kalles transportbeslag i denne bruksanvisningen , hehe. Og den er av en litt annen type, som Mr D nevner.

Lenke til kommentar

En ny maskin vil alltid lukte litt når den brukes de første gangene, og litt ekstra første gang på høy temperatur. Men vanskelig å si om det er mer enn normalt ut fra beskrivelsen. Hva med å ringer Whirlpool på 22 78 25 80 og beskrive problemet? De kjenner maskinene best.

På denne maskinen er ikke transportsikringene lange bolter. Her er et metallbeslag med to ganske små bolter som skal fjernes. Beslaget holdes på plass av fire enda litt mindre skruer som skrus fast i kabinettet igjen etterpå.

Snakket med Whirlpool idag, og de sender en kar hit neste uke for å se på det.

Det kan jo godt være som du sier at siden den er ny, så lukter det litt, men jeg syns bare det luktet VELDIG mye, og jeg har hatt ny vaskemaskin før og kan ikke huske at jeg la så godt merke til noen lukt den gang.

Det som er rart, er jo at den fungerte, og vasket 2 vasker før jeg la merke til det, så den gjør jo tydeligvis jobben sin, er bare redd at det skal være noe galt der, slik at den kommer til å ryke etter noen vask til om jeg fortsetter å bruke den for å se om lukter forsvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...