glorykrogs Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Hei. Jeg er en rykende fersk kanoeier, kjøpte meg en helt ny i går. Valget endte til slutt på Pelican som går for å være en stabil og god familiekano. Kanoen er av et plastmateriale, RAM-X som vist nok skal ha "hukommelse" og gå tilbake til sin opprinnelig form..... ved veldige små sammenstøt går jeg ut i fra.. Når jeg kom hjem og snudde kanoen opp ned la jeg merke til at bunnen på skroget var litt bølgete i fartsretningen og litt ujevn i fasongen på den en siden. Er dette noe man bare må regne med på en billig kano? Vil dette påvirke hele kano-opplevelsen, eller er dette helt ubetydelig... Vil også legge til at jeg ikke strammet for hard når jeg festet den på bilen. MVH Håvard Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Når jeg kom hjem og snudde kanoen opp ned la jeg merke til at bunnen på skroget var litt bølgete i fartsretningen og litt ujevn i fasongen på den en siden. Tror ikke du skal bekymre deg. Dette har jeg sett enkelte ganger, på div. støpte kanoer. Både mine egne og andres kanoer. Tror selv det oppstår spenninger, ved "høye" luft teperaturer, som ved lagring og transport. Har nok noe med hvordan avstivning i bunn er bygd opp og at det påvirkes ved temperaturendringer. Side og bunn utvider seg ulikt, grunnet konstruksjonen. Når jeg har tatt opp kanoene fra vann, har bunnen vært jevn. Samme lagring i kaldt vær. Kjenner ikke kanoprodusenten, men formen er velkjent. Flere kanoutleiefirmaer har et annet mer kjent merke, med samme form på skroget. Ikke like rask som de strømlinjeformede, men sikkert en bra kano, uten at jeg kjenner til materialet. Lykke til og trening gjør mester. Lenke til kommentar
glorykrogs Skrevet 26. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2015 Takk for svar:) Da skal jeg slå meg til ro med at dette er helt normalt og at det ikke vil påvirker selve kano-opplevelsen i noen stor grad i allefall.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå