Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg føler bakken beveger seg opp og ned, som om jeg er på sjøen.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg føler på en måte at bakken beveger seg svakt opp og ned, det er svakt, men merkbart. Både når jeg ligger og på jobb(da jeg bruker noen timer her). Jeg spør kollegaene mine om de merker det samme, men de avviser blått. Hva kan dette være? Det er liksom ikke kraftig, men svakt, men likevel veldig merkbart. Merker det hele tiden når jeg beveger meg fra gang til gang på jobben, og man kan få følelsen av å være på sjøen, noen ganger lurer jeg på om noen tramper hardt, men det er ikke mulig med det gulvet vi har på jobben. Samtidig føles dette når jeg slapper av i sengen.

18år gammel forresten.

Anonymous poster hash: 661e3...36e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Googlet litt og det stod at den følelsen kan komme pga angst eller nerver/ nervøsitet, men da er det forbigående. Hvis det er konstant, hele døgnet, så ville jeg ha dratt til legen da det kan være en svulst i hjernen. Jeg prøver ikke skremme deg eller overdrive etc, bare skriver det jeg leste andre steder.

Lenke til kommentar

Googlet litt og det stod at den følelsen kan komme pga angst eller nerver/ nervøsitet, men da er det forbigående. Hvis det er konstant, hele døgnet, så ville jeg ha dratt til legen da det kan være en svulst i hjernen. Jeg prøver ikke skremme deg eller overdrive etc, bare skriver det jeg leste andre steder.

Synes det er skikkelig rart selv.

Det er en sånn litt følelse når man blir svimmel, men man blir ikke svimmel.

Har også hatt problemer med vibrasjoner i øret og lavt sus i det andre, som jeg fortsatt har, men er lavt og høyt til tider. Har lest om svulster når det gjelder dette også. Du skremte meg skikkelig der. Har tatt kontakt med lege og han fortalte meg bare at jeg skulle bruke en nesepray i en uke i øret, men likevel har det ikke fungert. Har hatt øre problemet i flere måneder nå, ingenting galt med trommen eller noe. Lurer på om du faktisk har rett.

Lenke til kommentar

Sliter du med angst? Jeg bruker å få den følelsen når jeg får angst anfall. Kjennes ut som man rett og slett ramler ned når man ligger helt i ro.

Jeg kan være nervøs, ha litt sosial angst. Men det betyr jo ikke at jeg har det konstant. Jeg får denne følelsen selvom jeg føler meg i god form og godt humør.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du har synet ditt jeg, men tror på de flaste mennesker er det "inne i hodet". Uansett, så får jeg sånn bølgende følelse av to grunner: 

Jeg er så drita at fortauskanten hopper opp og slår meg i hodet, og senga snurrer så fort rundt at jeg har problemer med å holde meg fast. 

Andre ganger jeg får den følelsen er hvis jeg har vært i båt og det har vært litt bølger, eller jeg har hoppet lenge på trampoline. 

Lenke til kommentar

Gå til legen. Det er umulig å gi en god diagnose på det over internett. Det kan være ganske mye forskjellig som tuller med balansen.

H*n har hatt kontakt med lege.....

Har tatt kontakt med lege og han fortalte meg bare at jeg skulle bruke en nesepray i en uke i øret

Hva i svarte, merkeligste jeg har hørt på ganske lenge, men hva vet jeg :p Du kan mer eller mindre kreve en MR-scann av hodet, hadde en litt hypokonder venn før, han fikk det til han. Sier ikke at du er hypokonder, men at det er mulig selv om legen sier du ikke trenger :)

Ikke gir deg opp, det hjelper ikke. Vi hoppet bare inn på verste mulige årsak med en gang. Som han over sa så snakk mer med legen. Dette er bare en "brainstorming".

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Gå til legen. Det er umulig å gi en god diagnose på det over internett. Det kan være ganske mye forskjellig som tuller med balansen.

H*n har hatt kontakt med lege.....

Har tatt kontakt med lege og han fortalte meg bare at jeg skulle bruke en nesepray i en uke i øret

Hva i svarte, merkeligste jeg har hørt på ganske lenge, men hva vet jeg :p Du kan mer eller mindre kreve en MR-scann av hodet, hadde en hypokonder som venn før og han fikk det til han. Sier ikke at du er hypokonder, men at det er mulig selv om legen sier du ikke trenger :)

Oja, beklager. Mente at jeg kontaktet legen når det gjaldt øre, ikke disse nye plagene.

Lenke til kommentar

Vestibularisnevritt er ikke usannsynlig (altså betennelse i balansenerven), tror også enkelte bruker "krystallsyken" for å beskrive dette. Det finnes ingen behandlig for selve betennelsen som jeg vet, denne må gå over av seg selv, men du kan sikkert få noen tabletter (kortison) for å dempe symptomene.

Nå skal det nevnes at jeg kun har basisutdannelse innenfor medisin, så ta dette med en klype salt og kom deg til legen (igjen).

(Ikke for å skremme, men det kan også være alt ifra svulst til slag og gudvethva).

SÅ KOM DEG TIL LEGEN!

Lenke til kommentar

Vestibularisnevritt er ikke usannsynlig (altså betennelse i balansenerven), tror også enkelte bruker "krystallsyken" for å beskrive dette. Det finnes ingen behandlig for selve betennelsen som jeg vet, denne må gå over av seg selv, men du kan sikkert få noen tabletter (kortison) for å dempe symptomene.

Nå skal det nevnes at jeg kun har basisutdannelse innenfor medisin, så ta dette med en klype salt og kom deg til legen (igjen).

(Ikke for å skremme, men det kan også være alt ifra svulst til slag og gudvethva).

SÅ KOM DEG TIL LEGEN!

hvis du sier at det ikke finnes noen behandling for krystallsyken så har du overhodet ingen utdannelse innen medisin... 

Lenke til kommentar

Ser jeg var litt uheldig med ordbruken.

Hvis du sikter til reposisjoneringsmanøvre så kan det hjelpe, og jeg tror faktisk det er snakk om en ganske god prosentandelen (nå husker ikke jeg nøyaktig men jeg innbiller meg en 70%), men det er også en stor prosentandel av disse som ikke blir helt "friske", men som sitter igjen med svimmelhet i noen uker etter behandling, da sikter jeg til oppimot 50%. Når vi snakker så høye tall, så er det ikke noen direkte løsning, eller mirakelkur, men symptomdempende behandling.

Lenke til kommentar

Er trolig nok ikke svulst, så slapp av. Veldig vanlig at man kjenner seg igjen på det man leser på nettet, og 99% slår det feil.

Men her gjelder det å være smart, å sjekke det ut, så du føler deg trygg.

Hvis du merker at legen din drøyer på det, anbefaler jeg deg å bestille en time hos en privat øre/nese/hals spesialisert.

Dem finner du på Aleris og Volvat blant annet. Det vil koste deg ca 1600,- men til gjengjeld finner du ut om dette har noe med balansen å gjøre eller ikke, og spesialisten vil mest sannsynlig henvise deg til MR caput(hode) hvis han ikke finner noe. Du får time veldig, og slipper å vente i flere måneder på å bli innkalt (hvis du går gjennom det offentlige).

Lenke til kommentar

Er trolig nok ikke svulst, så slapp av. Veldig vanlig at man kjenner seg igjen på det man leser på nettet, og 99% slår det feil.

Men her gjelder det å være smart, å sjekke det ut, så du føler deg trygg.

Hvis du merker at legen din drøyer på det, anbefaler jeg deg å bestille en time hos en privat øre/nese/hals spesialisert.

Dem finner du på Aleris og Volvat blant annet. Det vil koste deg ca 1600,- men til gjengjeld finner du ut om dette har noe med balansen å gjøre eller ikke, og spesialisten vil mest sannsynlig henvise deg til MR caput(hode) hvis han ikke finner noe. Du får time veldig, og slipper å vente i flere måneder på å bli innkalt (hvis du går gjennom det offentlige).

En ting til:

Det føles som en illusjon. Du vet når man ser på de bildene på nettet, også får man et litt bølgesyn, får samtidig et litt sånt syn. 

Anonymous poster hash: 44d65...d3f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...