Gå til innhold

Kamera til nybegynner med mulighet for video

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et nytt kamera fordi mitt gamle avgikk med døden. Fikk min fars gamle Sony a300 gratis for ca 1 år siden men begynte ikke å sette meg ordentlig inn i det før for et par måneder siden, så vil derfor kategorisere meg selv som nybegynner.

Denne gangen vil jeg gjerne ha et med videomulighet og som jeg kan ha lenge (har ikke så veldig lyst til å måtte bytte ut når jeg er kommet over nybegynnerstadiet. Har lest litt rundt men det finnes jo en hel haug, så jeg som nybegynner blir ikke særlig klok :)

Siden jeg vil ha et kamera man kan ha lenge er budsjettet mitt rundt 10.000

Setter stor pris på om noen kan komme med noen forslag!

Leste den andre tråden med nesten samme problemstilling men siden budsjettet mitt er litt høyere lager jeg en til, håper det går fint!

Edit: glemte helt å si hva jeg skulle bruke det til! Kameraet skal brukes både til ulik sportsfotografering (og filming), vanlige "feriebilder", naturbilder og litt annet forskjellig

Endret av Batpep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg kun har greie på Canon så vil jeg nok si at et Canon 70D gi både pose og sekk, fungerer fint til actionbilder og har en grei autofokus på videofilming, 70D er nok det beste speilrefleks/systemkameraet i dag angående videofilming med autofokus.

Er action-fotografering viktigst så er en Canon 7D mkI er bra valg men det har ikke et fullgod autofokussystem under videofilming, er video med autofokus viktigst så er et speilløst systemkamera den beste veien og gå men da får du heller et labert fokusstem for actionbilder sålenge du ikke kjøper en av toppmodellene.

Når det gjelder video så er alle dagens systemkameraer meget god på denne funksjonen, men de har sine bakdeler bla. maks 30min. sekvenser, dårlig/ingen autofokus med speilrefleks "utenom 70D", avhengig av en veske/bag og man burde minst ha 3 objektiver for et allsidig bruksområde.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...