vg96 Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Heisann folkens! Jeg tenkte å kjøpe min første skikkelige RC bil, og skal ha en elektrisk en. Har sett litt på monstertruck og short course, men tror jeg går for sistnevnte. Jeg tenker da på å kjøpe Slash 4x4, muligens ultimate editionen. Noen som har noe innspill rundt dette? Kikka mye rundt på nettet og virket som dette var en bra bil som tåler en trøkk. Jeg er ny innenfor RC så håper den tåler litt, så jeg slipper å bruke evig mye tid på å skulle forstå hvordan den og den delen skal byttes. Takk på forhånd for svar! Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Søk på Vaterra, de er knall. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 HPI trophy truggy flux. Har denne selv.. Toppfart på over 100km/t og er over 100km/t på ett par sekunder, den går helt forferdelig og hoppene er helt vanvittige. Har gått ett par deler opp igjennom, men grusomt lett å bytte, som regel en eller to skruer som må ut (ingen hjernekirurgi).. Er som jeg vet noe av det raskere man får av el-rcbil, hvis ikke den raskeste. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 HPI Trophy Truggy Flux har jeg hatt og vil ikke anbefale den i det hele tatt. Med mindre du er veldig glad i å bytte/reparere differensialer. Lenke til kommentar
vg96 Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 Takk for innspill folkens! Ja har lest litt om HPI Trophy Truggy Flux nå og virket som det kunne bli mye jobb med denne. At Slash'en tåler så mye er nok det som lokker meg mest mot denne. Ingen som har erfaring med denne eller eventuelt med andre Traxxas modeller? Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Slash er fin bil du kan bruke til det meste. Du kan få tak i de til halv pris pent brukt om du følger med litt på facebook/finn. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Selv har jeg en Thunder Tiger G3 MT4 Har en kamerat som kjører Traxxas Slash, og han er meget fornøyd. Usikker på hvilken utgave han har. Det er iallefall lett og få tak i deler og oppgraderinger til Traxxas. Lenke til kommentar
vg96 Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 Dette høres veldig bra ut! Noen som kan forklare meg forskjellen fra normal utgave og ultimate edition? Forstår at det er bedre deler på ultimate'n, men vet ikke helt hvor bra dette er liksom Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Jeg har en Slash 4x4, den er enkel å skru på og går som ei kule med 3S lipo Lenke til kommentar
vg96 Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 Jeg har en Slash 4x4, den er enkel å skru på og går som ei kule med 3S lipo Høres veldig bra ut! Tror 3S lipo blir for mye i starten, men hvordan er det med 2S? Går den bedre da? Man trenger vel ikke i såfall å bytte noen deler? Med 3S er det vel litt mer som skal gjøres med bilen liksom Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Kan man ikke velge effekt via programmering på Traxxasene? Så man slipper å først kjøpte 2S-batterier og så etterpå kjøpe 3S når man blir bedre? Får jo mer kjøretid også da med 3S (Flere Wh). Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Den har treningsmodus ja, har ikke testet den. Går bra med 2s også til å bli vandt til bilen. Man må ikke dreve om for å bytte til 3s, men er lurt å være litt forsiktig. Har bare røket en del pga tullete kjøring med 3s,det var en dings til 10 kr. Lenke til kommentar
vg96 Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 Høres bra ut! Ingen deler man må bytte/forsterke for å kjøre med 3s altså? Hva er ca. toppfart med 3s og ca. toppfart med 2s? Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 (endret) Har kjørt Slash og Stampede på 3s i flere år nå og det eneste som har gått i stykker er driveshaft. Kan være greit å ha noen i reserve. Eller kjøpe noen som varer.http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19998 Endret 28. juni 2015 av JoseCuervo 1 Lenke til kommentar
vg96 Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 Har kjørt Slash og Stampede på 3s i flere år nå og det eneste som har gått i stykker er driveshaft. Kan være greit å ha noen i reserve. Eller kjøpe noen som varer.http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19998 Høres bra ut! Relativt greit å bytte drivaksel på de eller? Linken du sendte er bare foran, bør det byttes bak også? Og hva er toppfart på slash med 3s? Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Aner ikke hvor fort den går, men dette var første forsøk med 3s 1 Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Nederste delen på bildet over er det eneste jeg har byttet.. 1 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Har kjørt Slash og Stampede på 3s i flere år nå og det eneste som har gått i stykker er driveshaft. Kan være greit å ha noen i reserve. Eller kjøpe noen som varer.http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19998 Høres bra ut! Relativt greit å bytte drivaksel på de eller? Linken du sendte er bare foran, bør det byttes bak også? Og hva er toppfart på slash med 3s? Veldig enkelt å skifte ja, bare en skrue for å komme til.Den på linken er foran, fant ikke bak på elefun. Men det er som regel bak den knekker. Men for all del, det skal litt til for å knekke drivakslingen, spørs på underlaget du skal kjøre på. Er det løst underlag så holder den lenge. Et tips, slipper clutchen må ikke være for stram, for da kan spur gearet strippes. Toppfart er vel 60-70 på 3s, men det følger med ekstra spurgear for høyere fart. 1 Lenke til kommentar
vg96 Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 Aner ikke hvor fort den går, men dette var første forsøk med 3s Kult! Skal nok vente litt med 3s ja, gikk ikke akkurat sakte! Lenke til kommentar
vg96 Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 Har kjørt Slash og Stampede på 3s i flere år nå og det eneste som har gått i stykker er driveshaft. Kan være greit å ha noen i reserve. Eller kjøpe noen som varer.http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19998 Høres bra ut! Relativt greit å bytte drivaksel på de eller? Linken du sendte er bare foran, bør det byttes bak også? Og hva er toppfart på slash med 3s? Veldig enkelt å skifte ja, bare en skrue for å komme til.Den på linken er foran, fant ikke bak på elefun. Men det er som regel bak den knekker. Men for all del, det skal litt til for å knekke drivakslingen, spørs på underlaget du skal kjøre på. Er det løst underlag så holder den lenge. Et tips, slipper clutchen må ikke være for stram, for da kan spur gearet strippes. Toppfart er vel 60-70 på 3s, men det følger med ekstra spurgear for høyere fart. Konge! Ikke at jeg vet hva slipper clutch er eller hvordan man strammer/løsner den, men følger kanskje med en instruksjonsbok som forklarer noe? Skal nok kjøre en del på ett pukkverk, samt en del på grus og noe asfalt. Hvordan er det med sand og snø? Ser for meg at sand havner overalt, slik som det gjør med alt. Er kanskje ikke nok å bare ta hageslangen og spyle over den da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå